تاریخ : 1395,جمعه 27 اسفند14:49
کد خبر : 230293 - سرویس خبری : باشگاه نویسندگان

سلمان کاظمیان؛

جذب یا هضم؛ اصلاح کنیم یا اصلاح شویم؟

به راستی چرا روزی شعار اسلام ایرانی (جریان انحرافی) داده می شود یا روزی نماد شیر و خورشید را نماد سلطنتی نمیدانیم و یا اینکه حتی روزی در مقابل نماد طاغوت نماز می خوانیم؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: سلمان کاظمیان*// این روزها رفتارهای خاصی از بعضی مسئولین وسیاستمداران با پیشنیه مبارزاتی دیده می شود که ذهن ما را با ابهاماتی همراه می کند، نمونه اش نماز خواندن حجت الاسلام دعایی (عضو مجمع روحانیون مبارز و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات) بر جنازه ادیب برومند (از اعضا جبهه ملی) با پرچم شیر و خورشید است، در ابتدا تاریخ را کمی ورق می زنیم...

عبدالله بن اُبی کسی است که به واسطه نفاقش وقتی پیامبر خواست بربدن او نماز بخواند حتی خلیفه دوم بر او انتقاد کرد ولی پیامبر در جوابش فرمود که من به احترام پسرش بر بدنش نماز خواندم با امید به اینکه شاید به خاطر این نماز من هفتاد نفر از فرزندانش، مسلمان شوند؛ وهمچنین پیامبرفرمودند: تو می دانی در نماز چه گفتم؟ من بر علیه او دعا کردم.(1)

هدف از این یادداشت قیاس عبدالله بن اُبی با مرحوم ادیب برومند نیست که آن در جایگاه ترازوی عدل الهی ست و ان شالله که هدف حجت الاسلام دعایی طلب مغفرت با نیت و نگاه اسلامی وانسانی برای خواندن نماز میت باشد وهمچنین هدفم پیشنینه وسبقه ی تاریخی جبهۀ ملی در گذرتاریخ این انقلاب نیست، اما نباید فراموش کردکه امام(ره) آنها (جبهه ملی) را مرتد خواند و تاکید امام(ره) بر انقلابیون از جدا نمودن حساب خود از این مرتدها (2) را نیز در ورق های تاریخ این سرزمین ماندگار ماند.

به راستی چرا روزی شعار اسلام ایرانی (جریان انحرافی) داده می شود یا روزی نماد شیر و خورشید را نماد سلطنتی نمیدانیم و یا اینکه حتی روزی در مقابل نماد طاغوت نماز می خوانیم؟!

انقلاب اسلامی، انقلابی برپایه تفکر سیاسی و اجتماعی لیبرالی و نگاه اقتصادی مارکس نبود، بلکه انقلابی مکتبی براساس اسلام، اسلامی که مخالف با نگاه انسان محوری نماد طاغوت، شیر و خورشید است، این روزها خسته شدگان از تفکر انقلابی و اسلامی در این سرزمین پهناور که با شیپور دگر اندیشی سعی در جذب دارند به راستی شایداین فرمایش امام(ره) را در پاسخ به کسانی که خواهان ماندگاری نمادهای سلطنتی در کشور بوده اند را  فراموش کرده اند؛ ان‏شاءاللّه‏ مبارزۀ با فساد می‏‌کنیم؛ فحشا را قطع می‏‌کنیم؛ مطبوعات را اصلاح می‏‌کنیم؛ رادیو را اصلاح می‏‌کنیم؛ تلویزیون را اصلاح می‌کنیم... بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همۀ وزارتخانه‌‏ها، از همۀ ادارات، باید این " شیر و خورشید " منحوس قطع بشود. (3)

اما خدا آن روزی را  نیاورد و نشود آنانکه در کنار امام(ره) بوده اند خاطرات بسیار از ایشان نقل می کنند، خودشان هضم شوند و جذب شوند، یا بخواهند (امام) خمینی را به موزه تاریخ ببرند(4)، چرا که روزی اجازه نگارش و چاپ مقاله ای سراسر توهین مصادف با سالروز 19 دی 56 را در نشریه شان می دهند و یا تصاویری از افرادی که مردم با آنها آشتی نیستند و قهرند را در روزنامه شان می آورند و یا روزی نماد شیر وخورشید را به مولا علی(ع) و پیامبر اکرم نسبت می دهند و شعار جدایی دین از سیاست را می سرایند و همچنین روزی می شود که در مقابل نماد طاغوت  نماز می خوانند آیا به راستی با چنین تفکری که فقط چند مثالش را زدم که مشتی است نمونه خروار، می شود مطبوعات، رادیو، تلویزیون و... حتی اقتصادی که برگرفته از تفکر آدام اسمیت و تفکر لیبرالی در مسئولینش داد می زند انتظار اصلاح ونمونه آرمانی اسلامی داشت.

اینجاست که باید اندیشید!!

آنچنان که پیر ومرادمان فرمود، اصلاً نگران نیستیم، زیرا هر ریزشی، رویشی دارد با چشمانی باز تمام تلاشمان برای تشکیل دولت اسلامی ودر ادامه اش جامعه اسلامی و حکومت اسلامی با نگاه وتفکر انقلابی واسلامی  برگرفته از اندیشه های سیاسی امام(ره) ومنویان مقام معظم رهبری فرو گذار نخواهیم کرد چرا که اگر ما به وظایفمان در زمینه‌ی انقلاب عمل کنیم، معنای این، ماندگاری افزایش این رویشها و انبوه شدن این رویشها است.

1. کتاب سلیم بن قیس هلالی، ترجمه کتاب با عنوان اسرار آل محمّد(ص) توسط: اسماعیل انصاری زنجانی خوئینی، نشر الهادی، قم، بهار 1375.
2. صحیفه نور، ج 15، صفحه 19 تاریخ سخنرانی: 25/3/60 (این سخن امام در راستای مخافت جبهه ملی بالایحه قصاص بوده)
3. سخنرانی در مدرسه فیضیه 10/12/57
4. اکبر گنجی 22/1/79

*مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مازندان


کد خبرنگار : 38