تاریخ : 1395,شنبه 21 اسفند14:42
کد خبر : 229631 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

فضای مجازی را امن تجربه کنید!

«سروش» ایرانی رقیب جدید تلگرام +تصاویر و لینک دانلود

این پیام رسان علاوه بر دارا بودن امکاناتی برابر با نرم افزارهای مشابه موجود، از قابلیت‌هایی مانند ایجاد کانال یک‌طرفه و دوطرفه، امکان نظرسنجی و برگزاری مسابقه به صورت چندگزینه‌ای، امکان ایجاد کانال خصوصی و امکان ساخت ربات برای ارائه سرویس از برخوردار است.

خبرنامه دانشجویان ایران: نرم افزار سروش حدود یک سال است که راه اندازی شده است و البته به دلیل تبلیغات کمی که درباره آن صورت گرفته است، هنوز در بین ایرانیان متداول نشده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حدود 2 سال قبل، وقتی ایرانیان متوجه شدند که یک نرم افزار پیام رسان به نام «تلگرام» وجود دارد که علاوه بر اینکه قابلیت های پیام رسان هایی همچون وایبر و یا واتس آپ را دارد، به یکباره هجوم به سمت این پیام رسان آغاز شد و تعداد زیادی از کاربران ایرانی با ترک پیام رسان های وایبر و واتس آپ به تلگرام پیوستند.

یکی از علت های اصلی مورد اقبال واقع شدن تلگرام در ایران، این بود که برخی بر این باور بودند که نرم افزار روسی تلگرام از آنجا که توسط یک جوان روس ساخته شده و در این کشور مدیریت می شود از لحاظ امنیت خطر کمتری نسبت به وایبر و واتس اپ و... دارد و یک نرم افزار جاسوسی محسوب نمی شود غافل از این که اصل ماجرا چیز دیگری است. برخلاف تصورات رایج در مورد این شبکه پیام رسان که توسط یک جوان روس راه اندازی شده باید گفت تلگرام متعلق به شرکت قلعه دیجیتال ثبت آلمان و مستقر در برلین بوده و جالبتر اینجاست که علیرغم وجود بسترهای مناسب اینترنت در کشور آلمان سرور نرم افزار تلگرام در لندن و آنهم بر روی یک سرور دولتی کشور انگلیس قرار داد!  فارغ از این مباحث، آنچه به نظر می آید در این بین مهم به نظر برسد آن است که برای کاربران ایرانی فضای مجازی، امنیت و عدم دسترسی سرویس های جاسوسی بسیار پر اهمیت است و آنها حاضرند برای تامین شدن این مهم، از یک پیام رسان به پیام رسان دیگری منتقل شوند.

در همین راستا، تلاش هایی برای تولید یک نرم افزار پیام رسان ایرانی صورت گرفت و این تلاش ها منجر به تولید نرم افزار پیام رسان «سروش» شد. نرم افزار سروش حدود یک سال است که راه اندازی شده است و البته به دلیل تبلیغات کمی که درباره آن صورت گرفته است، هنوز در بین ایرانیان متداول نشده است. این پیام رسان علاوه بر دارا بودن امکاناتی برابر با نرم افزارهای مشابه موجود، از قابلیت‌هایی مانند ایجاد کانال یک‌طرفه و دوطرفه، امکان نظرسنجی و برگزاری مسابقه به صورت چندگزینه‌ای، امکان ایجاد کانال خصوصی و امکان ساخت ربات برای ارائه سرویس از برخوردار است. در ضمن نرم‎افزار «سروش» دارای نسخه‏‌های اندروید، ios و دسکتاپ است.

نرم‌افزار فوق را می‌توانید برای سیستم عامل اندروید از لینک زیر دانلود کنید:

نرم افزار سروش

نرم افزار سروش

سرعت بالای برنامه این پیام‌رسان ایرانی همراه با عرضه اطلاعات متنوع و موردنیاز مخاطبان در کانال های عمومی، حذف روش‌های زمانبر و هزینه ‏بر ارتباطی با مخاطبان(تلفن، پیامک، ایمیل و ...)، یکپارچه شدن روش‌های ارتباطی(تماس صوتی، ارسال فایل صوتی(push-to-talk)، ارسال فایل و متن، شرکت در مسابقات و نظرسنجی ها و ...) همچنین امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران از مزیت‌های نرم افزار پیام رسان سروش است.


کد خبرنگار : 20