تاریخ : 1396,جمعه 01 ارديبهشت21:24
کد خبر : 233186 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حسینی همدانی: مردم رئیس‌جمهور پرکار می‌خواهند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مردم رئیس دولت پرکار و پرتحرک می‌خواهند، گفت: مناظره تلویزیونی یکی از راه‌های تشخیص عملکرد مسئولان است.

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مردم رئیس دولت پرکار و پرتحرک می‌خواهند، گفت: مناظره تلویزیونی یکی از راه‌های تشخیص عملکرد مسئولان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: باید به‌دقت دوران این امام بزرگوار موردبررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت خاص سیاسی و اجتماعی دوران امامت امام موسی کاظم (ع) گفت: یکی از اقدامات امام برنامه‌ریزی فکری و آگاهی بخشی درزمینهٔ مسائل اعتقادی و بیان راه چاره در روبه‌رو شدن با عقاید منحرف و انگیزه‌های واپس‌گرا و نژادپرستی بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در زمان امام موسی کاظم (ع) فرقه‌های مختلف دینی به وجود آمد، گفت: فرقه‌های شش امامی، هفت‌امامی، اسماعیلیه و غیره در زمان این امام بزرگوار به فعالیت مشغول بودند.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه امام موسی کاظم (ع) هرگز در مقابل طاغوت زمانه سرخم نکرد، گفت: این امام بزرگوار در مقابل طاغوت زمانه ایستادگی می‌کرد و هرگز روحیه سازش‌پذیری نداشت.

آمریکا و متحدانش از هر فرصتی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به فرارسیدن بعثت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: تاریخ بعثت نیازمند بازخوانی است باید در احوالات مردم آن زمان تأمل کرد زیرا دشمنان خدا و پیامبر اکرم همیشه به دنبال توطئه برای اسلام و مسلمین بوده و هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه جهان تشنه اسلام ناب و معارف نبوی است، گفت: دشمنان از اشاعه اسلام در هراس هستند آن‌ها می‌ترسند که اسلام واقعی به جهانیان معرفی شود برای رسیدن به اهداف شومشان داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را علم کرده‌اند تا چهره اسلام را مخدوش کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ امروز وظیفه ما مسلمانان آگاه کردن دنیا از حقیقت بعثت است زیرا بعثت یعنی برانگیختگی برای نجات انسان و خیرخواهی برای آحاد بشریت است اساساً فلسفه قیام امام راحل و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ارائه و تحقق اسلام ناب و احیاگری آرمان‌ها و ارزش‌های بعثت پیامبر اکرم (ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه آمریکا و متحدانش از هر فرصتی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، گفت: دشمنان به دنبال تضعیف قدرت نظامی کشور هستند.

وی به مشاجرات میان‌کره و آمریکا اشاره کرد و گفت: نوع برخورد کره شمالی با تهدید آمریکا قابل‌تأمل است معاون وزیر خارجه کره پس از تهدید آمریکا گفت؛ ازاین‌پس هر هفته، ماه و سال موشک‌هایمان را آزمایش می‌کنیم.

خطیب جمعه کرج با اشاره به آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی و رژه نیروهای نظامی این کشور، گفت: سران نظامی این کشور گفته‌اند در صورت ادامه تحرکات سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا عملیات پیش‌دستانه علیه آمریکا انجام می‌دهیم.

