تاریخ : 1395,سه شنبه 24 اسفند05:43
کد خبر : 229951 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

آلکسا به زودی با کاربران به گفتگو خواهد پرداخت

دستیار دیجیتالی آمازون موسوم به آلکسا تقریبا بدون رقیب است. محبوبیت این دستگاه به اندازه‌ای است که در بسیاری از خانه‌های شهروندان ایالات متحده این دستیار دیجیتالی حضور ثابتی دارد. اکنون آمازون به دنبال آن است تا قدرت دوچندانی به این دستیار شخصی اهدا کند. به شکلی که کاربران اطلاعیه‌ها را به همان شکلی در گوشی خود دریافت می‌کنند این‌بار با صدایی رسا دریافت کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دستیار دیجیتالی آمازون موسوم به آلکسا تقریبا بدون رقیب است. محبوبیت این دستگاه به اندازه‌ای است که در بسیاری از خانه‌های شهروندان ایالات متحده این دستیار دیجیتالی حضور ثابتی دارد. اکنون آمازون به دنبال آن است تا قدرت دوچندانی به این دستیار شخصی اهدا کند. به شکلی که کاربران اطلاعیه‌ها را به همان شکلی در گوشی خود دریافت می‌کنند این‌بار با صدایی رسا دریافت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ جدیدترین اخبار منتشر شده از سوی آمازون نشان می‌دهد این شرکت به دنبال آن است تا ویژگی قدرتمند دیگری را به دستیار دیجیتالی خود اضافه کند. این ویژگی جدید به دستیار دیجیتالی ابرمحور این شرکت اجازه خواهد داد با استفاده از اعلان‌ها با کاربران مکالمه داشته باشد. به مرور زمان و پیشرفت این قابلیت، آلکسا این توانایی را خواهد داشت تا یک مکالمه کامل و درست را با کاربران داشته باشد.

آمازون برای پیشبرد این ویژگی عظیم بودجه 100 میلیون دلاری را در نظر گرفته است. بودجه‌ای که به منظور بهبود فناوری تشخیص گفتار خودکار هزینه خواهد شد. برای آن‌که این مکالمه به آن چیزی که ما انتظار داریم نزدیک شود، این فناوری تشخیص گفتار باید این توانایی را داشته باشد تا لحن صحبت‌های افراد را نیز تشخیص دهد. به طور مثال، الکسا باید درک کند کاربر در زمان صحبت کردن با آن چه احساسی دارد؟ خوشحال است، ناراحت است یا عصبانی است. الکسا همچنین باید به درجه‌ای از هوشمندی دست پیدا کند که دقیقا بداند چه زمانی برای صحبت کردن زمان مناسبی است. البته الکسا مقداری از این اطلاعات را از گذشته در اختیار دارد که همین موضوع به تسریع هوشمندتر شدن آن کمک خواهد کرد. به طور مثال زمانی که لباس‌ها به طور کامل شسته شوند یا دوربین‌های امنیتی فردی را تشخیص دهند این دستیار با صدایی شفاف مالک را خبردار خواهد کرد.

آمازون همچنین به دنبال آن است تا ویژگی‌های مکالمه الکسا در گوشی‌های هوشمند را نیز بهبود بخشد. لازم به توضیح است شرکت موتورولا به تازگی از یک اسپیکر Moto Mod رونمایی کرد. اسپیکری که به شکل داخلی از الکسا استفاده می‌کند. همچنین گوشی‌های جدیدی که از سوی موتورولا تولید می‌شود به شکل پیش فرض از برنامه اختصاصی الکسا استفاده می‌کنند. هواوی نیز در رویکرد مشابهی گوشی‌هایی که ویژه ایالات متحده آماده می‌کند را به برنامه کاربردی الکسا تجهیز کرده است.

این‌گونه به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگی در عرضه دستیاران دیجیتالی صوتی خواهیم بود. به ویژه آن‌ها الکسا آمازون با رقبای دیگری همچون اسیستنس گوگل، کورتانا مایکروسافت، BixBy سامسونگ (دستیار شخصی اختصاصی که سامسونگ با همکاری گوگل در حال طراحی آن است.)، Viki ارائه شده از سوی نوکیا روبرو است. همین موضوع باعث می‌شود تا هر یک از بازیگران این عرضه به دنبال ارائه ابداعات، ویژگی‌های جدید و نبوغ خاصی در محصولات خود باشند.