تاریخ : 1396,دوشنبه 29 خرداد06:52
کد خبر : 238553 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

۱۰ تبلت قدرتمندی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند +تصاویر

نیمی از سال ۲۰۱۷ را پیش‌سر گذاشتیم و تا کنون شرکت‌های معتبری تبلت‌های جدید خود را معرفی کردند. البته، هنوز در این فهرست خبری از اپل و مایکروسافت نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: نیمی از سال ۲۰۱۷ را پیش‌سر گذاشتیم و تا کنون شرکت‌های معتبری تبلت‌های جدید خود را معرفی کردند. البته، هنوز در این فهرست خبری از اپل و مایکروسافت نیست.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این گزارش به معرفی اجمالی 10 مورد از تبلت هایی که مورد پسند مخاطبان قرار گرفتند می پردازیم.

1) تبلت دوکاره و زیبای Yoga A12 لنوو
شرکت لنوو به تازگی از جدیدترین تبلت دوکاره یا اصطلاحا هیبریدی خود با نام اختصاصی Lenovo Yoga A12 رونمایی کرد. این تبلت به کیبورد لمسی بسیار جالبی مجهز است و نمایشگر آن قابلیت چرخش 360 درجه‌ای را ارائه می‌کند.

لنوو از یک تبلت مقرون به صرفه و دوکاره رونمایی کرد که به آن Lenovo Yoga A12 گفته می‌شود. بدنه این تبلت شیک و ظریف از ترکیب منیزیم و آلومینیوم ساخته شده و صفحه نمایش 12.2 اینچی آن از پوشش ضد انعکاس بهره می‌برد. لنوو اشاره کرده که صفحه نمایش 12.2 اینچی و لمسی تبلت Yoga A12 وضوح تصویر HD دارد که احتمال با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل یا 720 برابری می‌کند.

تبلت دوکاره Yoga A12 بسیار ظرفیت طراحی شده است. ضخامت بدنه آن در باریک‌ترین بخش خود معادل با 5.4 میلی‌متر است و وزن آن در حدود یک کیلوگرم خواهد بود. بنابراین برای حمل و نقل تبلت Yoga A12 هیچ مشکلی نخواهید داشت. یکی دیگر از نکات جالب توجه طراحی تبلت Yoga A12 مربوط به صفحه‌کلید آن می‌شود. صفحه‌کلید این تبلت با دکمه‌های فیزیکی طراحی نشده و حالتی لمسی دارد که لنوو آن را Hola نامیده است. در عکس بالای نمایش نزدیکی از صفحه‌کلید لمسی Hola تبلت Yoga A12 لنوو را مشاهده می‌کنید.

صفحه‌نمایش تبلت Yoga A12 هم قابلیت چرخش 360 درجه‌ای را ارائه می‌کند. به همین دلیل است که لنوو در نام این محصول از واژه Yoga یا یوگا استفاده کرده است. تبلت Yoga A12 در واقع نسخه‌ای مقرون به صرفه از سری محصولات یوگا لنوو محسوب می‌شود که طراحی بسیار زیاد و ظریفی را به همراه دارد. اما پردازنده مرکزی تبلت Yoga A12، پردازنده Intel Atom x5 است. رم دستگاه ظرفیت 2 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن به طور پیش‌فرض 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لنوو تبلت ظریف و زیبای Yoga A12 را به اسپیکرهای دوبل بهره‌مند از فناوری دالبی اتمس (Dolby Atmos) مجهز کرده است و مدعی شده که باتری آن با یک بار شارژ چیزی در حدود 13 ساعت دوام را ارائه می‌کند. متاسفانه شرکت لنوو اشاره دقیقی به نسخه سیستم‌عامل اندروید نصب شده در تبلت Yoga A12 نداشته است، اما به نظر می‌رسد که دستگاه از رابط کاربری هیبریدی بهره‌مند باشد. عرضه تبلت دوکاره و مقرون به صرفه Yoga A12 از روز هشتم ماه فوریه آغاز می‌شود و قیمت آن برابر با 299 دلار در نظر گرفته شده است.

