تاریخ : 1395,چهارشنبه 20 بهمن18:57
کد خبر : 226164 - سرویس خبری : اخبار آزمون سراسری

قابل‌توجه داوطلبان آزمون سراسری سال 96؛

جزئیات کامل پذیرش در 3 دانشگاه خاص کشور +توضیح نحوه ثبت‌نام

با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1396، جزئیات مهمی از چگونگی پذیرش داوطلبان این آزمون در برخی دانشگاه ها که دارای شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو هستند، منتشر شد، که می توانید با خواندن این گزارش از آن آگاهی یابید.

خبرنامه دانشجویان ایران: رشته‌هایی که پذیرش دانشجو در آنها نیاز به مصاحبه، معاینه و آزمون عملی و علمی دارد، رشته‌های نیمه‌متمرکز نامیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1396، جزئیات مهمی از چگونگی پذیرش داوطلبان این آزمون در برخی دانشگاه ها که دارای شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو هستند، منتشر شد.

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی(وابسته به وزارت اطلاعات)، دانشگاه علوم انتظامی امین(وابسته به نیروی انتظامی)، دانشگاه امام صادق(ع) از آن دست دانشگاه هایی هستند که در پذیرش دانشجو ضوابط خاص خود را دارند، با این حال داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارند، الزاما باید در کنکور سراسری سال 96 شرکت کنند و در غیر این صورت حضور آنها در این دانشگاه ها منتفی خواهد بود.

*** رشته‌های نیمه‌متمرکز چه نوع رشته‌هایی هستند؟
در تعریفی ساده، رشته‌های نیمه‌متمرکز عبارتند از: «رشته‌هایی که پذیرش دانشجو در آنها نیاز به مصاحبه، معاینه و آزمون عملی و علمی دارد، رشته‌های نیمه‌متمرکز نامیده می‌شود و رشته‌هایی که پذیرش دانشجو در آن بدون طی مراحل فوق و فقط بر اساس نمرات آزمون سراسری صورت می گیرد، رشته‌هایی متمرکز هستند. داوطلبانی که این رشته‌ها(رشته‌های نیمه‌متمرکز) را در برگه انتخاب رشته خود انتخاب کنند، در صورتیکه نمره لازم در کنکور سراسری را کسب کرده باشند، بصورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند.»

رشته‌های نیمه مترکز

در ادامه شرایط و ضوابط و همچنین نحوه ثبت نام برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه های اطلاعات و امنیت ملی، علوم انتظامی امین، امام صادق(ع)، آمده است:

- رشته های دانشگاه:

::برای مشاهده سایز اصلی روی جدول کلیک کنید::

- مراحل ثبت نام و شرایط آن:
الف) شرایط داوطلبان: کلیه داوطلبان می بایست علاوه بر شرایط عمومی آزمون سراسری دارای شرایط زیر نیز باشند:
1) تدین به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری.
2) التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه.
3) متولد سال 1375 و بعد از آن؛ انجام خدمت سربازی یا تحصیل در حوزه علمیه و مانند آن تأثیری در شرط سنی ندارد.
4) برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روانی.
5) داشتن گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی و شرکت در یکی از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری.

ب) نحوه ثبت نام: ثبت نام در دانشگاه امام صادق (ع) دو مرحله دارد که انجام هر دو مرحله ضروری است:
1) ثبت نام در آزمون سراسری و انتخاب گزینه علاقه مندی به دانشگاه امام صادق(ع).
2) مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی دانشگاه امام صادق (ع) به نشانی www.isu.ac.ir و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در آن.

- مراحل تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت نام دانشگاه امام صادق(ع):
داوطلبان پس از ثبت نام در آزمون سراسری و دریافت شماره پرونده آزمون سراسری لازم است با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه، قسمت گزینش دانشجو حداکثر تا تاریخ 30 اسفند 1395 به شرح ذیل اقدام به ثبت نام نمایند.

1) وارد نمودن کد ملی داوطلب در قسمت مربوط.
2) وارد نمودن مشخصات فردی، معدل های کتبی و کل دیپلم، آدرس دقیق منزل داوطلب، نام و کد مرکز پی شدانشگاهی و دبیرستان، مندرج در بالای کارنامه تحصیلی داوطلب و...
3) پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام به مبلغ 140000 ریال در سامانه ثبت نام.
4) دریافت رمز عبور و کد رهگیری در پایان ثب تنام و یادداشت آن.

