تاریخ : 1395,چهارشنبه 18 اسفند12:44
کد خبر : 229358 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده علوم قرآنی ایلام؛

ماجرای انحلال یک دانشکده و خواب غفلت مسئولان! +تصاویر و فیلم

پیش از این نیز، دانشجویان و مسئولان دانشکده علوم قرآنی در نماز جمعه این شهر اعتراضاتی را در این باره مطرح کرده بودند و در همین رابطه، آیت الله لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در خطبه های نماز جمعه به صورت شفاف و صریح خواستار پیگیری جدی و رفع مشکل این دانشکده از سوی مسئولان استان شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی مقابل استانداری ایلام تجمع کردند. (اینجـــا)

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی ایلام روز سه شنبه تجمعی اعتراضی در خصوص انحلال این دانشکده در مقابل استانداری ایلام برگزاری کردند. در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی همچون «جانم فدای قرآن»، «چرا کسی به داد ما نمی رسد؟»، «حرف ما چیست؟ حفظ قرآن» و... خواستار عدم انحلال دانشکده علوم قرآنی شدند.

پیش از این نیز، دانشجویان و مسئولان دانشکده علوم قرآنی در نماز جمعه این شهر اعتراضاتی را در این باره مطرح کرده بودند و در همین رابطه، آیت الله لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در خطبه های نماز جمعه به صورت شفاف و صریح خواستار پیگیری جدی و رفع مشکل این دانشکده از سوی مسئولان استان شد.

علت اصرار بر انحلال دانشکده چیست؟
دانشکده علوم قرآنی ایلام یک دانشگاه دولتی است که از یکی از زیرمجموعه های «دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم» است و از سال 1390 با جذب دانشجو در دوره کارشناسی، فعالیت آموزشی خود را آغاز نموده است. هر چند این دانشکده بارها به عنوان واحد پژوهشی و آموزشی نمونه کشور و استان ایلام انتخاب شده است، با این حال، از مهرماه 95 فعالیت این دانشکده با اما و اگرها و مشکلاتی همراه بوده که عمده ترین مشکل این دانشکده نداشتن ساختمان برای تداوم حیات آن است. این در حالی است که به گفته حجت الاسلام نوری معاون آموزشی و پژوهشی تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم قرآنی ایلام، در سطح این شهر تعدادی ساختمان های اداری خالی و بلااستفاده وجود دارد اما مسئولان این استان تاکنون اقدامی در این باره انجام نداده اند.

گفتنی است، بر اساس مصوبه دولت قبل که به امضای نماینده ولی فقیه، استاندار وقت، نمایندگان ایلام در مجلس و تعداد دیگری از مسئولان رسیده است مکان فعلی دانشکده علوم قرآنی با تجهیزات کامل باید به عنوان فضای آموزشی در اختیار این دانشکده قرار گیرد اما از سال 92 تاکنون هشت اخطاریه تخلیه برای این دانشکده ارسال شده است.

گلایه های قابل تامل یک دانشجو
یکی از دانشجویان این دانشکده درباره مشکلات ایجاده شده اظهار کرد: یک سال است که به طور مداوم از سوی مالک به مسئولان دانشکده برای تخلیه ساختمان به مسئولان دانشکده فشار وارد می شود که این امر موجب اختلال در آرامش روحی و فکری دانشجویان شده است. وی ادامه داد: مسئولان استانی هیچگاه از نزدیک برای رسیدگی به وضعیت این واحد آموزشی با دانشجویان و مسئولان دانشکده صحبت و مذاکره نداشته اند که علت تعلل و کم کاری آنها در کمک به این دانشکده شبهه برانگیز است.

در ادامه ویدئویی از این تجمع اعتراضی آمده است:


دانلود

لازم به ذکر است، زمزمه هایی درباره انتقال دانشجویان این مرکز به دانشکده علوم قرآنی استان کرمانشاه مطرح شده است که با مخالفت جدی دانشجویان این دانشگاه مواجه شده است.

در ادامه سایر تصاویر تجمع اعتراضی دانشجویان ایلامی آمده است:


کد خبرنگار : 20