تاریخ : 1396,پنجشنبه 31 فروردين23:29
کد خبر : 233127 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه جهرم خطاب به روحانی:

به جای سفرهای تبلیغاتی استانی به مسائل معیشتی مردم بپردازید

وزیر راه و شهرسازی ظاهرا به سخنرانی در انواع همایش های مرتبط و غیر مرتبط و حضور در کنسرت های موسیقی و نمایشگاه های نقاشی علاقه بیشتری نسبت به پیگیری موضوعاتی مانند بافت فرسوده ومسکن روستایی دارد! به نظر شما این نمی تواند توهینی باشد به مردم شهر دارالمومنین جهرم که این چنین وزیری جهت افتتاح پروژه تصفیه خانه آب به این شهرستان سفر کند؟؟؟

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویی دانشگاه جهرم نسبت به اقدامات دولت، نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فلسفه وجودی بنده و امثال بنده و دیگر  مسئولان، خدمت است. ما ها نوکر و خدمتگزار مردم هستیم. اعتبار و آبروی ما به این است. اسلام این را برای ما معین کرده است. ما حقی به گردن مردم نداریم، مردم به گردن ما حق دارند» مقام معظم رهبری ۹۲/۱۲/۲

اکنون که به روزهای انتهایی دولت یازدهم نزدیک می شویم و در این بحبوحه انتخابات تنور سفرهای تبلیغاتی دولت داغ داغ است.

جناب آقای روحانی،ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به شما و هیئت کابینتان از سفرتان به استان فارس، لازم به ذکر است که برخی نکات را در خصوص این سفر استانی-افتتاحی به شما عرض کنیم.

متاسفانه در چهار سال اخیر در بسیاری از حوزه ها شاهد عملکرد مناسبی از سوی دولت جنابعالی نبودیم؛ قرار بود با تدبیر و امید خود و وزیرانتان به حل مشکلات مردم بپردازید؛ ۱۰۰روزه تحول اقتصادی ایجاد کنید؛ چرخ کارخانه ها را بچرخانید و کشور را از رکود خارج کنید؛ اما اکنون که عمر چهار ساله این دولت روبه پایان است در بسیاری از زمینه ها به طور کلی با واژه«"تقریبا هیچ»روبرو می شویم.

خبر ها حاکی از آن است که وزیر راه و شهر سازی، جناب آخوندی، سفری به شهرستان جهرم دارند؛ بهتر نبود که حداقل یک نفر که عملکرد بهتری داشته باشد برای تبلیغات انتخاباتی به این شهرستان می فرستادید؟! چرا که خسارت های ناشی از  سیل در این شهرستان و عدم رسیدگی و پیگیری این وزیر مربوطه باعث شده است که کارنامه سفیدی را حداقل نزد مردم این شهر نداشته باشند!

تداوم رکود شدید در بخش مسکن، مهم ترین خروجی فعالیت های وزارت راه و شهر سازی دولت شماست؛ آن هم پس از گذشت چهارسال!!! رکودی که تداوم آن تاثیرات منفی فراوان بر صنایع وابسته، به بخش مسکن گذاشته است. آقای آخوندی و یارانش البته تلاش زیادی کردند که با افزایش سطح تسهیلات خرید مسکن، سیاست تحریک تقاضا را در پیش بگیرند و رونق بخش مسکن باشند ؛اما با عدم استقبال مردم از این طرح، این استراتژی وزارت خانتان شکست خورد. چراکه به رغم علاقه مردم به خانه دار شدن، پس انداز اولیه و بازپرداخت اقساط این وام ها بدون توجه مناسب به سطح اقتصادی آن ها تنظیم شده بود.

در حوزه عرضه مسکن نیز طرح های وزارت راه و شهرسازی مانند مسکن اجتماعی، پس از گذشت چهارسال همچنان از روی کاغذ بلند نشده است! این در حالیست که بی مهری های وزارت متبوع آخوندی به مسکن مهر همچنان ادامه دارد و وعده های مدیران وزارت راه و شهرسازی برای تحول نهایی این پروژه ها مکررا به تعویق می افتاد!!

وزیر راه و شهرسازی ظاهرا به سخنرانی در انواع همایش های مرتبط و غیر مرتبط و حضور در کنسرت های موسیقی و نمایشگاه های نقاشی علاقه بیشتری نسبت به پیگیری موضوعاتی مانند بافت فرسوده  ومسکن روستایی دارد! به نظر شما این نمی تواند توهینی باشد به مردم شهر دارالمومنین جهرم که این چنین وزیری جهت افتتاح پروژه تصفیه خانه آب به این شهرستان سفر کند؟؟؟

این وزارت خانه حتی کنترل سوداگری در بخش مسکن از طریق زمینه سازی برای اجرای قوانینی مانند مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی راتقریبا به فراموشی سپرده است! همین بیراهه رفتن های وزیر متفاوت دولت شما بود که مجلس نهم، استیضاح او را در مهر سال ۹۴ مجاب کرد؛ لیکن به لطف روابط خوب آقای وزیر با برخی نمایندگان مجلس، آخوندی همچنان در راس این وزارت باقی ماند!

علی ای حال صحبت ها بسیار است در مورد حاشیه های این وزارت خانه تان و همچنین جناب آخوندی ولی درخواست ما دانشجویان بسیجی انقلابی از شما این است که این چند ماه باقی مانده از دولت یازدهم را به جای سفرهای تبلیغاتی-استانی زود هنگام، صرف پرداختن به مسائل مهم تر و معیشتی مردم کنید.

والسلام من التبع الهدی


کد خبرنگار : 38