2) تبلت می پد 3 شیائومی، زیبا و مقرون‌به‌صرفه
شرکت چینی شیائومی به تازگی از جدیدترین تبلت خود با نام اختصاصی شیائومی می پد 3 (Xiaomi Mi Pad 3) رونمایی کرد. این تبلت زیبا و ظریف از بستر سخت‌افزاری قدرتمندی بهره می‌برد و باتری آن ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی دارد.

بنا به ادعای برخی افراد، تبلت مذکور با الهام گرفتن از تبلت گلکسی تب اس 3 سامسونگ (Samsung galaxy Tab S3) و با هدف رقابت با این محصول تولید شده است. جالب است بدانید که شیائومی برای رونمایی از تبلت شیائومی می پد 3 سر و صدایی را برپا نکرده است!

اگر به خاطر داشته باشید نسل پیشین این سری از تبلت‌های شیائومی سال 2015 و با نام شیائومی می پد 2 معرفی شده بود. سبک طراحی که برای تبلت شیائومی می پد 3 در نظر گرفته شده مشابه با سبک طراحی شیائومی می پد 2 است. شیائومی در تبلت جدید خود از سیستم روی چیپ MT8176 مدیاتک استفاده کرده که پردازنده مرکزی شش هسته‌ای و فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتزی دارد. رم دستگاه 4 گیگابایتی در نظر گرفته شده و حافظه داخلی آن به طور پیش‌فرض 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

صفحه نمایش تبلت شیائومی می پد 3 یک نمایشگر 7.9 اینچی است که وضوح تصویر عالی 2048 در 1536 پیکسل را ارائه می‌کند. همانطور که پیش از این هم اشاره کرده بودیم، باتری تبلت مذکور ظرفیت بالای 6000 میلی آمپر ساعتی را به همراه دارد. نکته جالب بعدی در مورد تبلت شیائومی می پد 3 مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود. شیائومی در این تبلت از یک سنسور باکیفیت 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 به عنوان دوربین اصلی دستگاه استفاده می‌کند. این موضوع در حالی است که در طراحی تبلت‌ها کمتر به کیفیت دوربین این محصولات توجه می‌شود.

شیائومی اشاره داشته که صفحه نمایش تبلت شیائومی می پد 3 از قابلیت‌های منحصر به فردی نظیر "Temperature Adjustment" و "Eye Protection Mode" بهره‌مند است که به ترتیب مربوط به تنظیم اتوماتیک دمای رنگ‌های نمایشگر و حالت محافظت از چشم در شرایط تاریک بودن محیط می‌شوند. در رابطه با زمان عرضه تبلت شیائومی می پد 3 باید اشاره کنیم که عرضه آن از روز ششم ماه آوریل آغاز خواهد شد و قیمت آن در حدود 220 دلار در نظر گرفته شده است. بنابراین شیائومی می پد 3 یک تبلت زیبا، شیک، نسبتا قدرتمند و مقرون به صرفه است.

3) کروم‌بوک دو منظوره جدید لنوو
شرکت لنوو به تازگی از جدیدترین کروم‌بوک خود با نام اختصاصی لنوو فلکس 11 (Lenovo Flex 11) رونمایی کرد. این کروم‌بوک یک دستگاه دو منظوره است و صفحه‌نمایش آن قابلیت چرخش 360 درجه‌ای را ارائه می‌کند.

همانطور که می‌توان از نام این محصول حدس زد، کروم‌بوک لنوو فلکس 11 از صفحه‌نمایشی 11.6 اینچی بهره می‌برد. نمایشگر لمسی این کروم‌بوک وضوح تصویر 1366 در 768 پیکسل را ارائه می‌کند و قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد. بنابراین، کاربران آن می‌توانند در صورت تمایل از حالت تبلت این دستگاه استفاده کنند.

پردازنده کروم‌بوک لنوو فلکس 11 پردازنده‌ای چهار هسته‌ای و سری ARM است که فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتزی دارد. لنوو این کروم‌بوک را به گونه‌ای طراحی کرده که به زودی بتوان گوگل پلی استور (Google Play Store) را در آن راه‌اندازی کرد. بنابراین کاربران قادرند تا اپلیکیشن‌های اندرویدی را به طور مستقیم از گوگل استور در این کروم‌بوک دانلود اجرا کنند.

