تاریخ : 1395,دوشنبه 09 اسفند21:26
کد خبر : 228402 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

زوتوپیا بهترین کارتون سال ۲۰۱۶؛

با انیمیشن برنده اسکار امسال بیشتر آشنا شوید +عکس

همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۶؛ برنده جایزه اسکار نیز شد. زوتوپیا (Zootopia) محصول شرکت دیزنی بدون همکاری با استودیوی پیکسار است و فروش بسیار بالایی را هم تجربه کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۶؛ برنده جایزه اسکار نیز شد. زوتوپیا (Zootopia) محصول شرکت دیزنی بدون همکاری با استودیوی پیکسار است و فروش بسیار بالایی را هم تجربه کرده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زوتوپیا، منطقه‌ای است که در آن حیوانات مختلف در کنار هم به خوبی و خوشی در حال زندگی هستند. در این سرزمین رنگی و دوست داشتنی جودی هپس (جنیفیر گودوین) که یک خرگوش است، از کودکی آرزو داشته تا بتواند به عنوان اولین خرگوش در اداره پلیس زوتوپیا مشغول به کار شود و به تازگی نیز به آرزویش رسیده است. اما رئیس پلیس بوگو (ادریس البا) به او وظیفه‌ای خسته کننده سپرده تا او را از خطر دور نگه دارد. با این حال پس از اینکه جودی یک روباه مکار به نام نیک (جیسون بیتمن) را ملاقات می‌کند و از سوی دیگر باید به دنبال فردی گمشده در زوتوپیا بگردد، داستان‌های هیجان‌انگیزی برایش به‌وجود می‌آید. باقی داستان را خودتان باید ببینید و لذت ببرید.

«زوتوپیا » در برگیرنده مضامین ارزشمندی است که مختص به مسائل روز جهان است. دنیای انیمیشن در سال‌های گذشته تمرکز و تاکید ویژه‌ای بر مقوله خانواده داشته است و اغلب انیمیشن‌های ساخته شده نیز به خوبی توانسته‌اند تا ارزش و جایگاه خانواده و همدلی را به کودکان بیاموزند. اما تفاوت عمده‌ای که «زوتوپیا» با دیگر انیمیشن‌های دیزنی دارد، پرداختن به مسائل بشردوستانه‌ای است که کمتر تابه‌حال با این جدیت در سینما شاهدش بوده‌ایم.

در جدیدترین انیمیشن دیزنی، سازندگان تفاوت‌های نژادی در جامعه را به عنوان تم اصلی در نظر گرفته‌اند. شهر زوتوپیا که نشانه‌ای از یک جامعه پویا و سرحال است، تشکیل شده از حیواناتی است که تفاوت‌های نژادی فراوانی دارند اما در عین حال که برخی از آن‌ها می‌توانند دیگری را لقمه چپ کنند، به خوبی و خوشی در یک جامعه آرمانی در حال زندگی در کنار یکدیگر هستند.

فارغ از تم‌های بشردوستانه‌ای که در حمایت از تفاوت‌های نژادی در «زوتوپیا» مطرح است، باید به موقعیت‌های کمیک انیمیشن نیز اشاره کرد که کمتر خسته‌کننده می‌شوند و تقریبا تا انتهای داستان می‌توانند لبخندهای فراوانی را به لبان تماشاگر بیاورند. شوخی‌های کلامی میان جودی و نیک به سبک کمدی‌های دونفره کلاسیک سینما، با بده بستان‌های کلامی با سرعت بالا همراه است که البته قدرت دیالوگ‌نویسی بالای نویسندگان، به خوبی توانسته از یک ضعف بزرگ در این زمینه جلوگیری به‌عمل آورد.

«زوتوپیا» انیمشن با ارزش و سرگرم‌کننده‌ای است که هم برای کودکان آموزش‌های مناسبی دارد و هم می‌تواند برای بزرگ‌سالان و پدر و مادرها یک جامعه آرمانی را ترسیم کند و هشدارهایی بدهد.

منبع: moviemag


کد خبرنگار : 15