تاریخ : 1395,پنجشنبه 19 اسفند20:21
کد خبر : 229504 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نشست شورای هماهنگی دانشجویان دانشگاه‌های مشهد برگزار شد

نماینده اردوهای جهادی و جهادگران دانشگاه‌های مشهد در ادامه این نشست با اشاره به این مطلب که دولتمردان فعلی ما چیزی به نام مسئولیت پذیری ندارند، بیان کرد: رفتار دولت به گونه‌ایست که می‌خواهند رئیس باشند؛ اما فرهنگ اسلامی تاکید شده که همه مسئول هستند و نه رئیس به دلیل همین است که امام خمینی (ره)می‌فرمودند «من خادم ملت هستم» و رهبری می‌گویند «من نوکر مردم هستم».

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست شورای هماهنگی دانشجویان دانشگاه‌های مشهد با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، صادق طلوعی شب گذشته در نشست خبری شورای هماهنگی دانشجویان دانشگاه‌های مشهد که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: مطلع شدیم که روحانی به همراه تیم‌شان به مشهد آمدند و این فرصت خوبی بود که روحانی در جمع دانشجویان حضور یابند و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گویند؛ اما وی از این فرصت استفاده نکرد.

وی با اشاره به این موضوع که این فرصت خوب متاسفانه با برگزاری یک جلسه همایشی و فرمایشی از دست رفت، افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود که در حال تمام شدن است و دولت باید پاسخ دهد که نسبت به این مطالبه رهبری و مردم پاسخ گوید.

نماینده دانشجویان بسیجی در این نشست ضمن تاکید بر این موضوع که همایش‌های متعددی که با هزینه‌های گزاف گرفته شده، مطالبه مردم و رهبری نبود، ادامه داد: مردم گله مند هستند و دولت باید پاسخ دهد که در این چهارساله چه کرده است؛ چراکه شرایطی را که امروز مشاهده می‌کنیم شرایط مساعدی نیست.

طلوعی تصریح کرد: مشکل از آنجایی آغاز می‌شود که دولت تمام توان خود را در یک مقوله و آن هم در سیاست خارجی و خاصه برجام متمرکز کرد و در حال حاضر نیز همچنان این اعتماد به کدخدا ادامه دارد و قبول ندارند که برجام نقض شده است.

وی با بیان این مطلب که روی دیگر این سکه عدم اعتماد به درون است و این در حالی بود که مقام معظم رهبری بیشترین نگاهشان به درون و جوانان است، در ادامه به مسئله اشرافی گری اشاره و تصریح کرد: در این دولت اشرافی گری توسعه یافت، به طوری که شاهد حقوق‌های نجومی بیش از 100 میلیون تومان بودیم و این در حالی بود که امیرالمومنین(ع) که الگوی ما مسلمانان هستند دقیقا برخلاف این مسیر زندگی می‌کردند.

در ادامه این نشست لیلا واعظی، نماینده دفتر تحکیم وحدت دانشجویان در دانشگاه‌های خراسان رضوی با بیان این مطلب که دفتر تحکیم وحدت در تمامی عرصه‌های زندگی خود چه قبل و چه بعد از انقلاب به وظایف خود عمل کرده است، گفت: چنانچه مسئولان اجازه ندهند که دانشجویان حرف خود را بیان کنند باید نگران شد و این در حالی است که جنبش دانشجویی فراتر از احزاب سیاسی کار می‌کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه امروز می‌شنویم که در مجلس طرحی تصویب می‌شود که دانشجویان را محدود می‌کند و این طرح به دانشجویان اجازه مطالبه گری نمی‌دهد.

واعظی با طرح این پرسش از رئیس جمهور که چرا در جمع دانشجویان حاضر نمی‌شوید؟، تصریح کرد: به نمایندگی از دفتر تحکیم وحدت بسیار مشتاق بودیم که رئیس جمهور در جمع دانشجویان حضور یابند و پاسخ گوی سوالات مان باشند.

نماینده دفتر تحکیم وحدت دانشجویان در دانشگاه‌های خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه طرح‌هایی در مجلس به تصویب رسیده که نمی‌توانم اطمینان داشته باشم که بعد از این جلسه امینی داشته باشم و در خدمت بچه‌های بالا نباشم.

وقتی دولت تمام دغدغه فرهنگیش را برگزار نشدن کنسرت در مشهد می‌داند!

در ادامه علی ناصری، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های خراسان رضوی دغدغه اصلی قشر دانشجو را فرهنگ دانست و گفت: چنانچه در اقتصاد و سیاست خارجی با مشکل مواجه هستیم سرنخ این مشکل را باید در فرهنگ مورد بررسی قرار داد؛ چراکه چنانچه فرهنگ مقاومت نهادینه ‌می‌شد شاهد مشکلات اقتصادی و سیاسی نبودیم.