رم کروم‌بوک لنوو فلکس 11 ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن 32 گیگابایتی است. دستگاه از پورت اتصال یو‌اس‌بی نوع سی (USB Type C)، یو‌اس‌بی معمولی، اچ‌دی‌ام‌آی (HDMI) و شیار کارت‌خوان SD بهره می‌برد و به گفته شرکت لنوو، باتری آن با هر بار شارژ تا 10 ساعت دوام را ارائه می‌کند. کروم‌بوک لنوو فلکس 11 قرار است با قیمت 279 دلار روانه بازار شود.

4) سرفیس پرو 2017 مایکروسافت
شرکت مایکروسافت سرانجام از نسخه 2017 سری تبلت‌های سرفیس پرو خود رونمایی کرد. سرفیس پرو 2017 (Microsoft Surface Pro 2017) یک محصول فوق‌العاده است که شامل نسخه‌ها و آپشن‌های مختلفی می‌شود.

پس از گذشت چیزی در حدود 19 ماه از معرفی نسل چهارم سری تبلت‌های سرفیس مایکروسافت، ردموندی‌ها از نسل جدید این محصولات با نام اختصاصی سرفیس پرو 2017 رونمایی کردند. سرفیس پرو 2017 از نظر ظاهر بسیار شبیه به سرفیس پرو 4 است، اما ویژگی‌هایی خاصی را هم به همراه دارد و از نظر سخت‌افزاری هم به مراتب قدرتمندتر شده است.

مایکروسافت مدعی است که باتری سرفیس پرو 2017 با یک باری شارژ می‌تواند باری مدت زمان 13.5 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را در شرایط استفاده عادی تأمین کند. دستگاه از پورت یو‌اس‌بی نوع ای (USB Type A)، یک پورت مینی دیسپلی و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هندزفری بهره می‌برد.

مایکروسافت همچنین در کنار خود سرفیس پرو 2017 از کاورهای جدیدی هم برای این محصول رونمایی کرد که با سرفیس پرو 4 و سرفیس پرو 3 هم سازگاری دارند. این کاورها که حاوی صفحه کلید اختصاصی هم می‌شوند در چهار رنگ پلاتینیوم، لاجوردی، مشکی و قرمز عرضه خواهند شد. اما بیایید نگاهی به مشخصات فنی سرفیس پرو 2017 داشته باشیم که بخش اصلی موضوع را شامل می‌شود!

مایکروسافت برای سرفیس پرو 2017 یک صفحه نمایش 12.3 اینچی را به کار برده که وضوح تصویر 2736 در 1824 پیکسل را ارائه می‌کند. این نمایشگر تراکم پیکسلی 267 پیکسل در هر اینچ را به همراه دارد و از قابلیت تشخیص لمس همزمان 10 نقطه پشتیبانی می‌کند. از نظر پردازنده، سرفیس پرو 2017 شامل سه نسخه مختلف می‌شود که هر سه آن‌ها از نسل هفتم سری پردازنده‌های اینتل بهره می‌برند.

دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسلی است و از قابلیت فوکوس اتوماتیک هم بهره می‌برد. دوربین سلفی دستگاه هم از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که با قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) و تشخیص چهره کاربر سازگاری دارد. مایکروسافت تبلت سرفیس پرو 2017 را به اسپیکرهای استریو دالبی اودیو پریمیوم (Dolby Audio Premium) مجهز کرده و سنسورهای سنجش نور، شتاب سنج و  ژیروسکوپ را هم در آن به‌کار برده است.

هم اکنون پیش‌فروش سرفیس پرو 2017 آغاز شده و قیمت پایه‌ای آن معادل با 799 دلار در نظر گرفته شده است. ظاهرا عرضه این محصول هم از روز پانزدهم ژوئن آغاز می‌شود. برای خرید کاورهای اختصاصی و قلم سرفیس پرو 2017 هم باید به ترتیب مبلغ مضاعفی معادل با 129 و 99 دلار پرداخت شود.

