تاریخ : 1395,دوشنبه 30 اسفند01:06
کد خبر : 230441 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآورشد: وضعیت تحصیلی دانشجویان دریافت کننده کمک هزینه تحصیلی در پایان هر نیمسال به وسیله دفتر استعداد درخشان دانشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و دانشجویانی که شرایط برجستگی را حفظ نکنند از امتیازات اعطایی محروم می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به دانشجویان ممتاز رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ماهانه مبلغ ۳ میلیون ریال، در مقطع ارشد ۷ میلیون ریال و در مقطع دکتری ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت:در پنجمین نشست از دوره ششم هیأت امنای دانشگاه تهران، با هدف ارتقای بیشتر رشته زبان و ادبیات فارسی، آیین‌نامه اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان نخبه این رشته تصویب شد.

وی ادامه داد: در این آیین‌نامه آمده است: دانشگاه تهران، به عنوان کهن‌ترین نهاد آموزش عالی کشور سهمی بی بدیل در شکل‌گیری و گسترش علوم انسانی نوین داشته است. از این رو از روزهای نخستین تأسیس دانشگاه توجه به علوم انسانی در کانون توجه بنیان‌گذاران آن قرار داشته و تأسیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، یکی از ارکان شش‌گانه دانشگاه تهران، گواه این مدعا است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: از این‌رو، انتظار می‌رود دانشگاه تهران با اتخاذ روش‌های علمی و برنامه‌های کارآمد و جامع به تقویت نقش بارز خود در تعالی این پویش علمی ادامه دهد.

وی ادامه داد: این مهم به دست نخواهد آمد مگر آنکه مقدمات لازم برای جذب بیشتر نخبگان علاقمند به آموزش و پژوهش در حوزه‌های علوم انسانی فراهم شود تا با پرورش نسلی فهیم و تلاشگر، امکان ارتقای سطح علمی کشور در حوزه‌های وسیع علوم انسانی به وجود آید.

حسینی تصریح کرد: نظر به اینکه اعطای کمک هزینه تحصیلی به نخبگان رشته زبان و ادبیات فارسی می‌تواند مقدمات ارتقای بیشتر این شاخه مهم از علوم انسانی را فراهم آورد؛ این آیین­ نامه به منظور اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان برجسته رشته زبان و ادبیات فارسی تدوین و پس از طی مراحل قانونی اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآورشد:وضعیت تحصیلی دانشجویان دریافت کننده کمک هزینه تحصیلی در پایان هر نیمسال به وسیله دفتر استعداد درخشان دانشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و دانشجویانی که شرایط برجستگی را حفظ نکنند از امتیازات اعطایی محروم می‌شوند.