* تذکر 1: چنانچه داوطلبان پس از تکمیل ثبت نام و واریز هزینه آن، موفق به دریافت رمز عبور و کد رهگیری نشوند، ثبت نام آنها تکمیل نشده است و بایستی دوباره جهت ثبت نام به سامانه مراجعه نمایند.
* تذکر 2: داوطلبانی که قبل از آغاز ثبت نام آزمون سراسری اقدام به ثبت نام در دانشگاه امام صادق (ع) می نمایند لازم است از تاریخ اول اسفند لغایت 30 اسفند 1395 با وارد کردن کد ملی و رمز عبور مجددا وارد سامانه ثب تنام دانشگاه شده و شماره پرونده آزمون سراسری خود را ثبت نمایند.

- مرحله آزمون شفاهی:
پس از ثبت نام داوطلبان در آزمون سراسری و سپس در سامانه ثبت نام گزینش دانشگاه امام صادق(ع)، گزینش دانشگاه از میان داوطلبان معرفی شده چند برابر ظرفیت توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت در آزمون شفاهی دعوت به عمل می آورد. در این مرحله صلاحیت های عمومی و علمی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد. اصلی ترین معیارهای علمی پذیرش که به صورت جدی در مرحله آزمون شفاهی مورد بررسی قرار می گیرند، عبارتند از معدل کتبی دیپلم و نمره کل آزمون سراسری. لذا بالاتر بودن این دو عامل به معنای کسب امتیاز بیشتر در صلاحیت های علمی داوطلب است که قدرت رقابت وی با دیگر داوطلبان را افزایش می دهد.

* تذکر: داوطلبان معرفی شده سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه با ضرایب خاص مربوط به این دانشگاه تعیین می شوند. این ضرایب در دروس زبان و ادبیات فارسی(4)، معارف اسلامی(4)، زبان عربی( 4)، زبان خارجی( 2) و در سایر دروس همان ضرایب آزمون سراسری می باشد.

- انتخاب رشته و اعلام نتایج:
1) ثبت نام و قبولی در این دانشگاه محدودیتی برای داوطلب در انتخاب رشته های آزمون سراسری ایجاد نمی کند و در صورت پذیرش در این دانشگاه، رشته قبولی داوطلب در آزمون سراسری نیز پا برجا بوده و داوطلب می تواند از میان آن دو رشته پذیرفته شده، رشته و دانشگاه موردعلاقه خود را انتخاب نماید.
2) انتخاب رشته این دانشگاه در مرحله آزمون شفاهی صورت می پذیرد، لذا نیازی به انتخاب رشته های این دانشگاه، هنگام انتخاب رشته در آزمون سراسری نیست.
3) نتایج نهایی پذیرفته شدگان اواخر شهریورماه از طریق پایگاه اینترنتی www.isu.ac.ir (برادران) و www.isuw.ac.ir (خواهران) اعلام خواهد شد.

- اطلاعات و تذکرات مهم:
1) طول دوره آموزشی کارشناسی ارشد پیوسته ویژه برادران حدود 7 سال و دوره آموزشی کارشناسی خواهران حدود 4/5 سال و به صورت تمام وقت روزانه است و در طول تحصیل لازم است دانشجویان ضوابط و مقررات دانشگاه را رعایت نمایند.
2) واحدهای کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) در دوره کارشناسی ارشد پیوسته برادران به دانشجویانی ارائه خواهد شد که حداقل معدل لازم را در دروس کارشناسی کسب نموده باشند یا از عهده امتحان جامع داخلی که از بعضی دروس کارشناسی صورت می گیرد، برآیند.
3) با توجه به اینکه رشته های تحصیلی دانشگاه ماهیتاً تلفیقی است، لذا ضرورتاً تعداد زیادی از دروس حوزوی و علوم اسلامی همراه با دروس دانشگاهی و زبان های عربی و انگلیسی (یا فرانسه) در سطح مکالمه کامل و فهم متون به دانشجویان ارائه می شود.
4) تشکیل گرایش های اعلام شده در رشته های تحصیلی، در صورتی ممکن خواهد بود که تعداد دانشجویان واجد شرایط هر گرایش، با توجه به ضوابط دانشگاه به حد نصاب لازم برسد.
5) هزینه تحصیل از دانشجویانی که مطابق ضوابط دانشگاه فارغ التحصیل شوند دریافت نمی شود و صرفاً دانشجو بطور رسمی متعهد می شود که پس از پایان دوره آموزشی به میزان نیمی از مدت تحصیل خود را با نظر دانشگاه در داخل یا خارج دانشگاه (در پاره ای از مؤسسات دولتی یا غیردولتی) خدمت نماید و فقط در مواردی از قبیل انصراف، اخراج یا انتقال، هزینه های طول تحصیل خود را به دانشگاه پرداخت نماید.
6) به برادران و خواهران دانشجوی واجد شرایط، اقامتگاه(خوابگاه) تعلق می گیرد.

