تاریخ : 1396,پنجشنبه 18 خرداد14:33
کد خبر : 237570 - سرویس خبری : ماه دیدار ماه

سخنرانی جنجالی نماینده تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در دیدار دانشجویان با رهبری:

اقدامات فساد آمیز قبلی دانشگاه آزاد گوشه‌ای از چپاول شهریه دانشجویان مظلوم را نشان داد

حالی که ۳۵ سال از عمر این مولود می گذرد. علیرغم خدماتی که این فرزند انقلاب به جمهوری اسلامی داشته، باید گفت وضعیت فعلی دانشگاه آزاد نمونه ی بارزی از مدل مدیریت افرادیست که عده ای در دهه ۷۰ به دنبال مادام العمر کردن ریاست جمهوری آنان بودند و اکنون مدیریت آنان در این دانشگاه، چیزی جز ورشگستی و فساد گسترده و تهی کردن فرهنگ ایرانی اسلامی چیزی به ارمغان نگذاشته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مریم عصارزاده  فعال فرهنگی، سیاسی دانشگاه آزاد به نمایندگی از تشکل های دانشجویی این دانشگاه چهارشنبه شب در دیدار دانشجویان به رهبر انقلاب به سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن سخنرانی این فعال دانشجویی را در ادامه می‌خوانید:

هوالحق

خوش بحال دل من مثل تو دارد آقا!
آقاجان سلام، اینجانب مریم عصارزاده دانشجوی ارشد مهندسی پزشکی به نمایندگی از دانشجویان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، دانشگاه آزاد اسلامی از شما تشکر می کنم که این فرصت ثابت همیشگی را در اختیار نسل جوان دانشجو قرار می دهید و گوش شنوایی دارید برای شنیدن تحلیل افسران جوان جنگ نرم، باشد که این نوع نگاه در مسولین رده بالای کشور هم نهادینه شود.

اقدامات فساد آمیز قبلی این دانشگاه گوشه‌ای از چپاول شهریه دانشجویان مظلوم را نشان داد

در روزگاری که ایران، مثل جزیره ای امن و آرام در بین دریایی از ناامنی محکم و استوار ایستاده است، در روزگاری که جوانان در عراق، سوریه، افغانستان، یمن، بحرین در همسایگی ایران سربلند ما در غم و ترس ناامنی، افطار می کنند، من، در کمال آرامش، از تفکراتم، از دغدغه هایم، در مقابل رهبرم صحبت می کنم و این، یعنی؛ آرامش فقط در سایه امن ولایت و دفاع از حریم ولایت میسر است نه سازش با ستمکاران،

حضرت آقا
ما این جلسه را به مثابه سنگر دیده بانی فرماندهی انقلاب اسلامی در دانشگاه میدانیم میخواهیم در اینجا از مولود مبارک انقلاب اسلامی سخن بگوییم که سهم عظیمی را در رشد علمی کشور از بدو تاسیس داشته است.

این مجموعه علمی تا جایی پیشرفته که: نام پرآوازه ایران اسلامی مقتدر را در جهان به عنوان صاحب بزرگترین دانشگاه حضوری به اهتزاز دراورده است. میخواهیم از دانشگاهی صحبت کنیم که بنا بود از بدو تاسیس، با فرمان امام روح الله در کنار تولید علم، آموزش علمی، و ترویج علم، دانشگاهی آزاد از هرگونه تفکر نه غربی و نه شرقی، دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی، با محوریت اخلاق، تدین و انسان سازی باشد.

اما اینگونه نشد. کم کم قطار دانشگاه آزاد از ریلی انقلاب فاصله گرفت و به پایگاه لجستیکی احزاب، جاسوس پروری، تامین منافع مافیای قدرت وثروت، نفوذ واستحاله فرهنگی و انتفاع مالی از طریق شهریه های دانشجویی تقلیل یافت. و اگر مقاومت جنبش دانشجویی بر سر موضوع وقف این دانشگاه در سال ۸۹ نبود، اکنون شاهد دعوای آقازاده ها بر سر آن می بودیم. لذا، ما دانشجویان فریاد بر می آوریم و از مسئولان سه قوه مطالبه می کنیم که چرا پس از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی، این فضا به سمتی پیش می رود که به صورت ویژه سه نهاد قانون گریز:

بانک ها، خودروسازان و دانشگاه ازاد اسلامی به حاکمیت پاسخگو نیستند؟

"ما هنوز نقش دانشگاه آزاد در فتنه ۸۸ را فراموش نکرده ایم و نمیکنیم"، "دانشگاه که رسالتش تولید علم و دانش است چه نیازی به روزنامه و خبرگزاری و سایت های سیاسی و حزبی " دارد.

