تاریخ : 1396,جمعه 29 ارديبهشت22:13
کد خبر : 235657 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تخلف سازمان‌یافته دولتی‌ها در انتخابات +عکس

فرآیند راگیری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کل کشور در حالی ادامه دارد که رفتارهای انتخاباتی منحصر به فردی از سوی برخی مسئولان دولتی رخ داده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: فرآیند راگیری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کل کشور در حالی ادامه دارد که رفتارهای انتخاباتی منحصر به فردی از سوی برخی مسئولان دولتی رخ داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، فرآیند رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کل کشور در حالی ادامه دارد که رفتارهای انتخاباتی منحصر به فردی از سوی برخی مسئولان دولتی رخ داده است.

این روند که از چندی پیش با حضور محمد جواد ظریف در سفرهای انتخاباتی و تبلیغاتی حسن روحانی آغاز شده بود، در روز رای گیری نیز ادامه پیدا کرده است.

در این دوره و پس از حضور گسترده مدیران وزارت خارجه و دیگر وزارتخانه ها در میدان دفاع از حسن روحانی و مجامع تبلیغاتی، در پدیده ای نادر وزرای دولت یازدهم وارد میدان تبلیغ حسن روحانی کاندیدای مورد نظر خود شده اند.

علی ربیعی وزیر کار رفاه و امور اجتماعی که این این روزها به دلیل افزایش بیکاری مورد انتقاد جوامع مختلف کارگری قرار دارد، با حضور در یکی از کارخانه های اطراف تهران، ضمن خوش و بش با کارگران، رای خود را به صورت علنی به حسن روحانی داد و در اقدامی تبلیغاتی آنرا جلوی دوربین گرفت.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت نیز با حضور در حسینیه جماران ضمن انداختن عکس با هواداران حسن روحانی در مقابل محل شعبه اخذ رای، به صورت علنی رای خود را در حمایت از حسن روحانی به صندوق انداخت.

عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی نیز ضمن دادن رای علنی و تبلیغاتی به حسن روحانی در اظهارنظری توهین آمیز خطاب به کاندیدای رقیب گفت: همواره نظرم این بوده که این انتخابات یک ویژگی پیچیده ای دارد. انتخاب بین خوب و خوبتر نیست بلکه انتخاب بین راه و بیراهه است.

وزیر بهداشت نیز به صورت علنی و در برابر دوربین خبرنگاران رای خود را به حسن روحانی داد و وزیر اطلاعات نیز در اقدامی تبلیغی در زمان اخذ رای در برابر دوربین های خبری، تاکید کرد که خودکار بنفش را برای رای دادن به من بدهید!

اقدامات علنی وزرای دولت یازدهم در حمایت از رئیس جمهور که در شرایط فعلی یکی از کاندیداهای انتخابات محسوب می شود، شائبه به کارگیری برخی ظرفیت های این وزارتخانه ها را تقویت می کند؛ اقدامی که به هیچ وجه در دوره های قبل به گستردگی این دوره، وجود نداشته است.