وی به مسئله برگزاری کنسرت در مشهد اشاره و تصریح کرد: مردم مشهد و علما پذیرفته‌اند که با توجه به مذهبی بودن شهر مشهد کنسرت موسیقی در آن برگزار نشود و این در حالی است که دولت تمام مسائل فرهنگی کشور را کناری گذاشته و برگزار نشدن کنسرت در مشهد را تنها دغدغه فرهنگی خود می‌داند برگزار نشدن این کنسرت را یک بحران ملی تصور می‌کند!.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های خراسان رضوی با تاکید بر این مطلب که دولت نیازمند فرهنگ نقد است، بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم دولت در فرصت باقی مانده نقدهایی را که از سر دلسوزی می‌شود را بشنود.

ناصری تاکید کرد: به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی کشور از دولت درخواست می‌کنم بحث فرهنگ را جدی بگیرد؛ چراکه همه حوزه‌هایی که دولت می‌خواهد در آن ورود کند مربوط به مسئله فرهنگ است.

رکود اقتصادی طی 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است

محمدرضا صدیقی، نماینده اردوهای جهادی و جهادگران دانشگاه‌های مشهد در ادامه این نشست با اشاره به این مطلب که دولتمردان فعلی ما چیزی به نام مسئولیت پذیری ندارند، بیان کرد: رفتار دولت به گونه‌ایست که می‌خواهند رئیس باشند؛ اما فرهنگ اسلامی تاکید شده که همه مسئول هستند و نه رئیس به دلیل همین است که امام خمینی (ره)می‌فرمودند «من خادم ملت هستم» و رهبری می‌گویند «من نوکر مردم هستم».

وی به وعده‌های دولت اشاره کرد و گفت: دولت قبل از انتخابات وعده‌هایی داد که مهمترین آن‌های رونق اقتصادی بود و این در حالی است که فعالان بازار می‌گویند در طول 50 سال اخیر این رکود اقتصادی بی سابقه است.

صدیقی دولت یازدهم قبل از انتخابات عنوان می‌کرد که «دولت دهم برای چینی‌ها اشتغالزایی کرده است»؛ اما ما گذاره‌های محکمی می‌توانیم ارائه کنیم که دولت انضباط مالی ندارد  و سیاست دولت در عرصه اقتصاد، سیاست‌های درهای باز به درون است.

نماینده اردوهای جهادی و جهادگران دانشگاه‌های مشهد یادآور شد: قبل از توافق، دولت اعلام کرد که 150 تا 180 میلیارد دلار پول مصدودی در خارج از کشور داریم و بعد از توافق سیف اعلام کردند شش میلیارد دلار پول مصدودی داریم!، دولت پاسخ دهد که به یکباره مابه التفاوت این مقدار چه شد؟.

وی تصریح کرد: این دولت از بابت فروش نفت 230 هزار میلیارد تومان درآمد داشت این پول کجا هزینه شده است؟، همچنین بیش از 100 هزار میلیارد تومان از بابت آزاد سازی بنزین و 41 هزار میلیارد تومان از بابت مسکن مهر درآمد داشته است این پول‌ها کجا هزینه شده است!؟.

صدیقی در ادامه با بیان این موضوع که دولت شرکت ایرباس را از ورشکستگی نجات داده است، تصریح کرد: در حالی که ما می‌توانستیم در ایران واگن بسازیم، دولت آن‌ها را از خارج وارد می‌کند.

نماینده اردوهای جهادی و جهادگران دانشگاه‌های مشهد خاطرنشان کرد: دولت در یک سفر دو روزه به کرج یک و نیم میلیارد تومان هزینه می‌کند و این دل مردم را به درد می‌آورد.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه این دولت همه چیز را محرمانه می‌داند و هیچ کس را مَحرم خود نمی‌داند.

در بخش پایانی این جلسه رضا عابدی گناباد، نماینده نخبگان دانشجویان دانشگاه‌های مشهد به عدم تحمل و صبر در دولت اشاره کرد و گفت: این‌که به مناسبت ورود دولت به استان سه روز استانداری تعطیل می‌شود مایه تاسف است.

وی ادامه داد: حدود دو نیم سال پیش در این شهر بحث پدیده شاندیز و موسسات مالی و بنگاه‌های اقتصادی پیش آمد و 50 تا 80 درصد ظرفیت صنعتی خوابیده و بیش از 50 درصد کارگران بیکارند، آن‌گاه دولت تیم تحقیق و تفحص برای بررسی لغو یک سخنرانی در مشهد راه انداخته است!.

نماینده نخبگان دانشجویان دانشگاه‌های مشهد با اشاره به این موضوع که در حوزه آموزش عالی و دانش بنیانی تحرک خاصی از دولت مشاهده نمی‌کنیم، تصریح کرد: گسترش بی‌ضابطه ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دولت قبل با شدت تمام در این دولت ادامه یافت.

عابدی به مسئله عدم توجه به مهارت آموزی و توجه بیش از اندازه به مقالات آی‌اس‌آی اشاره و خاطرنشان کرد: البته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقداماتی انجام داده که قابل دفاع است؛ اما در عملکرد وی نیز چند نقد وجود دارد؛ چراکه در فضای علمی و فناوری بیشتر شاهد کارآفرینی هستیم تا دانش بنیانی و در بحث کارآفرینی نیز بیشتر به حوزه آی‌تی توجه شده و مابقی عرصه‌ها رها کرده اند.