تاریخ : 1396,یکشنبه 14 خرداد21:30
کد خبر : 237261 - سرویس خبری : خبرنامه

فرازهایی از سخنان ناب امام روح الله

همزمان با سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره)، گرانبهاترین سخنان ایشان را بازخوانی می‌کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: فرازهایی از سخنان ناب و بی نظیر امام روح الله:

* آنهایی که خواب امریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند.

- صحیفه امام، جلد ۱۹، صفحه ۲۳۰

* حضرت روح الله: کرارا گفته ام که روحانی نمای غیر مهذب از ساواکی خطرناکتر است...

- صحیفه امام، جلد ۱۷، صفحه ۹۰

* سازش با ظالم، ظلم به مظلومین است/ آنهایی که به ما می گویند سازش کنید یا جاهل هستند یا مزدور

- صحیفه امام، جلد ۱۸، صفحه ۵۰۰

* شما هم عمال آمریکائید منتها ملتفت نیستید. یک عاملی داریم که مستقیماً از سفارت آمریکا دستور می گیرد، یک عاملی داریم که برای او کار کند و خودش نمی فهمد، خود آدم نمی فهمد که برای کی دارد کار می کند.

- صحیفه امام، جلد ۱۳، صفحه ۷۶

* هر چه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار می‌آورد. وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب می‌نشیند. هر چه زیادتر فشار بیاورید، او عقبتر می‌نشیند. یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو می‌آید. یک قدم شما جلو بروید، او عقب می‌رود. این سنت الهی است.

- صحیفه امام، جلد ۱۰، صفحه ۱۳۰

* آنهایى که در خانه‏ هاى مجلل، راحت و بی ‏درد آرمیده ‏اند و فارغ از همه رنجها و مصیبتهاى جان فرساى ستون محکم انقلاب و پابرهنه‏ هاى محروم، تنها ناظر حوادث بوده‏ اند و حتى از دور هم دستى بر آتش نگرفته ‏اند، نباید به مسئولیت هاى کلیدى تکیه کنند، که اگر به آن جا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یکشبه بفروشند، و حاصل همه زحمات ملت ایران را بر باد دهند، چرا که اینها هرگز عمق راه طى شده را ندیده ‏اند و فرق و سینه شکافته نظام و ملت را به دست از خدا بیخبران مشاهده نکرده ‏اند و از همه زجرها و غربتهاى مبارزان و التهاب و بیقرارى مجاهدان که براى مرگ و نابودى ظلم بیگانگان دل به دریاى بلا زده‏اند، غافل و بیخبرند...

- صحیفه امام، جلد ‏۲۰، صفحه ۳۳۴

* می‌خواهی ذلیل باشی؟ برو پیوند کن با امریکا همه این حرفها تمام می‌شود، جنگ هیچ نمی‌شود؛ پیوند کن با شوروی، باز هم نمی‌شود! اما چی؟ این است که یک ملت عقب مانده و تا آخر توسری خورده ضعیف.

- صحیفه امام، جلد ‏۱۹، صفحه ۲۰۰

* تا قطع تمام وابستگی ها به تمام ابرقدرت های شرق و غرب، مبارزات آشتی ناپذیرانه ملت ما علیه مستکبران ادامه دارد...

- صحیفه امام، جلد ۱۱، صفحه ۲۶۵

* دوام و قوام جمهورى اسلامى ایران بر پایه سیاست نه شرقى و نه غربى استوار است و عدول از این سیاست، خیانت به اسلام و مسلمین و باعث زوال عزت و اعتبار و استقلال کشور و ملت قهرمان ایران خواهد بود.

- صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۱۵۵

* تا خیانت بزرگان نباشد، دولتهای خارج نمی توانند تصرف بکنند. خیانت هست که اسباب این می‌شود که اینها راهشان را باز می‌کنند؛ این خیانت است که راه آنها را باز می‌کنند. اگر یک دولت غیرخائن باشد، راه باز نمی‌شود بر آنها که بیایند منافع ما را ببرند.

- صحیفه امام، جلد ۸، صفحه ۳۵۲

* آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه بکند. آن روز است که انحطاط برای خودو برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می شود. ما در طول مشروطیت از این کاخ نشین ها خیلی صدمه خوردیم.

- صحیفه امام، جلد ۱۷، صفحه ۳۷۶

* از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت یافتگان غرب و شرق به این‌ زودی ها نجات نخواهیم یافت.

- صحیفه امام، جلد ۱۵، صفحه ۴۴۶


کد خبرنگار : 38