5) تبلت هیبریدی و بسیار زیبای Spectre x2 اچ‌پی
شرکت اچ‌پی به صورت رسمی از تبلت هیبریدی جدید HP Spectre x2 رونمایی کرد. این تبلت هیبریدی به منظور رقابت با مایکروسافت سرفیس پرو 2017 طراحی شده و پتانسیل خوبی برای کسب موفقیت دارد.

کمپانی اچ‌پی به صورت رسمی از نسخه جدید تبلت Spectre x2 رونمایی کرد. اچ‌پی در تبلت Spectre x2 از پردازنده سری کور ام (Core m) استفاده نکرده و این اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به نسل پیشین به شمار می‌رود. لپ‌تاپ هیبریدی مذکور از پردازنده‌های سری کبی‌لیک اینتل بهره می‌برد و به پردازنده گرافیکی Iris Plus مجهز است. رم دستگاه تا سقف 16 گیگابایت قابل ارتقاء است و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آن هم می‌تواند تا سقف یک ترابایت SSD افزایش یابد.

صفحه نمایش Spectre x2 از نوع IPS و 12.3 اینچی است و وضوح تصویر 3000 در 2000 پیکسل را ارائه می‌کند. نسبت تصویر آن 3 به 2 در نظر گرفته  شده و حداکثر روشنایی 450 نیت را ارائه می‌نماید. قلم استایلوس این تبلت هیبریدی هم از نوع N-trig در نظر گرفته شده که از لایه‌ی خازنی لمسی نمایشگر برای تشخیص قلم و فشار بهره می‌گیرد. بخش جلویی دستگاه هم از یک دوربین IR بهره می‌برد که باعث می‌شود دستگاه از قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) پشتیبانی به عمل آورد.

اچ‌پی Spectre x2 به دو پورت یو‌اس‌بی نوع سی (USB Type C) مجهز شده که امکان استفاده به عنوان دیسپلی پورت (DisplayPort) را هم فراهم می‌کنند. اچ‌پی‌ یک کابل تبدیل یو‌اس‌بی نوع سی به یواس‌بی نوع ای (USB Type A) را هم به همراه تبلت Spectre x2 ارائه خواهد کرد. از دیگر پورت‌های اتصال تبلت مذکور باید به سوکت 3.5 میلیمتری هدفون و شیار کارت‌خوان اس‌دی اشاره کنیم.

باتری Spectre x2 توان 41 وات ساعتی دارد و بنا به ادعای اچ‌پی می‌تواند با یک بار شارژ تا 7 ساعت از تماشای مداوم ویدیو پشتیبانی به عمل آورد. اما اصلی‌ترین نقطه قوت HP Spectre x2 را می‌توان به قیمت مقرون به صرفه آن نسبت داد! اچ‌پی اعلام کرده که قصد دارد نسخه مجهز به پردازنده‌ Core ، پردازنده‌ی گرافیکی Iris Plus، رم ۸ گیگابایتی، حافظه SSD ۱۲۸ گیگابایتی و کیبورد فیزیکی تبلت Spectre x2 را با قیمت 999 دلار روانه بازار کند.

6) فبلت شیائومی می مکس 2
شیائومی به طور رسمی از فبلت می مکس 2 رونمایی کرد. این فبلت از نمایشگری 6.44 اینچی و یک باتری قدرتمند 5300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که بنا به ادعای هوآوی با یک بار شارژ تا 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین خواهد کرد.

شیائومی به طور رسمی از فبلت می مکس 2 رونمایی کرد. این فبلت تقریبا مشابه با همان محصولی است که طی چند وقت اخیر شایعات نسبتا زیادی در مورد آن شنیده بودیم. بدنه آن از مواد فلزی تشکیل شده و اسکنر انگشت دستگاه به صورت دایره‌ای در پنل پشتی آن واقع گردیده است. شیائومی می مکس 2 مانند نسل قبل از نمایشگری 6.44 اینچی بهره می‌برد که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی دارد.

