تاریخ : 1396,دوشنبه 28 فروردين01:25
کد خبر : 232731 - سرویس خبری : کتابخانه دانشجویان ایران

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب دویست و چهارم؛

صد خاطره خواندنی از شهید «عماد مغنیه»

"عماد مغنیه" یکی از جوانانی بود که نقشی اساسی در پیروزی‌های بعدی مقاومت در جنوب لبنان داشت؛ چه در آزادی غرورآفرین جنوب لبنان در سال 2000 و چه در شکستِ تحقیرآمیز صهیونیست‌ها در جنگ 33 روزه.

خبرنامه دانشجویان ایران: بیست و پنج سال، قوی‌ترین سرویس‌های جاسوسی دنیا تمام تلاششان را کردند برای ترور یا اسارت عماد؛ تلاشی که همیشه ناکام می‌ماند و همین، عماد را در نظرشان تبدیل کرده بود به یک شبح، شبح حزب ‌الله.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «ابوجهاد» عنوان کتابی است پیرامون شهید «عماد مغنیه»، که به تازگی از سوی انتشارات روایت فتح راهی بازار کتاب شده است. این کتاب مجموعه صد خاطره خواندنی از شهید مغنیه بوده که به اهتمام سیدمحمد موسوی به رشته تحریر درآمده است.

بخشی از مقدمه این کتاب:
«چهاردهم ماه مه سال 1948، روز تأسیس دولت اسرائیل بود؛ روزی که فلسطینی‌ها اسمش را گذاشتند روزِ نکبت. از آن روز به بعد، شکست پشت شکست بود برای فلسطینی‌ها و پیروزی پشت پیروزی برای صهیونیست‌ها. آن‌قدر که ارتش اسرائیل به ارتش شکست‌ناپذیر معروف شده بود. چند دهه بعد، در لبنان اما ورق برگشت. این بار پیروزی‌های پی‌در‌پی نه نصیب صهیونیست‌ها، که نصیب جوانان حزب‌الله لبنان می‌شد. حالا، شکست دادن ارتش اسرائیل، که روزی آرزوی ارتش‌های عربی بود، محقق شده بود و حالا، آرزوی آزادی فلسطین بود که پا گرفته بود.

"عماد مغنیه" یکی از جوانانی بود که نقشی اساسی در پیروزی‌های بعدی مقاومت در جنوب لبنان داشت؛ چه در آزادی غرورآفرین جنوب لبنان در سال 2000 و چه در شکستِ تحقیرآمیز صهیونیست‌ها در جنگ 33 روزه. بیست و پنج سال، قوی‌ترین سرویس‌های جاسوسی دنیا تمام تلاششان را کردند برای ترور یا اسارت عماد؛ تلاشی که همیشه ناکام می‌ماند و همین، عماد را در نظرشان تبدیل کرده بود به یک شبح، شبح حزب ‌الله. صد خاطره پیشِ رو، تلاشی است برای کنار زدن پرده‌ها از تصویرِ عماد مغنیه؛ پرده‌هایی که هنوز به طور کامل کنار نرفته‌اند و کنار نخواهند رفت، مگر بعد از تحقق بزرگ‌ترین آرزوی عماد، یعنی نابودیِ اسرائیل.»

شایان ذکر است؛ کتاب «ابوجهاد» به قیمت 6500 تومان توسط انتشارات روایت فتح در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.


کد خبرنگار : 37