تاریخ : 1395,یکشنبه 22 اسفند04:36
کد خبر : 229699 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

فعالیت‌های دانش آموزان در فضای مجازی سامان‌دهی می‌شود

فراگیر شدن کاربری شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور موجب شده تا مسئولین به دنبال یافتن راهکارهای مناسب برای مدیریت استفاده دانشآموزان از این فضا باشند. در همین راستا، دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده که مطابق توافق با وزارت آموزش و پرورش، شبکه اجتماعی بومی ویژه مدارس راه‌‌اندازی و همچنین فعالیت‌های دانش آموزان در فضای مجازی ساماندهی می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: فراگیر شدن کاربری شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور موجب شده تا مسئولین به دنبال یافتن راهکارهای مناسب برای مدیریت استفاده دانشآموزان از این فضا باشند. در همین راستا، دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده که مطابق توافق با وزارت آموزش و پرورش، شبکه اجتماعی بومی ویژه مدارس راه‌‌اندازی و همچنین فعالیت‌های دانش آموزان در فضای مجازی ساماندهی می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ملی فضای مجازی؛ ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به تفاهمی که میان مرکز ملی فضای مجازی با وزارت آموزش و پرورش امضا شده است، گفت: «با تشکیل یک تیم مشترک در حال بررسی محورهای مدنظر برای ساماندهی فعالیت های دانش آموزان در فضای مجازی هستیم. هم‌اکنون بر روی ۶ محور مشترک کار می‌کنیم که مربوط به مربیان، دانش آموزان تمامی مقاطع، والدین دانش آموزان می‌شود و تولید محتوا و ساماندهی نظام آموزشی در بخش فضای مجازی را شامل شده است. به طور مثال در بحث نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به عنوان تنظیم کننده مقررات در این فضا فعالیت خواهد داشت و برای والدین نرم‌افزارهایی را فراهم می‌کند تا با کمک مدارس، در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد به نحوی که شرایط استفاده دانش آموزان از فضای مجازی هدف‌دار باشد.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این فضا دانش آموزان می توانند استفاده مفید از فضای مجازی داشته باشند و وقت شان با مراجعه به گیم ها و سایت های نامربوط تلف نشود. در همین حال طبق تفاهم صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش قرار است شبکه اجتماعی بومی ویژه مدارس تشکیل شود که بخشی از نظام آموزشی روی این شبکه اجتماعی ارائه شده تا اوقات فراغت دانش آموزان به این سمت برود. از سوی دیگر برای دانش آموزانی که علاقه مند به فعالیت در حوزه های نرم‌افزاری، تولید بازی و تولید محتوای اطلاعاتی هستند، برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم به نحوی که برای تولید محتوا،  فراگیری مهارت‌های برنامه‌نویسی را برای این دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم تا در آینده و پس از فراغت از تحصیل بتوانند در بازار کار مشغول شوند.  این طرح در حال حاضر در مرحله بررسی توسط کارگروه مشترک قرار دارد و در صورت نهایی شدن نیازی به مصوبه شورای عالی فضای مجازی ندارد و به مدارس ابلاغ خواهد شد.»