تاریخ : 1395,چهارشنبه 20 بهمن18:11
کد خبر : 226156 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

نگاهی به فیلم «بیست و یک روز بعد» جشنواره 35؛

«بایکــوت بـزرگ» داوران جشنواره فیلم فجر

داستان فیلم و خرده پیرنگ‌هایش درست و بجا نوشته شده است و جهان قهرمان داستان به خوبی ساخته می‌شود و به درستی به تصویر کشیده می‌شود. بنابراین مخاطب نوجوان با نقش اول فیلم همراهی می‌کند و به راحتی می‌تواند خودش را جای او بگذارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جشنواره سی و پنجم که 10 روز پیش آغاز شد، به روزهای پایانی خود با اعلام نامزدها نزدیک می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جواد طالبی پیرامون فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» ساخته سیدمحمدرضا خردمندان می نویسد:

«بیست و یک روز بعد» اثری متفاوت از آنچه تاکنون در جشنواره سی و پنجم دیده‌ایم است. گرچه قهرمان اولین فیلم بلند سیدمحمدرضا خردمندان یک نوجوان است، اما «21 روز بعد» فیلمی پرکشش است که مخاطبان خود را راضی از سالن سینماها خارج می کند و حضور این فیلم در جمع منتخبان آرای مردمی جشنواره گواه این مدعاست. متاسفانه اکران این فیلم در آخرین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، این فرصت را از او گرفته تا خبرنگاران و اهالی رسانه در گعده‌های مابین فیلم ها در مورد این فیلم صحبت کنند و اثر قابل تامل خردمندان در رسانه‌ها بازتابی درخور داشته باشد.

داستان فیلم و خرده پیرنگ‌هایش درست و بجا نوشته شده است و جهان قهرمان داستان به خوبی ساخته می‌شود و به درستی به تصویر کشیده می‌شود. بنابراین مخاطب نوجوان با نقش اول فیلم همراهی می‌کند و به راحتی می‌تواند خودش را جای او بگذارد.

داستان به نقش اول خود اجازه می‌دهد تا از همه راه‌های موجود را برای حل مشکلات خود استفاده کند و هرجا در مسیر اشتباهی قدم می‌گذارد به سرعت به عقوبتی متناسب با اشتباه گرفتار می‌شود و بالاخره گره‌گشایی مالی او بواسطه خلاقیت، اندیشه و قلمش که برای نوشتن استفاده شده رخ می‌دهد. استفاده از عناصر، فضاها و مکان‌هایی که فیلم در آن روایت می شوند همگی در جهت پیشبرد فیلم است و قصه‌های پی درپی و ریتم مناسب مخاطب عام را با خود همراه  می‌کند.

نکته اساسی این است که فضای فیلم به گونه‌ای است که می‌توانست در زمره آثار سیاه‌نمای جشنواره امسال باشد اما کارگردان به درستی و با ظرافت از مشکلات استفاده کرده تا قهرمانش را به بلوغ برساند و در انتها با ایده‌ای جذاب و زیبا و کاملا سینمایی و به دور از مونولوگ‌بازی‌های امروز سینمای ایران، موفقیت و غلبه قهرمان داستانش را با تماشاگران جشن می‌گیرد.

علاوه بر رستگاری نقش اول فیلم، به نظر می‌رسد محمدرضا خردمندان؛ کارگردان جوان فیلم نیز در این اثر به بلوغ سینمایی رسیده است و از سوی دیگر بنظر می‌رسد «حوزه هنری» با ساخت این اثر که با داشتن محتوای دقیق، استانداردهای سینمایی را نیز رعایت کرده، از پروژه های چند میلیاردی شکست خورده در گیشه فاصله گرفته و قدمی در جهت وظایف اصلی خود برداشته است که امیدوارم همین مسیر را ادامه بدهد.


کد خبرنگار : 17