در دانشگاه ازاد کار به جایی رسیده که اگر سخنان واضع امام رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی را بیان کنیم، پدر شهید احمدی روشن را به دانشگاه دعوت کنیم و با مجوز کاملا قانونی در موارد مصرف شهریه های دانشجویی و مافیای قدرت وثروت در دانشگاه آزاد روشنگری کنیم، باید توسط مسوولینی که به فرزندان دو تابعیتی امریکایی خود افتخار میکنند کتک بخوریم، به کمیته انظباطی دعوت شویم و تا مرز اخراج و تهدید به شکایت پیش برویم.

چرا پس از گذشت چند دوره از مجلس شورای اسلامی گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی همچنان در عمل مسکون مانده است؟

مگر در یک دانشگاه چه روابط خاص و پیچیده ای وجود دارد که فساد زدایی از آن تا این حد چالش برانگیز و مشکلی ساز شده است که یادگار یادگار امام، دست به دامان رییس جمهور میشود؟

به نظر می رسد دانشگاه آزاد دارای ۴ معضل اساسی از ابتدای تاسیسش تاکنون بوده که عمدتا از نبود مکانیسم نظارتی دقیقی به وجود آمده است: معضل اول مقوله فرهنگ در این دانشگاه و اثراتی است

که بر فرهنگ عمومی کشور گذاشته که قابل انکار نیست.
- برهم زدن فرهنگ بومی شهرستان
 - افزایش ولنگاری فرهنگی در بین دانشجویان
- جلوگیری از فعالیت نیروهای مومن انقلابی در دانشگاه میدان دادن به تشکلی ها و کانون های یکبار مصرف انتخاباتی

و ترویج موضوعاتی همچون اسلام رحمانی و تسامح و تساهل فرهنگی در برابر اسلام ناب محمدی، از مصادیق شرایط اسف بار فرهنگی در این دانشگاه است.

معضل بعدی مباحث صنفی آموزشی در این دانشگاه است: حضرتعالی ۲۳ سال پیش مسئولان دانشگاه آزاد را از توسعه کمی برحذر داشتید و پیش بینی کردید در صورت توسعه کمی بیش از حد ممکن است دانشگاه دچار از هم گسیختگی شود که همین هم شد.

شرایط به گونه ای رقم خورد که حدود ۱۵۰ واحد، زیان دیده شده و در آستانه تعطیلی قرار گرفتند. دخل و خرج کل دانشگاه سر به سر شد و برای جلوگیری از ورشکستی واحدهای زیان ده مجبور شدند تحصیلات تکمیلی را علیرغم آماده نبودن زیرساخت های کیفی و زیر پا گذاشتن استاندارد ها توسعه دهند.

و بیش از ۶۰۰۰ هزار کد رشته، بدون کسب مجوز از شورای عالی گسترش وزارت علوم راه اندازی کردند حال سوال اینجاست، آیا افزایش بی رویه تحصیلات تکمیلی بدون توجه به نیازها و زیرساخت های جامعه و آن هم به بهانه جلوگیری از فرار مغزها به صلاح جمهوری اسلامی بود؟

معضل سوم بحث ضابطه ها و رابطه ها در این دانشگاه است مسئولین دانشگاه بیش از اندازه قدرت دارند تا رفتار کنند.

انتصابات رابطه ای با پشتیبانی و اداره باند قدرت و ثروت از مصادیق بارز آن است.

معضل چهارم مافیای فاسد قدرت وثروت به یا به عبارتی شهریه خواران نجومی در این دانشگاه هستند. گزارش تحقیق و تفحص سال 93 مجلسی و اظهارات رئیس جدید هیئت موسی این دانشگاه و سایر دلسوزان.

3. اقدامات فساد آمیز قبلی این دانشگاه تنها گوشه ای از چپاول شهریه دانشجویان مظلوم این دانشگاه را نشان داد.