ضریب کنتراست نمایشگر دستگاه 1000 به 1 عنوان شده و روشنایی ماکسیمم آن برابر با 450 نیت خواهد بود. وضوح تصویر و اندازه نمایشگر دستگاه منجر شده که تراکم پیکسلی 342 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده شود. از تغییرات ظاهری که در شیائومی می مکس 2 شاهد آن هستیم، می‌توان به کاهش ضخامت خطوط سیاه رنگ لبه‌های صفحه‌نمایش اشاره کرد. ظاهرا شیائومی ضخامت این خطوط را در مقایسه با می مکس نصف کرده است.

سیستم روی چیپ (SoC) استفاده شده در فبلت می مکس 2 تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام است. این تراشه از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای تشکیل شده و پردازنده گرافیکی 506 را به همراه دارد. اما شاید جالب‌ترین ویژگی شیائومی می مکس 2 مربوط به ظرفیت باتری آن باشد. باتری دستگاه ظرفیت 5300 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند که بنا به ادعای هوآوی با یک بار شارژ می‌تواند تا 2 روز انرژی مورد نیاز آن را تأمین کند.

دوربین اصلی می مکس 2 شیائومی از سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی IMX386 سونی تشکیل شده که قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را ارائه می‌کند. دوربین سلفی دستگاه هم از سنسوری 5 مگاپیکسلی با زاویه دید 85 درجه تشکیل می‌شود. دستگاه همچنین از اسپیکرهای استریو هم بهره‌مند است. ابعاد آن 174.1 در 88.7 در 7.6 میلیمتر عنوان شده و وزن دستگاه 211 گرم است. سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب شده روی دستگاه اندروید 7.1.1 نوقا خواهد بود که در کنار رابط کاربری MIUI 8 ارائه می‌شود.

رم فبلت می مکس 2  ظرایفت 4 گیگابایتی دارد و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه پایه‌ای آن از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه برتر آن به حافظه 128 گیگابایتی مجهز است. قیمت دو نسخه مجهز به حافظه 64 و 128 گیگابایتی دستگاه به ترتیب معادل با 247 و 291 دلار عنوان شده‌اند.

7) یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل شونده از شرکت ایسوس
ایسوس در ادامه کنفرانس اختصاصی خود که پیش از برگزاری رسمی نمایشگاه کامپیوتکس 2017 برپا شد، جدیدترین لپ‌تاپ تبدیل شونده (Convertible Laptop) خود را با نام اختصاصی ZenBook Flip S معرفی کرد. این لپ‌تاپ از طراحی بسیار ظریف و دقیقی بهره می‌برد که باریک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل شونده کنونی موجود در دنیا است.

ایسوس علاوه بر معرفی لپ‌تاپ قدرتمند ZenBook Pro UX550 که پیش از این با نام ZenBook Pro UX550 معرفی شد، در کنفرانس اختصاصی خود که پیش از برگزاری رسمی نمایشگاه کامپیوتکس 2017 برپا شد، از جدیدترین لپ‌تاپ تبدیل‌شونده خود هم پرده برداشت. این لپ‌تاپ ظریف و بسیار زیبا ZenBook Flip S یا "زنفون فلیپ اس" نام دارد.

لپ‌تاپ ZenBook Flip S قابلیت چرخش 360 درجه‌ای را ارائه می‌کند. به همین دلیل به آن یک لپ‌تاپ تبدیل شونده می‌گوییم. کاربران می‌توانند با توجه به بهره‌مندی دستگاه از نمایشگر لمسی، آن را به عنوان یک تبلت هم مورد استفاده قرار دهند. سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب شده روی آن ویندوز 10 مایکروسافت است و دستگاه از قابلیت‌های ویندوز اینک، ویندوز هلو، دستیار صوتی کورتانا و استندبای مدرن پشتیبانی می‌کند.

لپ‌تاپ تبدیل‌شونده یا دو منظوره ZenBook Flip S ایسوس با ضخامت 10.9 میلیمتر باریک‌ترین لپ‌تاپ فعلی دنیا در سبک نام برده شده محسوب می‌شود. وزن این لپ‌تاپ هم فقط 1.1 کیلوگرم است. پردازنده مرکزی که ایسوس در لپ‌تاپ ZenBook Flip S به‌کاربرده، پردازنده Intel Core i7-7500U است. حافظه آن از نوع SDD بوده و ظرفیت یک ترابایتی را به همراه دارد. متاسفانه در مورد پردازنده گرافیکی دستگاه اطلاعاتی ارائه نشده است.

