تاریخ : 1395,چهارشنبه 18 اسفند13:17
کد خبر : 229362 - سرویس خبری : اخبار آزمون سراسری

مشاور سازمان سنجش خبر داد؛

امشب آخرین فرصت شرکت در کنکور 96

آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه پانزدهم و جمعه شانزدهم تیرماه ۹۶ در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین فرصت ثبت نام در کنکور سراسری ۹۶ گفت: ساعت ۲۴ امشب ۱۸ اسفند آخرین فرصت شرکت در کنکور است و دیگر تمدید نمی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر حسین توکلی افزود: مهلت مجدد ثبت نام از روز یکشنبه ۱۵ اسفند آغاز شده است و داوطلبان تا امشب چهارشنبه ۱۸ اسفند فرصت دارند با ورود به سایت سازمان سنجش در این آزمون ثبت نام کنند.

وی افزود: داوطلبانی که موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۶ نشده اند می توانند و همچنین داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت نام کرده اند می توانند تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند با ورود به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی و درج کد سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: پیش از این تعداد ۸۸۱ هزار و ۶۴۴ نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند و با توجه به اینکه تا امروز ۲۴ هزار و ۴۵۱ داوطلب در فرصت مجدد آزمون ثبت نام کرده اند، در مجموع تا امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه تعداد ۹۰۶ هزار و ۹۵ در آزمون سراسری سال ۹۶ ثبت نام کرده اند.

توکلی گفت: ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۶ برای‌ پذیرش در دوره‌های‌ روزانه‌ ، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌، پردیس های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

وی گفت: هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند متقاضی شرکت در یکی از گروه‌های پنجگانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی یک (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبان‌های خارجی) شود.

آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه پانزدهم و جمعه شانزدهم تیرماه ۹۶ در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد.