تاریخ : 1395,جمعه 08 بهمن14:07
کد خبر : 224585 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

اعتراض دانشجویان به یک شرط عجیب در در دانشگاه نوشیروانی؛

شرط معدل برای اخذ یک واحد درسی! +سند/ تکمیلی

دانشجویی که هر ترم برخی از دروس پیش نیاز او ارائه نمی شود یا با اتفاقی بدیع و غریب شرط معدل برای اخذ آن گذاشته می شود در طی 4 سال و قبل از سنواتی شدن فارغ التحصیل شود؟ آیا واقعا هدف از تمام این پیشامدها سوق دادن به سمت کالایی سازی و تجاری سازی دانشگاه نیست!؟

خبرنامه دانشجویان ایران: شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل با انتشار مطلبی نسبت به یک شرط این دانشگاه برای انتخاب واحد شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق آنچه کانال این انجمن منتشر کرده است، دانشگاه صنفی دانشگاه نوشیروانی برای اخذ یک درس، شرط معدل برای ورودی های 95 خود گذاشته است، که همین مسئله با واکنش این تشکل روبرو شده است.

شورای صنفی این دانشگاه در مطلب خود درباره این ماجرا می نویسد:

بعد مطلع شدن از شرط معدل برای اخذ درس موازنه انرژی و مواد به این فکر فرو رفتم که آیا این یک شوخی مضحک است یا قصد با پنبه بریدن سر دانشجو را دارند.

قانون ظالمانه سنوات، دانشجویان کارشناسی را بعد از گذراندن 8 نیمسال ملزم به پرداخت هزینه های گزاف می کند. در نظام آموزشی که با مشکلات عدیده پایه ای و مدیریتی مواجه است چگونه امکان پذیر است دانشجویی که هر ترم برخی از دروس پیش نیاز او ارائه نمی شود یا با اتفاقی بدیع و غریب شرط معدل برای اخذ آن گذاشته می شود  در طی 4 سال و قبل از سنواتی شدن فارغ التحصیل شود؟ آیا واقعا هدف از تمام این پیشامدها سوق دادن به سمت کالایی سازی و تجاری سازی دانشگاه نیست!؟

مسئولین آموزشی دانشگاه، برطبق چه اساسی شرط معدل برای اخذ درس لحاظ کرده اید؟ اگر امکانات لازم برای ارائه درس به تعداد مورد نیاز ندارید به چه علت بیش از ظرفیت دانشگاه، دانشجو پذیرفته اید؟ چرا دانشجو باید چوب بی تدبیری شما را بخورد؟

متولیان محترم نظام آموزشی کشور! آیا واقعا روزی که قانون سنوات تصویب شد به وضعیت بغرنج نظام آموزشی ایران و نبود ابتدایی ترین امکانات در برخی از دانشگاه های کشور لحظه ای تأمل نکردید؟ یا که به این مسئله واقف بوده اید و هدفی جز حذف تدریجی نظام آموزشی رایگان را نداشته اید و به دنبال بنگاه سازی در دانشگاه هستید؟

به نظر می رسد که این روند برای کالایی سازی هرچه بیشتر آموزش آغاز شده است.  شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی ضمن محکوم کردن این روند بیان می دارد که در صورت اصلاح این رویه بدنه دانشجویی را برای گرفتن حق خود به هر صورت قانونی هدایت خواهد کرد.

به هر حال باید دید این اقدام دانشگاه نوشیروان آیا براساس قوانین آموزشی می باشد یا بر اساس یک آیین نامه داخلی بوده است؟

10 بهمن ماه
** این قانون برداشته شد

اما دهم بهمن ماه بود که با پیگیری دانشجویان و شورای صنفی دانشگاه این قانون برداشته شد. کانال شورای صنفی دانشگاه در اطلاعیه با اعلام این خبر نوشت: "با پیگیری شورای صنفی دانشجویان و همکاری مسئولین آموزشی دانشکده مهندسی شیمی و دانشگاه، قانون عجیب شرط معدل برای اخذ درس موازنه انرژی و مواد لغو شد. بدون شک مهمترین عامل این موفقیت اتحاد و یکدلی دانشجویان برای احقاق حق طبیعی و آشکار خود می باشد، اما نباید تعامل و همکاری مسئولین محترم آموزشی با دانشجویان جهت حل این مشکل را از نظر دور داشت.

 


کد خبرنگار : 16