یکی دیگر از نکات جالبی که در طراحی لپ‌تاپ دو منظوره زنفون فلیپ اس شاهد آن هستیم، مربوط به سیستم خنک کاری جدیدش می‌شود. ایسوس در این محصول از یک سیستم خنک‌کننده‌ی جدید بهره گرفته که در آن از پلیمر مایع کریستال (Liquid Crystal Polymer) استفاده می‌شود. جالب است بدانید که فن خنک کننده این لپ‌تاپ ضخامت 0.3 میلیمتری دارد!

شرکت ایسوس در مورد توان شارژدهی باتری ZenBook Flip S مدعی شده که یک بار شارژ باتری آن تا 11.5 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند. همچنین باتری دستگاه از قابلیت شارژ سریعی بهره می‌برد که ظرف مدت زمان 49 دقیقه 60 درصد از ظرفیت باتری را شارژ خواهد کرد. وضوح تصویر صفحه نمایش لمسی دستگاه 4K UHD بوده و قلم استایلوس اختصاصی برای آن طراحی شده است. لپ‌تاپ تبدیل شونده ZenBook Flip S قرار است با قیمت 1099 دلار به بازار عرضه شود.

8) تبلت ۱۰ اینچی هوآوی با دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
شرکت هوآوی به طور رسمی تبلت مدیاپد ام 3 لایت (MediaPad M3 Lite) را رونمایی کرد. این تبلت اندرویدی از صفحه‌نمایشی 10 اینچی بهره می‌برد و تراشه اسنپدراگون 435 کوالکام در قلب آن به کار گرفته شده است.

شرکت هوآوی به عنوان سومین برند بزرگ تولید و عرضه‌کننده گوشی در دنیا، جدیدترین نسخه از تبلت اندرویدی خود را در آپشن‌ها و مدل‌های مختلف رونمایی کرد. این تبلت مدیاپد ام 3 لایت نام دارد و در سه رنگ طلایی، خاکستری و سفید به فروش می‌رسد. هوآوی از نظر رم و حافظه داخلی، تبلت مذکور را در نسخه‌های مجهز به رم 3 و حافظه 16 گیگابایتی، رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی یا رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی عرضه می‌کند.

تبلت مدیاپد ام 3 لایت همچنین از نظر قابلیت‌های اتصال هم شامل دو نسخه با توان پشتیبانی از اتصال LTE و نسخه بدون این قابلیت یا اصطلاحا وای‌فای آنلی (Wi-Fi Only) می‌شود. این تبلت از صفحه‌نمایشی 10 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1200 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی بهره می‌برد. تراشه اسنپدراگون 435 کوالکام در آن به‌کاررفته و سیستم‌عامل اندروید 7 نوقا روی آن نصب است. البته رابط کاربری اختصاصی هوآوی با نام EMUI 5.1 هم در کنار سیستم‌عامل این تبلت نصب شده است.

تبلت مدیاپد ام 3 لایت 10 از جی‌پی‌اس، وای‌فای 802.11ac و LTE CAT4 (فقط نسخه LTE) پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی و سلفی این تبلت هم از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. تجهیز این تبلت به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی اقدام جالبی به نظر می‌رسد که هوآوی آن را انجام داده است. باتری دستگاه هم ظرفیت 6600 میلی آمپر ساعتی دارد و از فناوری اسمارت پاور سیوینگ 5.0 (Smart Power Saving 5.0) پشتیبانی می‌کند. متاسفانه در حال حاضر اشاره دقیقی به قیمت و زمان عرضه تبلت مدیاپد ام 3 لایت هوآوی نشده است.

9) تبلتی که با سقوط از ارتفاع 1.5 متری آسیب نمی‌بیند
شرکت پاناسونیک در زمینه طراحی و تولید تبلت‌های مقاوم یک شرکت شناخته شده و پیش از این بارها و بارها از محصولات قدرتمند و بادوام رونمایی کرده است. این شرکت به تازگی تبلت تاف‌پد FZ-A2 یا "ToughPad FZ-A2" خود را معرفی کرده که از استاندارد مقاومتی MIL-STD-810G بهره می‌برد.