حالی که ۳۵ سال از عمر این مولود می گذرد. علیرغم خدماتی که این فرزند انقلاب به جمهوری اسلامی داشته، باید گفت وضعیت فعلی دانشگاه آزاد نمونه ی بارزی از مدل مدیریت افرادیست که عده ای در دهه ۷۰ به دنبال مادام العمر کردن ریاست جمهوری آنان بودند و اکنون مدیریت آنان در این دانشگاه، چیزی جز ورشگستی و فساد گسترده و تهی کردن فرهنگ ایرانی اسلامی چیزی به ارمغان نگذاشته است.

و اما راهکار هایی جهت اصلاح دانشگاه آزاد
اکنون که به برکت تدبیر حضرتعالی، دانشگاه در حال بازگشت به ریل اصلی انقلاب است و فساد زدایی در دستور رییس محترم هییت موسس دانشگاه قرا گرفته و نور امید در چشمان دانشجویان روشن گشته است، بنظر میرسد اقدامات زیر برای حل مشکلات دانشگاه ضروری باشد.

۱. آقازاده ها و جریانات سیاسی خاصی هنوز به این دانشگاه به عنوان میراث پدری خود نگاه می کنند. برای کوتاه شدن دست طمع اینان لازم است سازوکارهای نظارتی درون و بیرون دانشگاه به شدت افزایش یابد.

۲. نتیجه حسابرسی گسترده ای که برای اولین بار شروع شده به اطلاع همگان برسد تا عموم ملت با افتضاحات جریانی که مدعی اداره کشور بر پایه مبانی توسعه غربی است آشنا شوند. گلوگاه های فساد خیز در دانشگاه شناسایی شوند و برنامه هایی برای پیشگری از فساد تدوین شود.

۳. در انتصاب مدیران و جذب و بکارگیری اساتید دانشگاه از عناصر انقلابی، پاکدست و با سطح علمی بالا استفاده شود.

۴. در حوزه فرهنگی تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی در دستور کار سیاستگذاران قرار گیرد و از فعالیت های فرهنگی نیروی های مومن انقلابی حمایت شود.

۵. ماموریت های علمی دانشگاه مورد بازنگری و جذب نخبگان در اولویت قرار گرفته و چرخه ارتباط صنعت و دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

۶. مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت دقیق در تمام شئون دانشگاه اجرایی شود.

۷. برنامه هایی جهت کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان تدوین شده و از زیان دهی دانشگاه جلوگیری شود.

البته ناگفته نماند دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم نواقص و اشکالاتی که دارد، از سرمایه نیروهای متخصص متعهد فراوانی در بین اساتید و دانشجویان برخوردار است که اگر زمام امور به ایشان سپرده شود ظرف مدت کوتاهی این دانشگاه l تبدیل به زینت نظام در عرصه فرهنگ، علم و فناوری خواهند کرد.

در ضمن با توجه به اینکه دانشگاه عمده امکانات خود را از طریق پرداخت شهریه های دانشجویی و پولی مردم بدست آورده است پیشنهاد میکنیم جهت گسترش عدالت در کشور، دانشگاه آزاد به یک مجموعه عام المنفعه تبدیل شود و دانشجویان و فارغ التحصیلان در جنبه های مادی و معنوی این دانشگاه سهام دار شوند.

و در آخریک سوال، دانشگاه ازادی که یک موسسه خصوصی به حساب می آید و جهت اداره امور خود حتی یک ریال هم از سوبسید دولتی استفاده نمی کند و تمام وابسته به شهریه ی دانشجویی و این در حالی است که ظرفیت نیمی از آموزش عالی کشور را هم به دوش دارد،  پس چرا مسئولین دولتی هیچ روی خوشی به ان نشان نمیدهند؟

رهبرم،
امیدواریم حضرتعالی این پیشنهاد ما را بپذیرید که همانگونه که در دانشگاه های مختلف سراسری قدم رنجه کردید روزی در دانشگاه آزاد هم حضور بیابید و دل فرزندان خود را شاد فرمایید.

و در اخر کلام، آقت جان جان از شما خواهشمندم ما فرزندان خود را دعای عاقبت بخیری بفرمایید، چرا که این روزها با دیدن فاصله حرف و عمل مسولانی که روزی همچون ما دانشجو و انقلابی بوده اند، احساسی خطر از خود می کنیم که نکند ما نیز در آینده در ورطه قدرت طلبی عقایدمان را فراموش کنیم.

تا منتظر مهدی عالم گیریم
از گوشه چشمان تو خط می گیریم
ما گوش بفرمان تو هستیم آقا
اصلا تو بگو بمیر مامیمیریم والسلام علیکم


کد خبرنگار : 16