وی واکنش کره شمالی مقابل تهدیدهای آمریکا را قابل‌تقدیر دانست و گفت: در مقابل آمریکا نباید سلاح‌ها را کنار گذاشت در این صورت توان دفاعی تضعیف خواهد شد راه مقابله با چنین تهدیدهایی افزایش توان دفاعی است کسانی که دائماً می‌گویند خطر جنگ را از سر لت ایران دور کرده‌اند احتمالاً نمی‌دانند چقدر کشور را به جنگ نزدیک کرده‌اند اگر خوب دقت کنید می‌بینید مرحله اول برای تضعیف قدرت نظامی ایران و از بین بردن لوازم بازدارنده با برجام برداشته شد آمریکا و متحدانش دنبال خلع سلاح و دست‌بسته شدن کامل ایران هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال برجام های دیگر هستند، گفت: دشمنان برای رسیدن به این مهم به انتخابات دل‌بسته‌اند به همین منظور باید مردم بصیر و بینا باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد آمریکا و متحدانش در داخل و خارج بدانند رئیس‌جمهور منتخب هرکسی باشد مردم ایران دشمن درجه‌یک خود را آمریکا می‌دانند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به حمایت‌های آمریکا از تروریست اشاره کرد و گفت: امریکا خود را کدخدای دنیا می‌داند و برای رسیدن به اهدافش از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند دائم رجز می‌خواند تهدید می‌کند تا امتیاز بگیرد تنها راه مقابله با تهدیدات آمریکا بعد از ایمان به خدا تقویت قدرت دفاعی کشور است.

وی در بخش دیگری با اشاره به تهدیدهای دشمنان تأکید کرد: باید در انتخابات دقت بیشتری کنیم شاخص‌ها باید بررسی شود یکی از معیارها شجاعت مواجه‌شدن با دشمن است این مهم باید موردتوجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مردم رئیس دولت پرکار و پرتحرک می‌خواهند، گفت: مردم وزرای پرتلاش می‌خواهند رهبری دربیانی فرمود انتظار مردم از دولت و رئیس‌جمهور منتخب این است که تلاش و جدیت کنند تصور بنده با شناختی که در این مدت از احساست مردم‌دارند این است که مردم مایل هستند تلاش و کار و قاطعیت و جدیت را در عمل مسئولان مشاهده کنند همین‌قدر که مردم ببینید مسئول عالی کشور و دیگر مسئولان در حال کار و تلاش هستند خوشنود و راضی می‌شوند مردم از ما کار لازم دارند خدمت می‌طلبند و توقع دارند و حق هم به‌جانب آن‌ها است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به وقوع سیل در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی گفت: این حادثه دل‌خراش بود رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص فرمودند مسئولان در این زمینه تنبلی و سستی نکنند یعنی مسئول باید بلافاصله در محل حاضر شود و امدادرسانی کند این در حالی است که گاهی یک هفته طول می‌کشد تا مسئولان سرکشی کنند.

وی مناظره تلویزیونی را یکی از راه‌های تشخیص عملکرد مسئولان دانست و گفت: مناظره باید با رعایت تمام شئونات باشد آقایان از مناظره فرار نکنند این کمک به ذهن افراد است و نشانه آزادی بیان است رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مناظره با رعایت تمام شئونات یکی از نقاط قوت انتخابات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی باید در خصوص امورات کشور به مناظره بپردازند و نظر خود را اعلام کنند، گفت: مردم بصیر و هوشیار هستند و بهترین فرد را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اعلام صلاحیت کاندیدهای ریاست جمهوری، گفت: پس‌ازاینکه صلاحیت‌ها اعلام‌شده است شاید برخی بخواهند حرف نامربوطی بزنند کسی حق تعین تکلیف برای شورای نگهبان را ندارد.

خطیب جمعه کرج تأکید کرد: همه باید به قانون احترام بگذراند تا با حرکتی نسنجیده موجبات شادی دشمنان فراهم نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان قانونی است، گفت: کسی حق ندارد در مصاحبه‌ها شورای نگهبان را تضعیف کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به تبلیغات انتخابات، گفت: نباید از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخابات استفاده شود امیدواریم هیئت نظارت و اجرایی در انجام‌وظیفه بر اساس قانون عمل کرده باشند و دچار حب و بغض نشده باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: شنیدم برخی با استدلال می‌گویند اگر فلانی را تائید و قبول کنیم در آینده کذا و کذا می‌شود این افراد باید به تاریخ نگاه کنند و ببینند که اسلام به ما اجازه می‌دهد این کار را کنیم یا خیر.


کد خبرنگار : 20