تاریخ : 1396,سه شنبه 15 فروردين16:06
کد خبر : 231396 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

پوشش‌های خاص دانشجویی؛

لباس خود را با رشته دانشگاهی‌تان ست کنید! +عکس

فصل سرما معمولا دانشجویان را وادار به پوششی برای گرم شدن و دورماندن از سرما و در امان ماندن از بارش‌های زمستانی می‌کند اما فصل تابستان، دست دانشجویان را برای انتخاب لباس و تنظیم تیپ و همراه شدن با مد روز بازتر می‌گذارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: تیپ دانشجویان در دانشگاه‌ها همواره یکی از جذاب‌ترین سوژه‌هایی است که مورد توجه قرار می‌گیرد، از دانشجویان درسخوان، تا تنبل‌هایی که فقط به دنبال حاشیه‌های دوران دانشجویی هستند، همه و همه برایشان حداقل‌هایی از ظاهر می‌تواند اهمیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با پایان فصل سرما و ورود تدریجی به گرمای دلنشین بهاری و سوزان تابستانی، به ویژه اینکه ماه مبارک رمضان نیز در پیش است، انتخاب‌های بیشتر و مختلفی برای پوشش ظاهری وجود دارد.

فصل سرما معمولا دانشجویان را وادار به پوششی برای گرم شدن و دورماندن از سرما و در امان ماندن از بارش‌های زمستانی می‌کند اما فصل تابستان، دست دانشجویان را برای انتخاب لباس و تنظیم تیپ و همراه شدن با مد روز بازتر می‌گذارد.

هرچند حراست در دانشگاه‌ها، اجازه ورود هرگونه پوشش و لباسی را برای دانشجویان نمی‌دهد و دانشجویانی که با تیپ‌های خاص به دانشگاه بیایند، احتمالا دیپورت شده و مجبور به بازگشت و تعویض لباس می‌شوند اما اگر چرخی در فضای دانشگاه‌ها بزنید، هستند تیپ و لباس‌های عجیبی که نظرتان را جلب می‌کنند.

برخی فکر می‌کنند که تیپ‌های دانشجویی برای رشته‌های مختلف، متفاوت است؛ البته این موضوع در بین بسیاری از دانشجویان به صورت قانون نانوشته‌ای جاافتاده است؛ مثلا تیپ دانشجویان علوم انسانی با فنی مهندسی‌ها، تفاوت‌های محسوسی دارد یا بچه‌های رشته هنر، خواه ناخواه از لباس‌شان مشخص می‌شود که چه رشته‌ای هستند.

بر همین اساس، کاریکاتورهایی از تیپ‌های خاص دانشجویی را در ادامه می‌بینید، تیپ‌هایی که شاید اگر با دقت ببینید، نمونه‌های مشابه آن‌ها در دانشگاه به راحتی قابل رویت باشند.

بچه درس خونا

برادرا و خوهرا

شاخ‌های دانشگاه

مهندسین

بچه‌های رشته هنر

با این حال اما واقعا چه لباسی برای یک دانشجو مناسب است؟
در سراسر دنیا اگر نگاهی به تیپ و ظاهر دانشجویان بیاندازید، لباس‌هایی را می‌بینید که کم دردسر هستند و برای پوشیدن، حمل و استفاده مکرر از آن‌ها زحمت زیادی لازم نیست، دلیل اصلی آن هم، فرصت کم دانشجویان برای رسیدگی بیش از حد به ظاهر، لباس یا حتی مدل و رنگ مو است.

دانشجویان در دانشگاه‌های برتر جهان معمولا لباس‌هایی می‌پوشند که زیاد به اتو نیاز نداشته باشد، در آن احساس راحتی کنند و حتی جنس آن تاحدی راحت باشد که به تمرکزشان هنگام مطالعه و کلاس درس و بحث و ... لطمه نزد.

برای کیف و کفش و سایر متعلقات نیز چنین استانداردهایی را مورد توجه قرار می‌دهند تا کمتر از همیشه، درگیر حاشیه‌هایی شوند که ممکن است توجه آن‌ها را به درس و پژوهش در دانشگاه، کمتر کند.


کد خبرنگار : 17