- رشته های تحصیلی(مقطع کارشناسی پیوسته):
1) امنیت اطلاعات
2) امنیت اقتصادی
3) امنیت بین الملل
4) امنیت نرم
5) پژوهشگری امنیت
6) حفاظت اطلاعات
7) ضد تروریسم
8) علوم سیاسی
9) علوم فنی امنیت
10) فناوری اطلاعات و ارتباطات
11) مدیریت اطلاعات و ارتباطات
12) مطالعات امنیتی

*** رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ویژه داوطلبان پسر است.

علاقه مندان می توانند در صورت احراز صلاحیت های عمومی و اختصاصی مندرج در این اطلاعیه و اطلاعیه های بعدی آزمون، پس از ثبت نام و انتخاب رشته، و قبولی در آزمون اختصاصی دانشگاه و طی نمودن مراحل گزینش و پذیرش نهایی، در رشته های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی مشغول به تحصیل شده و از مزایای دانشجویی و استخدام در وزارت اطلاعات نیز بهره مند گردند.

- راهنمای ثبت نام:
1) نسبت به انتخاب بند اعلام علاقه مندی به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، مندرج در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام آزمون سراسری سال 1396، اقدام نمایند.
2) در آزمون سراسری سال 1396 شرکت نمایند.
3) پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری توسط سازمان سنجش، در صورتیکه مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه شده اند، کدرشته های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را به ترتیب علاقه مندی خود در اولویت های نخست فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند.
4) پس از اعلام لیست پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، داوطلبان را از طریق تماس تلفنی برای شرکت در آزمون اختصاصی دعوت خواهد نمود و سپس قبولی های نهایی به گزینش وزارت اطلاعات معرفی می گردند.
5) پس از تأیید نهایی گزینش وزارت اطلاعات، دانشجویان امکان ثبت نام و تحصیل در دانشگاه را خواهند داشت.

- شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی:
1) تدین به دین مبین اسلام.
2) تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
3) داشتن اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .
4) احراز صلاحیت استخدامی برابر ضوابط گزینش وزارت اطلاعات.
5) برخورداری از سلامت روانی و جسمی به تشخیص مراجع پزشکی وزارت اطلاعات.
6) داوطلبان نباید در استخدام و متعهد به سازمان یا وزارتخانه ای باشند.
7) حداکثر سن برای داوطلبان مقطع کارشناسی 23 سال تمام می باشد (متولدین 1374 به بعد).
8) حداقل معدل کتبی دیپلم برای داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی فیزیک و علوم تجربی 14 و علوم انسانی 15 می باشد.
9) پذیرفته شدگان دانش گاه اطلاعات و امنیت ملی می توانند با سپردن تعهد، خدمت دوران سربازی را در وزارت اطلاعات طی کنند.
10) دانشجویان در طول دوره ی تحصیل، از کمک هزینه برخوردار می باشند و پس از فارغ التحصیلی، در وزارت اطلاعات استخدام خواهند شد.
11) دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی برای دانشجویان مجرد واجد شرایط، خوابگاه تهیه می نماید.
12) تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی تمام وقت، به صورت شبانه روزی و با بهره گیری از امکانات بسیار مناسب خواهد بود.
13) دانشجویان مقطع کارشناسی در طول مدت تحصیل ملزم به فراگیری یکی از زبان های زنده دنیا و امور فوق برنامه م یباشند.
14) در صورتی که پذیرفته شدگان از تحصیل انصراف دهند باید خسارت مالی ناشی از گزینش و تحصیل را پرداخت نمایند.
15) به دانشجویان پس از اتمام مدت تحصیل و انجام تعهدات، گواهی نامه فارغ التحصیلی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء می گردد.

