تاریخ : 1395,شنبه 25 دي16:02
کد خبر : 222986 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

نامه انتقادآمیز دفتر تحکیم وحدت به رئیس صدا و سیما؛

چرا از عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی در سال 88 دفاع کردید؟

در هفته گذشته، شاهد فوت یکی از سابقه داران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، بودیم. متاسفانه امری که تقریبا تبدیل به فرهنگی ناپسند در جامعه ما شده است، «قدیس سازی از مردگان»، بدون در نظر گرفتن عملکرد آن افراد در زمان حیات خود می باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دفتر تحکیم وحدت در پی آنچه نحوه عملکرد نامتناسب صدا و سیما در مراسم فوت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی می دانست، نامه سرگشاده ای خطاب به علی عسکری، ریاست این سازمان منتشر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نامه ضمن تاکید بر اینکه «جناب آقای عسکری در صدا و سیمایی که  به شما امانت داده شده و روزی از شما گرفته خواهد شد و شما باید نسبت به عملکرد خود درباره این امانت خطیر و مهم پاسخگو باشید،» آورده شده است:«جناب اقای عسکری ما دانشجویان و مردم ایران اسلامی از شما صراحتا در خواست میکنیم تا با شفاف کردن عملکرد اقای هاشمی و بررسی مواضع ایشان با در نظر گرفتن عدل وانصاف، راه را برای قضاوت ایندگان هموار کنید.»

متن این نامه به این شرح است:

این حرفی که در رادیو گفته می شود و در رادیوـ تلویزیون گفته می شود، مال یک طایفه نیست، مال یک جمعیت نیست، مال یک مملکت نیست، همه جاست همۀ قشرها هستند…… رادیو تلویزیون می تواند یک مملکت را اصلاح کند و می تواند به فساد بکشد.

اگر فردا هم مثلاً رادیو تلویزیون این حرفها را بگوید، همه جا می شنوند، یک مطلبی است همه جایی. این اگر آموزنده باشد، برای همۀ ملت آموزندگی دارد و اگر خدای نخواسته انحراف داشته باشد، همۀ ملت را به انحراف می کشد. امام خمینی(ره)

در هفته گذشته شاهد فوت یکی از سابقه داران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، بودیم. متاسفانه امری که تقریبا تبدیل به فرهنگی ناپسند در جامعه ما شده است، «قدیس سازی از مردگان»، بدون در نظر گرفتن عملکرد آن افراد در زمان حیات خود می باشد.

عملکرد جناب حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در برابر دیدگان همه افرادی که با اتفاقات جامعه حداقل از سال 68 تاکنون آشنا هستند، کاملا واضح وشفاف می باشد. مشخصا جناب آقای هاشمی در ابتدای نهضت مانند همه مردمی که به فرمان حضرت روح الله علیه شاه و عمالش قیام کردند خدماتی داشتند که ان شاالله خداوند از ایشان بپذیرد.

اما مردم انقلابی ایران اسلامی هرگز نمیتوانند عملکرد ایشان را در سال های موسوم به سازندگی، که می توان از آن سال ها به عنوان سال های انحراف از خط امام و رهبری، با تلاش برای نهادینه کردن اشرافیت در ساختار های جمهوری اسلامی با دیدگاه هایی چون مانور تجمل، ذبح عدالت اجتماعی به بهانه توسعه غربی مبنی بر بدیهی بودن له شدن قشر ضعیف درلابلای چرخ های توسعه به منظور صنعتی شدن کشور و… هرگز  فراموش نمی کنند.

عملکرد آقای هاشمی در آن سال ها در سیاست خارجی و داخلی باعث انحراف قطار انقلاب از ریل اصلی و جابجا شدن اولویت ها در نحوه حکومت داری شد. در دهه گذشته نیز آقای هاشمی سعی در تشویش اذهان داشت و مطمئنا از نقش محوری ایشان در فتنه 88 نمی توان چشم پوشی کرد.

امروز بعد از فوت ایشان ما نیازی نمی بینم که دوباره خطاهای بزرگ و نابخشودنی آقای هاشمی را که منجر به از بین رفتن آرمان های انقلاب شد را دوباره بررسی کنیم.

هرچند تاریخ درمورد ایشان قضاوت صحیحی خواهد داشت البته اگر تحریف کنندگان تاریخ بر سر جای خود نشانده شوند و قدرت منحرف کردن تاریخ از آنها گرفته شود.

اما جناب آقای عسکری صحبت امروز ما با شماست، شمایی که به نظر دانشجویان انقلابی دفتر تحکیم و سایر مردم انقلابی کشور از آزمون برخورد صادقانه با تاریخ سربلند بیرون نیامدید و با این عملکردتان در هفته گذشته کاری کردید که آیندگان نسبت به واقعیاتی که در مورد آقای هاشمی وجود دارد، نتوانند به راحتی قضاوت کنند.

جناب آقای عسکری در صدا و سیمایی که  به شما امانت داده شده و روزی از شما گرفته خواهد شد و شما باید نسبت به عملکرد خود درباره این امانت خطیر و مهم پاسخگو باشید، هفته گذشته از عملکرد آقای هاشمی در سال 88 دفاع شد! ایشان جزء کسانی که تا همین امروز به آرمان های انقلاب پایبند بودند معرفی شد، تمام انحرافات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی که آقای هاشمی باعث و بانی آن بودند از چهره ایشان زدوده شد و در آخر ایشان را به عنوان فردی که باید راهشان ادامه پیدا کند معرفی کردید!!

جناب آقای عسکری امروز آقای هاشمی در بین ما نیست، اما تفکری که ثمره سال ها تلاش ایشان می باشد در تمام بدنه نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و برخورد صدا و سیمای جنابعالی نشان داد شما نیز نسبت به ادامه پیدا کردن تفکر ایشان که سمی برای انقلاب اسلامی وآرمان های انقلابیون 57 می باشد، مایل می باشید.

جناب آقای عسکری ما به عنوان اعضای دفتر تحکیم وحدت و بدنه انقلابی کشور نسبت به عملکرد شما انتقاد جدی داشته و از به بازیچه گرفتن مردم از شما به خودتان گلگی میکنیم.

جناب آقای عسکری ما دانشجویان و مردم ایران اسلامی از شما صراحتاً درخواست می کنیم تا با شفاف کردن عملکرد آقای هاشمی و بررسی مواضع ایشان با در نظر گرفتن عدل وانصاف، راه را برای قضاوت آیندگان هموار کنید.

اگر اینکار توسط صدا و سیمای تحت نظر جناب عالی انجام نشود مطمئناً تاریخ قضاوت سختی در مورد شما خواهد داشت و هیچ گاه مردمان انقلابی آینده شما را به خاطر تحریفی که در تاریخ مرتکب شدید نخواهند بخشید.

والسلام