تاریخ : 1396,شنبه 23 ارديبهشت23:44
کد خبر : 235124 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

فریدون عباسی: دستاوردهای هسته‌ای را به یک شکلاتِ گاز زده فروختند

عباسی با اشاره به اینکه دولت یازدهم حتی به آموزش عالی هم رحم نکرده است، اظهار داشت: آموزش عالی سهم یک جریان فکری خاص شده و آن را به امان خدا رها کردند چوبی که از این دولت خواهیم خورد آثار آن تا بیست سال آینده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تمام افراد کلیدی صنعت هسته‌ای را حذف کردند اظهار داشت: دستاوردهای هسته‌ای را به یک شکلات گاز زده فروختند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در همایش نخبگان فرهنگی سیاسی و اقتصادی حامیان ابراهیم رئیسی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: این‌ها می گویند که مذاکرات هسته ای سایه جنگ را از سر ایران دور کرد. این‌ها خدا را فراموش کرده اند که می گویند ما سایه جنگ را از سرتان دور کردیم.

وی افزود: سال 82 رئیس دولت نهم و دهم اطلاعی از پرونده هسته ای نداشت. در آن زمان او شهردار تهران بود ما با سه کشور اروپایی مذاکره داشتیم که توسط همین تیم همه چیز به آنها واگذار شد.

عباسی یادآور شد: آژانس می گوید مشکل من با ایران از قبل از 82 است، اگر انحرافی هم رخ داده توسط همین تیم دولت یازدهم است. شماها خلاف کردید و باید پاسخ را بدهید اگر مشکلی هم با آژانس داشتید شما باید جواب آنها را بدهید.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: امروز معاهده خلع سلاح امضا می کنید و گردن دیگران می اندازید. به همین دلیل است که شماها باید از صحنه سیاسی کشور برای همیشه حذف شوید. اگر ضعیف عمل نکردید چرا مانند دبیر امنیت ملی در سال 91 که قهرمانه ایستاده ایستادگی نکردید؟ چرا دستاوردها را به یک شکلات گاز زده فروختید؟

وی در خصوص اظهارنظرهای دولت یازدهم مبنی بر اینکه کسی را از سازمان انرژی هسته ای اخراج نکردیم گفت: اینکه گفته می شود کسی را اخراج نکردند دروغ است تمام افراد کلیدی را حذف کردند.

عباسی با اشاره به اینکه دولت یازدهم حتی به آموزش عالی هم رحم نکرده است، اظهار داشت: آموزش عالی سهم یک جریان فکری خاص شده و آن را به امان خدا رها کردند چوبی که از این دولت خواهیم خورد آثار آن تا بیست سال آینده است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: ریشه تحریم در فتنه 88 است نه در فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور اما دولت یازدهم تحریم ها را دائم به فعالیت های هسته ای گره می زند.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه اسناد محرمانه مذاکرات انرژی هسته ای چیست؟ اظهار داشت: من روحانی نیستم که در یک جلسه عمومی امنیت ملی کشور را به خطر بیندازم.