پاناسونیک از تبلت جدید خود با نام اختصاصی تاف پد FZ-A2 رونمایی کرد. این تبلت فوق مقاوم از استاندارد MIL-STD-810G پشتیبانی می‌کند و به موجب آن قادر است تا از سقوط از ارتفاع 1.5 متری جان سالم به در ببرد و در برابر اعمال فشار هم مقاومت بالایی داشته باشد. تبلت ToughPad FZ-A2 پاناسونیک همچنین از استاندارد IP65 هم بهره‌مند است و به موجب آن مقاومت نسبتا خوبی در قبال گرد و غبار و نفوذ آب دارد.

نکته جالب توجه در رابطه با قیمت تبلت ToughPad FZ-A2 است. پاناسونیک قصد دارد که این تبلت فوق مقاوم را با قیمت 2189 دلار روانه بازار کند که قیمتی بسیار زیاد و عجیب است! عرضه این تبلت به زودی آغاز می‌شود و سیستم عامل پیش‌فرض نصب شده بر روی آن، اندروید 6.0 مارشمالو خواهد بود. شرکت پاناسونیک اشاره می‌کند که تبلت ToughPad FZ-A2 برای استفاده افراد عادی طراحی نشده است و دستگاهی فوق‌العاده مقاومت برای حفظ و نگهداری اطلاعات سری خواهد بود.

شرکت پاناسونیک در این راستا اشاره کرده که پردازنده و حافظه تبلت ToughPad FZ-A2 به شکل فوق‌العاده دقیق و امنی بهینه‌سازی شده‌اند. این تبلت از یک بستر نرم افزاری اختصاصی به منظور رمزنگاری اطلاعات استفاده می‌کند و ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد که البته پاناسونیک وارد جزئیات آن نشده است. پاناسونیک همچنین به صفحه نمایش لمسی این تبلت اشاره کرده و مدعی شده که نمایشگر لمسی آن به راحتی با استفاده از دستکش قابل استفاده است.

صفحه نمایش تبلت ToughPad FZ-A2 پاناسونیک 10.1 اینچی و از نوع IPS است و وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. تراشه اختصاصی Intel Atom x5-Z8550 در این تبلت به‌کار رفته است و پردازنده گرافیکی دستگاه Intel HD Graphics 400 است. تبلت ToughPad FZ-A2 پاناسونیک به رمی 4 گیگابایت مجهز است و حافظه داخلی آن به طور پیش‌فرض 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته این تبلت از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از این قابلیت، فضای ذخیره‌سازی اطلاعات تبلت ToughPad FZ-A2 را افزایش دهند.

دوربین اصلی تبلت ToughPad FZ-A2 پاناسونیک از یک سنسور 8 مگاپیکسلی تشکل شده و دوربین سلفی آن متشکل از سنسوری 2 مگاپیکسلی است. متاسفانه اشاره دقیقی به ظرفیت باتری این تبلت نشده است، اما پیش‌بینی می‌کنیم که باتری آن ظرفیت و توان عملکرد خوبی داشته باشد. تبلت ToughPad FZ-A2 وزنی معادل با 880 گرم دارد به صورت کلی این تبلت شامل قابلیت‌های امنیتی و اختصاصی متعددی می‌شود اما در هر حال قیمت 2189 دلاری که برای آن در نظر گرفته شده جای بحث دارد!

رونمایی سامسونگ از 3 تبلت و نسخه جدید گیر وی‌آر
سامسونگ در تاریخ هشت اسفند نود و پنج در کنفرانس مطبوعاتی خود در کنگره جهانی موبایل 2017 را برگزار کرد و در جریان این کنفرانس از سه تبلت جدید با نام‌های گلکسی تب اس 3 (Galaxy Tab S3)، گلکسی بوک 10 (Galaxy Book 10)، گلکسی بوک 12 (Galaxy Book 12) و نسخه جدید هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر (Gear VR) به همراه کنترلر اختصاصی رونمایی کرد.


کد خبرنگار : 15