تاریخ : 1395,پنجشنبه 23 دي17:14
کد خبر : 222824 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

وزیر کشور: ‌بیشتر واحدهای تعطیل و نیمه‌ تعطیل کشور فعال شد

وزیر کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک واحد تولیدی هم در کشور تعطیل نشده و تلاش برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت ادامه دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک واحد تولیدی هم در کشور تعطیل نشده و تلاش برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در سفر یک روزه خود به استان مرکزی و در جریان بازدید از  بخش‌های مختلف شرکت آلومرول در نشستی با مدیران این شرکت اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات و چالش‌های واحد تولیدی و صنعتی کشور در سفرهای امسال دولت یازدهم به استان‌های مختلف، بیشتر واحدهای تعطیل و نیمه‌ تعطیل به حالت فعال درآمده و در حال کار هستند.

وی افزود: شرکت آلومرول اراک نیز با توجه به تنگناهای موجود با فعال شدن بخش مسکن، فعال‌تر خواهد شد و می‌تواند ارزش افزوده و درآمدهای اقتصادی بیشتری برای این استان و کشور کسب کند.

مدیرعامل آلومرول اراک در این نشست گفت: این شرکت طرحی را در دست اجرا دارد که فاز نخست آن بدون استفاده از هیچ‌گونه تسهیلات و از طریق سرمایه‌گذاری خود 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محسن محمدی افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده فاز نخست این طرح قرار است اردیبهشت ماه 96 به بهره‌برداری برسد که با افتتاح این طرح، کمک بزرگی به جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده برای واحدهای تولید کننده آلومینیوم ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری کامل از این طرح نیازمند اعتباری بیش از 150 میلیون یورو است که تامین آن حمایت ویژه دولتی را نیازمند است که با راه‌اندازی این شرکت شرایط 2 هزار اشتغال جدید در استان فراهم می‌شود.