تاریخ : 1396,پنجشنبه 31 فروردين22:41
کد خبر : 233123 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

کلاهبردار سایبری در دام پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شخصی که از طریق سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری نموده بود شناسایی و دستگیر شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مقام قضایی گفت: در فضای مجازی و همچنین سایت‌هایی که اقدام به خرید و فروش انواع  کالا به صورت  دست دوم می‌نمایند می‌بایست از صحت و سقم وجود چنین کالایی مطمئن شد و سپس  اقدام به خرید نمود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ شاهین حسنوند در این‌باره گفت: چندی پیش شخصی با  در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه نموده و بیان داشت که در سایت‌های فروش کالا به دنبال خرید گوشی بودم که مورد کلاهبرداری قرار گرفتم.
 
وی افزود‌: پس از اخذ پرونده و انجام اقدامات لازم در این زمینه محرز شد شخصی با درج آگهی فروش گوشی خود با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی آن اقدام به تطمیع و کلاهبرداری قربانیان نموده است .
 
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات تکمیلی در خصوص پرونده  شخصی که اقدام به انجام این عمل نموده‌ بود شناسایی و با حکم  مقام قضایی به این پلیس احضار گردید.
 
سرهنگ حسنوند گفت: پس از آن فرد خاطی به این پلیس فراخوانده شد‌ و در بازجویی‌های صورت گرفته توسط افسران این پلیس به بزه انتصابی اعتراف نموده و بیان داشت، پس از درج آگهی فروش گوشی ‌شاکی با من تماس گرفت و عنوان نمود مایل به خریداری  گوشی می‌باشد، از این‌رو در محل مناسبی یکدیگر‌ را ملاقات کردیم و در مورد فروش گوشی صحبت نمودیم، با توجه به میل و رغبت فراوانی که برای خرید گوشی در شاکی ملاحظه نمودم از وی خواستم مبلغی به حسابم واریز کند و اندکی  بعد از واریز وجه گوشی خود را خاموش کردم .
 
رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مقام قضایی گفت: در فضای مجازی و همچنین سایت‌هایی که اقدام به خرید و فروش انواع  کالا به صورت دست دوم می‌نمایند می‌بایست از صحت و سقم وجود چنین کالایی مطمئن شد و سپس  اقدام به خرید نمود.