تاریخ : 1396,پنجشنبه 21 ارديبهشت07:29
کد خبر : 234845 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سعید زیباکلام: رجال سیاسی به فکر شبکه‌های ثروت و قدرت خود هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما خوش خیالی کردیم چرا که قواعد و مطالعاتی برای توزیع عادلانه ثروت، توزیع عادلانه قدرت و توزیع عادلانه اطلاعات صورت نگرفت و امروز نیز این ها وجود ندارند افزود: این وجود نداشتن ها موجب شده که همان هنجارها و رویه های حاکم بر دوران طاغوت به بعد از انقلاب اسلامی هم سرایت کند و امروز آن رویه ها خود را به خوبی نشان می دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: زیباکلام گفت: رجال سیاسی عموماً به فکر شبکه های ثروت و قدرت خود هستند و اینجاست که من و شما که هنوز لوله های نفت به بدن و سفره هایمان وصل نشده و لقمه های حرام به روده ها و معده هایمان راه نیافته به فکر باشیم.

به گزارش خبرنامه داشجویان ایران به نقل از دانشجو، سعید زیباکلام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران امروز در مراسم سوگواره تعطیلی بیش از 15 هزار واحد تولیدی که توسط جنبش عدالت خواه دانشجویی در حمایت از قشر کارگر در مسجد قدس تهران برگزار شد گفت: باید کارگران را کمک کنیم تا بتوانند در مقابل سرمایه داران غارت گر بایستند در واقع باید با آنها همراه و هم گام شویم.

وی با بیان اینکه با فروپاشی رژیم طاغوت صاحب منصبان و رجال سیاسی را کنار زدیم ولی همچنان رویه ها و هنجارها غیرانسانی، ظالمانه، چپاول گرانه و تبعیض آمیز در ابعاد مختلف از جمله اقتصاد، مالکیت های مادی و روابط کارگری و کارفرمایی کنار زده نشده افزود: باید این سوال را از کسانی که مدعی انقلابی گری هستند بپرسیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کدام رویه چپاول گرانه و ظالمانه از میان برداشته شده است؟ واقعیت این است امروز بخشی از صاحب منصبان برخلاف نظام شاهنشاهی عمل نمی کنند اگر چه برخی از جوانان مخلص و از جان گذشته برای دفاع از انقلاب اسلامی به میدان آمده اند. واقعیت این است که رویه ها و باورهای حاکم در زمان طاغوت نهادینه شده و تغییری نکرده اند.

زیباکلام گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی انسان های مخلصی روی کار آمدند اما وقتی که شور ماجراهای سال 57 فروکش کرد و وقتی که دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم آن موقع رویه های میراث نظام شاهنشاهی خود را نمایان ساخت و توانستیم آنها را بهتر ببینیم واقعیت این است ما اشتباه وخطا کردیم که این رویه های غلط را همان زمان ندیدیم و اجازه دادیم که نهادینه شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما خوش خیالی کردیم چرا که قواعد و مطالعاتی برای توزیع عادلانه ثروت، توزیع عادلانه قدرت و توزیع عادلانه اطلاعات صورت نگرفت و امروز نیز این ها وجود ندارند افزود: این وجود نداشتن ها موجب شده که همان هنجارها و رویه های حاکم بر دوران طاغوت به بعد از انقلاب اسلامی هم سرایت کند و امروز آن رویه ها خود را به خوبی نشان می دهد.

 وی با اشاره به اینکه بعد از ماجرای منصور نظری و خیلی ماجراهای دیگر باید قید عادلانه را به قوه قضاییه اضافه کنیم تصریح کرد: ماجراهایی که برای کارگران کارخانه المهدی و آق دره افتاد یعنی کارگر جماعت در کشورمان به طرفه العین اخراج می شود و امکان هیچ اعتراضی هم ندارد ما به عنوان قشری که ادعای انقلابی بودن را داریم و به عنوان کسانی که دلمان برای آرمان های انقلاب که همان رفع تبعیض، محرومیت مقابله با حق کشی به ویژه در مواجه با مستضفین می سوزد در مقابل رویه های خود مختارانه و جاهرانه بایستیم.

