تاریخ : 1395,چهارشنبه 18 اسفند18:18
کد خبر : 229402 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

تحصن دانشجویان دانشگاه دولتی لامرد

آبان ماه سال جاری دانشجویان دانشگاه دولتی لامرد با تحصن در جلوی ساختمان آموزشی این دانشگاه، پیگیر مطالبات خود شدند که ادامه دار شدن این تجمع باعث شد تا فرماندار لامرد با توجه به شرایط به وجود آمده، ضمن حضور در جمع این دانشجویان، قول پیگیری مشکلات دانشجویان این واحد آموزشی را بدهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان دانشگاه دولتی لامرد پس از آنچه عملکرد ضعیف مسئولین در حل مشکلات دانشجویی می دانستند، با تحصن پیگیر مطالبات خود شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آبان ماه سال جاری دانشجویان دانشگاه دولتی لامرد با تحصن در جلوی ساختمان آموزشی این دانشگاه، پیگیر مطالبات خود شدند که ادامه دار شدن این تجمع باعث شد تا فرماندار لامرد با توجه به شرایط به وجود آمده، ضمن حضور در جمع این دانشجویان، قول پیگیری مشکلات دانشجویان این واحد آموزشی را بدهد.

بطوریکه در جمع دانشجویان معترض بیان داشته بود: "اینجانب عبدالله حسینی، فرماندار شهرستان لامرد به عنوان نماینده شما دانشجویان به شما قول می دهم که تمام تلاش خود را می کنم تا تمام مشکلات این مرکز را مرتفع سازم؛ چرا که دانشگاه دولتی لامرد در حکم حیثیت شهر است، پس به یاری خدا حیثیت شهر را برمیگردانم".

پس از گذشت پنج ماه از اولین تحصن؛ دانشجویان معتقدند شاهد هیچ تغییری در مشکلات آموزشی و رفاهی دانشگاه نبودند و بار دیگر با حضور نیمی از دانشجویان دانشگاه یک صدا تحصن خود را از سر گرفتند. کاغذها و بنرهایی که مطالبات و خواسته های این دانشجویان را در خود جایی داده بود.

در گوشه ای از این تحصن بیانیه ای چاپ و بر دیوار دانشگاه نصب شده بود که در آن دانشجویان اعلام کرده اند به دلیل ضعف مدیریتی علی تیزرو در مدت پنج سال ریاست و بی تدبیری های وی که سبب ایجاد مشکلات فراوان برای دانشجویان شد و بعد از اینکه دانشجویان از همکاری مسئولین شهرستان و سازمان های زیر نظر وزارت علوم ناامید و مایوس گشتند، حال این موج نارضایتی در قالب تحصن شکل گرفته است و تا زمانی که رئیس دانشگاه اخراج نشود این تحصن ادامه می یابد.

دانشگاهی که پس از گذشت پنج سال و با توجه به گرمای شدید شهرستان لامرد در جنوب فارس، فاقد خوابگاه برای دانشجویان است.

این در حالی است که مسئولین دانشگاه معتقد هستند که در دفترچه انتخاب رشته قید شده است که این واحد دانشگاهی فاقد خوابگاه است؛ اما یکی از دانشجویان متحصن مدعی است: ما بر آنیم که مسئولین دانشگاه و شهرستان درست می گویند؛ اما پتانسیل خانه های دانشجویی در این شهر دیده نشده است و این موضوع برای دانشجوی پسر و دختری  که از شمال و غرب کشور به جنوبی ترین نقطه استان فارس و کشور سفر می کند، برای تحصیل، یک مشکل بزرگ است.

یکی از دانشجویان دانشگاه دولتی لامرد مشکل اصلی را سطح پایین آموزشی می داند و معتقد است: روزانه در سایت های خبری و خبرگزاری ها از پتانسیل های صنعتی و گازی این منطقه و پالایشگاه های نفتی سخن می گویند؛ اما دانشجویان رشته نفت این دانشگاه در این پنج سال هیچ آشنایی با این پتانسیل ها ندارند؛ چرا که اردوها، بازدیدها و معرفی پتانسیل های صنعتی منطقه لامرد در این دانشگاه زیر خط فقر است.

سطح پایین آموزشی، نبود آزمایشگاه و ساختمان مناسب آموزشی، کیفیت پایین غذاهای دانشجویی و خوابگاه و ... از مشکلات متعددی بود که دانشجویان در کاغذها و بنرهای خود نوشته بودند.

طی روزهای گذشته تحصن دانشجویان دانشگاه دولتی لامرد به تیتر اول خبرهای این شهرستان بدل شده است و دانشجویان اعلام کردند تا تحقق یافتن مطالبات و خواسته های خود این تحصن را ادامه خواهند داد.


کد خبرنگار : 39