تاریخ : 1395,سه شنبه 05 بهمن15:34
کد خبر : 224243 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

شهریه 330 هزار تومانی به ازای هر واحد!

دانشگاه رازی کرمانشاه به دنبال رکوردزنی؟ +جدول

اخیرا در دانشگاه رازی کرمانشاه، شهریه 330 هزار تومانی (به ازای هر واحد) برای اخذ دروس رد شده، موجب اعتراض دانشجویان، علی الخصوص در فضای مجازی شده است و کانال دانشجویی منتسب به این دانشگاه، ادامه این روند را موجب اعتراضات و تجمعات دانشجویی در سطح دانشگاه دانسته است و نسبت به این مساله هشدار داده است

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از مسائلی آموزشی که صدای اعتراض دانشجویان را بلند کرده است، اخذ شهریه های سنگین برای دروس رد شده دانشجویان است و این مورد علی الخصوص در مقطع کارشناسی ارشد، مشهود است. البته نرخ های دریافتی دانشگاه ها متفاوت است اما تقریبا تمام این شهریه ها بالا است و موجب رنجش خاطر دانشجویان شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مشکلات صنفی و آموزشی دانشجویان تمامی ندارد و هر روز به آن اضافه می شود و هر روز دانشگاه های بیشتری را درگیر خود می کند. در دانشگاهی دانشجویان سنواتی تجمع می کنند و در دانشگاهی دیگر وضعیت غذا اسف بار است. در دانشگاهی از تغییر قوانین گلایه می کنند و در دانشگاهی دیگر امکانات رفاهی و خوابگاهی مورد انتقاد است. این انتقادات و اعتراضات دانشجویی در حالی صورت می پذیرد که با اندکی بررسی و موشکافی مسائل، می توان در اکثر این اعتراضات حق را به دانشجو داد و دانشگاه را مقصر دانست.

رنجش خاطر دانشجویان از شهریه های عجیب و غریب
یکی از مسائلی آموزشی که صدای اعتراض دانشجویان را بلند کرده است، اخذ شهریه های سنگین برای دروس رد شده دانشجویان است و این مورد علی الخصوص در مقطع کارشناسی ارشد، مشهود است. البته نرخ های دریافتی دانشگاه ها متفاوت است اما تقریبا تمام این شهریه ها بالا است و موجب رنجش خاطر دانشجویان شده است.

اخذ شهریه 330 هزار تومانی به ازای هر واحد!
اخیرا در دانشگاه رازی کرمانشاه، شهریه 330 هزار تومانی (به ازای هر واحد) برای اخذ دروس رد شده، موجب اعتراض دانشجویان، علی الخصوص در فضای مجازی شده است و کانال  دانشجویی منتسب به این دانشگاه، ادامه این روند را موجب اعتراضات و تجمعات دانشجویی در سطح دانشگاه دانسته است و نسبت به این مساله هشدار داده است و چنین نوشته است: «به احتمال زیاد در آینده شاهد تجمع اعتراضی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی خواهیم بود».

دانشجویان این دانشگاه برای اثبات استدلال خود مبنی بر گران بودن شهریه دریافتی توسط دانشگاه رازی، این رقم را با ارقام دریافتی سایر دانشگاه ها، از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر و... مقایسه نموده اند. آنها معتقدند دانشگاه تهران، با امکانات آموزشی فراوان و متعدد، شهریه ای معادل 197 هزار تومان دریافت می نماید اما دانشگاه رازی 330 هزار تومان بابت هر واحد دریافت می نماید.

میزان شهریه دانشگاه تهران

میزان شهریه دانشگاه سمنان


میزان شهریه دانشگاه صنعتی امیرکبیر

باید منتظر بمانیم و ببنیم که آیا مسئولان آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه، حاضر به تعدیل شهریه مذکور خواهند شد یا باید در انتظار تجمعات دانشجویی در این دانشگاه باشیم.


کد خبرنگار : 20