زیباکلام  تصریح کرد: ما به عنوان قشری که مدعی به عشق ورزیدن به آرمان های متعالی انقلاب هستیم اگر همچنان خلوص و غیرتی نسبت به آرمان طلبی در وجود ما هست باید از این پس به فریاد مستضعفین و به خصوص طبقه کارگران برسیم. واقعیت این است که کارگر هیچ پناهی ندارد وقتی کارفرما و صاحبان سرمایه او را از کار بیکار می کند برای از کار افتادگی او هیچ چیزی وجود ندارد بنابراین باید بگوییم شرم بر ما و شرم بر من انقلابی باد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: به عنوان یکی از انقلابی ها در زمان جوانی عشق ما این بود که بهره کوچکی از فرامین امام علی ببریم و بتوانیم آن را در جامعه پساانقلاب خود پیاده کنیم اما سوال این است که ما چه کردیم؟ ما بد کردیم ما ساده لوح، خام و ساده اندیش بودیم، اما شما دانشجویان این گونه نباشید و به راه امثال بنده نروید.

وی گفت: خوشبینانه ترین حالت این است که بگوییم نسل من بد کرد اما در حالت بدبینانه واقعیت این است که در این دوران دربار جدیدی در حال تکمیل و تدوین بود یعنی این نسل به دربار زر، زور و تزویر پیوستند. دربار زر و زور فقط کراوات نیست اگر نمی دانید دربار جدید چیست و چه کسانی پایه گذار آن هستند پس باید بگوییم وای بر من انقلابی که نمی دانیم چه بر سر انقلاب آمده است.

زیباکلام با تاکید براینکه باید به داد انقلاب برسیم اضافه کرد: رجال سیاسی عموما به فکر شبکه های ثروت و قدرت خود هستند و اینجاست که من و شما که هنوز لوله های نفت به بدن و سفره هایمان وصل نشده و لقمه های حرام به روده ها و معده هایمان راه نیافته به فکر باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: مهم نیست که چه صاحب منصبانی در مقابل ما قرار گرفتند مهم این است که کارگران به خاطرضد و بندها بیکار شده اند و هیچ چیز ندارند در این حال برای این که بفهمیم ظلم و بیداد و ستم چیست نیازی به تحصیلات دانشگاهی نداریم. در هر حال کارگران بیکار هیچ پناهی ندارند و این باری بر دوش من و شمای دانشجو است که مدعی عشق ورزیدن به آرمان های انقلابی هستیم و ادعای ادامه راه شهید چمران ها، باکری ها، رستگارها، خرازی ها و علم الهدی ها هستیم.

وی بیان کرد: جبهه ای که دارد انقلاب را ریشه کن می کند جبهه ای است که از تعرض به جبهه مستضعفین و طبقه ضعیف دریغ نمی کند البته وجاهت هم دارند.

زیباکلام با تاکید براینکه باید به کارگران کمک کنیم تا بتوانند در مقابل سرمایه داران غارت گر بایستند تصریح کرد: باید کارگران به سمت ایجاد اتحادیه های کارگری بروند نباید بگوییم که عده ای بیدارند و از انقلاب حفاظت می کنند در واقع با این اوهام نباید سر خود را گرم کنیم. ما دیدیم که با کارگران اخراجی آق دره و المهدی چه کردند و البته این برنامه ها ادامه دارد و نهادینه تر می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه من و شما که احساس غیرت و مسئولیت در وجودمان است نباید در مقابل کسانی که ایثار و فداکاری کرده اند بی تفاوت باشیم در واقع ما راهی جز کمک کردن به کارگران برای ایجاد اتحادیه های کارگری نداریم افزود: اتحادیه های کارگری باید ایجاد شوند تا دیگر کارفرمایان نتوانند کارگران را قربانی کنند در واقع اگر اتحادیه کارگری باشند آن وقت دیگر کارفرمایان با اتحادیه مواجهند و دیگر کارگران را به دفتر خود نمی برند که آنها را قیچی کنند.

