تاریخ : 1395,پنجشنبه 19 اسفند21:42
کد خبر : 229512 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز؛

مسئولین دانشگاه شیراز اراده‌ای برای ممانعت از اردوهای مختلط ندارند

علی رغم تأکیدات مکرر دلسوزان نظام مبنی بر عدم برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی متأسفانه شاهد آن هستیم که به بهانه های مختلف این اردوها کماکان در حال برگزاری است. نمونه آخر آن، برگزاری اردوی مختلط دانشجویی به بهانه اردوی علمی رشته مهندسی برق دانشگاه شیراز است. این اردو که به بهانه بازدید از کارخانه آلومینیوم سازی هرمزگان صورت گرفته بود به گردش و تفریح در منطقه قشم! می انجامد.

خبرنامه دانشجویان ایران: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به سرپرست دانشگاه شیراز اعلام کردند: جای سوال اساسی از مسئولین دانشگاهی است که به چه دلیل و توجیهی هیچ اراده جدی برای عدم برگزاری اردوهای مختلط از خود نشان نمی‌دهند؟ آیا اینان که خود را مکلف به رعایت قانون می‌دانند اطلاع ندارند که به بهانه‌های واهی در پشت پرده این اردوها چه می‌گذرد؟ 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن نامه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

«اینکه بنده گاهی اوقات راجع به این اردوهای مختلط و کارهای خلاف و این‌چیزها مدام تذکّر میدهم، این را حمل بر خشکه‌مقدّسی نکنند؛ اینها ایراد به وجود می‌آورد، اینها اشکال به وجود می‌آورد و محیط دانشگاه را از آن شکلی که باید و لازم است خارج میکند. اینکه ما در مقابل این‌چیزها بی‌تفاوت باشیم، درست نقطه‌ی مقابل آن‌چیزی است که ما امروز از دانشگاه توقّع داریم و در دانشگاه‌هایمان به آن نیاز داریم.» (امام خامنه ای در دیدار با اساتید دانشگاه)

سرپرست محترم دانشگاه شیراز 
جناب آقای گرشاسبی راد

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید انقلاب اسلامی آمد تا در برابر فرهنگ منحط و شرک آلود غربی و آمریکایی بایستد و جوامع مسلمان را به سوی عمل به اسلام ناب هدایت کند و به پیش ببرد. برای تحقق این هدف، مجاهدت های بی نظیری صورت گرفت و خون پاک بسیاری از جوانان و مردان و زنان مومن بر زمین ریخت و شیرینی های بی بدیلی از حرکت در این مسیر در دفاع مقدس و پس از آن در مراکز علمی و دانشگاهی و ... به دست آمد که همگی مرهون عمل به اسلام ناب و دوری از فرهنگ منحط غربی است. اما برخی در این ایام به دنبال زنده کردن مصادیق فرهنگ منحط غربی هستند تا دانسته یا نادانسته مانع از عمل به اسلام ناب شوند و در نتیجه از پیشرفت های علمی بکاهند و کام ملت را تلخ نمایند.

آری! علی رغم تأکیدات مکرر دلسوزان نظام مبنی بر عدم برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی متأسفانه شاهد آن هستیم که به بهانه های مختلف این اردوها کماکان در حال برگزاری است. نمونه آخر آن، برگزاری اردوی مختلط دانشجویی به بهانه اردوی علمی رشته مهندسی برق دانشگاه شیراز است. این اردو که به بهانه بازدید از کارخانه آلومینیوم سازی هرمزگان صورت گرفته بود به گردش و تفریح در منطقه قشم! می انجامد. این در حالی است که به ظاهر، اساتید مربوطه نیز در این اردو جهت مدیریت فضای علمی حضور داشته اند.

حال جای سوال اساسی از مسئولین دانشگاهی است که به چه دلیل و توجیهی هیچ اراده جدی برای عدم برگزاری اردوهای مختلط از خود نشان نمی دهند؟ آیا اینان که خود را مکلف به رعایت قانون می دانند اطلاع ندارند که به بهانه های واهی در پشت پرده این اردوها چه می گذرد؟ چرا اساتید بانی این اردوها از چنان حاشیه امنی برخوردار هستند که با ضمانت آنان این چنین هنجار شکنی هایی رخ می دهد؟ نهادهای نظارتی که متولی صدور مجوز این اردوها هستند آیا این قدر ساده لوح هستند که ندانند چنین اردوهایی، مقوله علم و بازدیدهای علمی را بهانه کرده اند؟ تشکل های ارزشی دانشگاه شیراز ضمن اتمام حجت به همه مسئولین دانشگاه شیراز و همچنین مسئولین وزارت علوم اعلام می کنند که این دور زدن آشکار قانون توسط خاطیان، نباید با اهمال آنان مواجه شود و مدیران خاطی باید پاسخگوی خطای خود باشند و در صورتی که این اقدامات ساختارشکن ادامه پیدا کند، بر مبانی «بند م» وصیت نامه حضرت امام (ره) که فرمود : «و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند . » اقدامات مقتضی را انجام خواهند داد. 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز

مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز

مجمع دختران مسلمان دانشجویان دانشگاه شیراز

رونوشت:

دفتر مقام معظم رهبری

نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز 

مسئول محترم نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور

مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان فارس

فرمانده محترم سپاه فجر فارس

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

رییس محترم سازمان بسیج دانشجویی کشور

استاندار محترم فارس

مدیرکل محترم اطلاعات استان فارس

مدیر کل محترم دادگستری استان فارس

فرمانده محترم انتظامی استان فارس

اعضاء محترم  شورای فرهنگی دانشگاه شیراز


کد خبرنگار : 38