توضیحات ضروری:
الف) داوطلبان برای اعلام علاقه مندی به گزینش در رشته های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، بایستی بند 41 فرم تقاضانامه ثبت نام آزمون سراسری سال 1396 را علامتگذاری نمایند.
ب) داوطلبان گرامی توجه نمایند، اعلام علاقه مندی به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، به منزله ثبت نام قطعی نبوده و متقاضیان می بایست علاوه بر علامتگذاری بند 41 تقاضانامه ثبت نام، کدرشته های تحصیلی دانش گاه مزبور را در فرم انتخاب رشته اینترنتی، درج نمایند.
ج) مشخصات و اطلاعات مربوط به ثبت نام و شرکت داوطلبان در گزینش رشت ههای تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، به صورت محرمانه نزد سازمان سنجش آموزش کشور محفوظ بوده و فقط در اختیار دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی قرار خواهد گرفت.

دانشگاه علوم انتظامی امین، به روش نیمه متمرکز از بین شرکت کننده آزمون سراسری در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی که واجد شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی ذکر شده زیر باشند، دانشجوی افسری می پذیرد.

الف) شرایط عمومی:
1) اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام.
2) اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آنها.
3) تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
4) عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران.
5) عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی در زمان تقاضای استخدام.
6) عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی .
7) نداشتن سوءپیشینه کیفری.
8) عدم اعتیاد به مواد مخدر.
9) داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر به تایید بهداری کل ناجا.
10) داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی لازم برای خدمت مورد نظر.

ب) شرایط اختصاصی:
1) دارا بودن حداقل 170 سانتیمتر قد.
2) دارا بودن 18 سال سن. در صورت انجام خدمت وظیفه عمومی 20 سال(مبنای احتساب سن، روز ثبت نام در آزمون سراسری خواهد بود).
3) حداقل معدل کل دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا پیش دانشگاهی نظام جدید نمره 14 است.
4) ارائه مدرک نظام وظیفه برای داوطلبان مرد
5) عدم تعهد خدمت به سازمان های دولتی و غیردولتی به هر نحوی(رسمی، پیمانی، آزمایشی).
6) فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی و بالاتر مجاز به ثبت نام نیستند.
7) موفقیت در مراحل گزینش و استخدام برابر ضوابط هیأت مرکزی گزینش نیروی انتظامی.
8) پذیرش و جذب دانشجو صرفاً بر اساس سهمیه ها و ظرفیت های مورد نیاز می باشد و در صورت کثرت متقاضی، دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش ناجا، مجاز خواهد بود از میان دارندگان بالاترین معدل و مناسب ترین افراد با مأموریت های و رسته های ناجا، نفرات واجد شرایط را انتخاب و گزینش نماید.

- امتیازات:
1) دانشجویان غیرشاغل از بدو ورود به استخدام رسمی نیروی انتظامی درخواهند آمد.
2) دانشجویان ضمن دریافت کمک هزینه تحصیلی از امکانات رفاهی، خوابگاه و بیمه خدمات درمانی بهره مند خواهند شد.
3) فارغ التحصیلان در طول خدمت برابر مقررات بنیاد تعاون از وام خرید مسکن و سایر امتیازات متعلقه برخوردار خواهند شد.
4) فارغ التحصیلان مقطع کاردانی و کارشناسی ضمن دریافت مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ترتیب به درجه ستوان سومی و ستوان دومی نائل آمده و ترفیعات بعدی آنان برابر قوانین و مقررات ناجا خواهد بود.
5) ادامه تحصیل کارکنان برای مقاطع بالاتر در صورت نیاز ناجا وفق ضوابط و مقررات در رشته های تحصیلی مصوب بلامانع خواهد بود.

- تذکرات:
1) متقاضیان تحصیل در این دانشگاه بایستی نسبت به علامتگذاری بند 42 تقاضانامه ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.
2) اعلام علاقه مندی در تقاضانامه ثبت نام آزمون سراسری، هیچ حقی را برای داوطلب در خصوص ثبت نام و پذیرش ایجاد نخواهد کرد.
3) رسته داوطلبان بر اساس سهمیه استان، رشته تحصیلی، توانمندی های داوطلب و نظریه کارشناسان گزینش و استخدام تعیین می گردند.
4) متقاضیان تحصیل در این دانشگاه پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری و در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته، جهت کسب اطلاعات بیشتر به توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) مراجعه نمایند.
5) تحصیل در دانشگاه علوم انتظامی شبانه روزی است.
6) نشانی: تهران، منطقه 22، بزرگراه شهید همت (غرب)، ابتدای بزرگراه شهید خرازی، بعد از تقاطع غیر همسطح شهید خرازی و آزادگان، دانشگاه علوم انتظامی امین.


کد خبرنگار : 20