 وی به بیان خاطره از یکی از وزرای دوره هفتم مجلس شورای اسلامی پرداخت و افزود: در مجلس هفتم یک سری افرادی مستقل و کم یا بیش انقلابی روی کار آمدند پس از 4 سال توفیقی پیدا کردم تا با یکی از نمایندگان که فرد معروف و پیرمردی است با توجه به سابقه کاری فرهنگی و آکادمیکی که داشتیم ملاقات کنم در این ملاقات به او گفتم چه طور شد در دور هشتم کاندیدای مجلس نشدی که او در پاسخ گفت والله دعای خیر مادرم پشت سرم بود برای اینکه سالم به مجلس رفتم و سالم بیرون آمدم و من گفتم مگر آنجا لجن زار است که او گفت صد رحمت به لجن زار و ادامه داد که در مجلس تمام روسای کمیسیون ها با رانت مشخص می شوند در واقع در آنجا به دنبال داد و ستد هستند و همه دارند می دهند و می گیرند به گونه ای که اصلا آرمان های انقلاب در مجلس معنا ندارد به همین دلیل من نجات پیدا کردم.

زیباکلام با بیان اینکه این نماینده اسبق می گفت که مجلس جای شبکه های فساد است افزود: در همین مجلس جدید که سال گذشته نمایندگان ان انتخاب و در مقابل قرآن قسم یاد کردند یک جوانی آمده و با دبیر شورای عالی معماری شهرسازی تماس گرفته و با طرح یک موضوعی سهم خواهی کرده است حرف من این است ببینید فساد در مجلس چه قدر زیاد بوده که یک وکیل جوان هم این را فهمیده است و به تبع آن به دنبال سهم خواهی رفته است و وقتی این را شنیدم متحیر ماندم که این هنوز چگونه عرقش خشک نشده درگیر این مسائل شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مجلس ما یک مجلس بیمار و متعفنی است تصریح کرد: نبینید که نمایندگان سوگند خورده اند این خوش خیالی و ساده لوحی است، نبینید که انها سوگند خورده اند نماز می خوانند و سهم خمس خود را می دهند و با تواضع کنار فلان مرجع می نشینند این خوش خیالی است. باید با این نگرش های دوران بچه محصلی خداحافظی کنیم.

وی گفت: اگر به قشر کارگر رسیدگی نشود این قشر هر روز سرخورده تر خواهد شد و دیری نخواهد پاید که شاهد ایجاد یک جریان ضد انقلاب خواهیم بود چرا که مردمی که از کار بیکار شده اند و زنگی آنها تحت الشعاع قرار گرفته با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند.

زیباکلام اظهار کرد: اگر می خواهیم مانند شهید همت و باکری عمل کنیم باید در مقابل مستکبرین داخلی بایستیم چون ادامه این روند ریشه انقلاب را می سوزاند. امروز شاهدیم که بالای 90 درصد کوه خواری ها و زمین خواری ها را نهادهای حکومتی انجام می دهند در هر حال توصیه موکد من به دانشجویان این است که به کارگران در ایجاد اتحادیه های کارگری کمک کنند.

گفتنی است در این مراسم از تعطیلی کارخانه های مختلف از جمله کارخانه های ارج، آزمایش و دیگر کارخانه ها که در این دولت به تعطیلی کشیده شده اند به عنوان دستاورد دولت یازدهم رونمایی شد.

هم چنین بیانیه دانشجویان جنبش عدالت خواه دانشجویی در حمایت از جامعه کارگری و نقد عملکرد دولت یازدهم قرائت شد.