تاریخ : 1396,شنبه 03 تير16:31
کد خبر : 239045 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

تحلیل کامران باقری لنکرانی از اتفاقات روز قدس؛

در حاشیه دو برخورد با دو رییس جمهور

نتیجه این برخوردها فراموشی دشمن اصلی و اقدامات اساسی است که باید برای مقابله با برنامه های مستکبران انجام داد و ماحصل آن؛ سرگرم شدن به دعواهای بی فایده ای است که جز خوشنودی صهیونیزم بین الملل و اذناب منطقه ای آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس فایده ای ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک استاد دانشگاه نوشت: چه می شود که کسانی با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه عملی این چنینی در مخالفت با منویات ولی فقیه انجام می دهند و بازی خورده جریان پشت پرده ای میشوند که همه حیات خود را به ایجاد تنش در جامعه و تقابلل های جریانات اجتماعی گره زده است؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کامران باقری لنکرانی در یادداشتی درباره حواشی پیش آمده در مراسم راهپیمایی قدس امسال نوشت: در خبرها آمده بود که در روز قدس امسال تعدادی ازتظاهر کنندکان در مشاهده رییس محترم جمهوری فعلی که مسیولیت دولت بعد را هم برعهده خواهند داشت ؛ شعارهای تندی داده اند. چند روز پیش هم فیلمی پخش شد که نشان میداد در زمان تشییع جتازه مطهر شهدای رمضان تهران؛ عده ای از تشییع کنندگان  در مخالفت رییس جمهوری قبلی که مسئولیت دو دولت نهم و دهم را برعهده داشتند؛ شعار داده بودند.

آنچه که نگران کننده است تکرار این وقایع به بهانه عمل انقلابی است. پیش تر در زمان حمله به خودروی یکی از نمایندگان  تهران در سفر به شهر شیراز با مستنداتی که داشتم نوشتم جمعی از متحدان جریان منحط مهدی هاشمی معدوم با همان قسم تحلیل ها؛ دنبال ایجاد آشوب و ماهیگیری از‌ آن هستند و در این راه برخی افراد ساده دل را بازیچه خود میکنند و به آنها القای عمل به وظیفه می نمایند.

کیست که نداند امام المسلمین و رهبر فرزانه انقلاب (ادام الله العالی) با این قیبل رفتارها موافق نیستند. خود ایشان در موردی مشابه  در بهمن ۹۱ چنین فرمودند: (این که من از بعضى مسئولان و سران کشور گله‌گزارى کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌اى راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌اى راه بیفتند علیه او شعار بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کارهائى که در قم اتفاق افتاد(شعار علیه علی لاریجانی)، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائى که در مرقد امام (شعار علیه حسن خمینی) اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به کسانى که میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانى که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کارى از پیش نمیبرد. این خشمها را، این احساسات را براى جاى لازم نگه دارید. آن کسانى که به این حرفها اعتناء دارند و مقیدند که برخلاف موازین شرع حرکت نکنند، باید مراقبت کنند، از این کارها نکنند)

چه می شود که کسانی با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه عملی این چنینی در مخالفت با منویات ولی فقیه انجام می دهند و بازی خورده جریان پشت پرده ای میشوند که همه حیات خود را به ایجاد تنش در جامعه و تقابلل های جریانات اجتماعی گره زده است؟ بصیرت فقط این نیست که بر سر فتنه گران فریاد کشید . بصیرت بالاتر ین است که در جور چین آنها برای ایجاد تنش در جامعه وارد نشد و نقشه های آنها را تکمیل نکرد .

روز قدس که به فرموده امام عارفان و مجاهدان رضوان الله تعای علیه روز اسلام است؛ روزی است که می بایست نماد وحدت امت اسلامی در مقابله با دشمنان بزرگ بشریت باشد. اینکه این روز به صحنه برخوردهای زشت و مخل وحدت  تبدیل گردد یا روز تشییع شهدای رمضان که باید نماد وحدت ایران اسلامی در مقابله با مستکبرین باشد به صحنه برخورد های نامناسب با رییس جمهوری قبل تبدیل میگردد؛ نشان از دور  جدید برنامه ریزی های جریان فتنه گری دارد؛  که متاسفانه حرف خود را از دهان ساده لوح ها و از طریق  نفوذی ها میزند. امام رضوان الله تعالی علیه در یکی از آخرین مکتوب های خود به این حریان نفوذ و خطرات آن در ایجاد دشمنی در بین نیروهای انقلاب تصریح فرمودند.

نتیجه این برخوردها فراموشی دشمن اصلی و اقدامات اساسی است که باید  برای مقابله با  برنامه های مستکبران انجام داد و ماحصل آن؛ سرگرم شدن به دعواهای بی فایده ای است که جز خوشنودی صهیونیزم بین الملل و اذناب  منطقه ای آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس فایده ای  ندارد. نفوذی ها نشان داده اند که گاه با چند واسطه ساده لوح ها را به کار میگیرند. ساده لوح هایی که برخی در دعواهای انتخاباتی  داعش وطنی سالهای ۶۰ را تقدیس می کنند؛ گروهی  دیگر دو قطبی های کاذب می سازند و با خیال هر که با من نیست پس بر علیه من است به حمله به نمادهای اقتدار ملی می پردازند و برخی دیگر نیز با  شعار نابهنگام جور چین دشمن را کامل می کنند و بهانه برای شبکه ای رسانه ای ضد انقلاب میسازند تا در تنور تنش در ایران در چرخه ای معیوب  بدمند و در همه اینها دل رهبری را به درد می اورند و طرفه  اینکه این همه راهم به خیال عمل به وظیفه انجام میدهند.

خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه وکلام  امیرالمومنین علیه اسلم این روزها شنیدنی تر است: لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْر ( نهج البلاغه دشتی خطبه 173 ) این پرچم را به دوش نمى‏ کشد مگر آن که اهل بصیرت و استقامت است ".

در روزهای سختی که در پیش رو داریم و رهبر عزیرمان در دیدار با اساتید به آن اشاره کردند؛ ما بیش از همیشه به صبر و بصیرت احتیاج داریم.


کد خبرنگار : 16