تاریخ : 1396,شنبه 03 تير22:26
کد خبر : 239079 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی آیفونتان آشنا شوید؛

جالب‌ترین ترفندهای مخفی گوشی‌های iOS

همه ما با نحوه نصب و اجرای یک اپلیکیشن در گوشی، اجرای یک موسیقی، برقراری تماس و سایر اقدامات ساده این چنینی آشنا هستیم، اما به شما اطمینان می‌دهیم ترفندها و قابلیت‌هایی وجود دارند که شما از ماهیت آن‌ها بی‌خبرید! بنابراین، لازم دانستیم فهرستی از این توانایی‌های جالب را که در قالب یک مجموعه مقاله گردآوری شده را در طی روز‌های آینده خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. مقاله پیش رو اولین بخش از سری مقالات "ترفند‌های مخفی و جالب iOS" می‌باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: همه ما با نحوه نصب و اجرای یک اپلیکیشن در گوشی، اجرای یک موسیقی، برقراری تماس و سایر اقدامات ساده این چنینی آشنا هستیم، اما به شما اطمینان می‌دهیم ترفندها و قابلیت‌هایی وجود دارند که شما از ماهیت آن‌ها بی‌خبرید! بنابراین، لازم دانستیم فهرستی از این توانایی‌های جالب را که در قالب یک مجموعه مقاله گردآوری شده را در طی روز‌های آینده خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. مقاله پیش رو اولین بخش از سری مقالات "ترفند‌های مخفی و جالب iOS" می‌باشد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احتمالاً گوشی هوشمند شما هم فارغ از اینکه مبتنی‌بر چه سیستم‌عاملی است، نقشی فراتر از یک ابزار ارتباطی را در زندگیتان ایفا می‌کند. زمانی از گوشی فقط برای برقراری تماس تلفنی یا درنهایت ارسال و دریافت پیامک استفاده می‌شد، اما این موضوع دیگر صادق نیست! این روزها گوشی‌های هوشمند فقط یک ابزار ارتباطی نیستند، بلکه می‌توانند نقش دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، پخش موسیقی، کنسول بازی همراه، تلویزیون جیبی برای تماشای ویدئو و فیلم، ابزاری برای وب‌گردی و صدها ابزار دیگر را بازی کنند. کاربرد گوشی‌های هوشمند به‌شدت افزایش یافته است و این گجت‌ها به عضو حیاتی در زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده‌اند. اما آیا ما از تمام قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند خود باخبر هستیم؟

شاید در پاسخ این پرسش بگویید بله من با تمام قابلیت‌هایی که به آن‌ها اشاره شد آشنایی دارم! اما مسئله اینجا است که موارد نام برده تنها بخش کوچک و ساده‌ای از قابلیت‌های گوشی‌های امروزی محسوب می‌شوند. ما به قابلیت‌های نام برده دراصطلاح لقب ترفندهای مخفی را داده‌ایم، اما ممکن است برخی از این ترفندها آن‌قدرها هم مخفی یا پنهان نباشند!

ترفند اول: عکس‌برداری در حین ضبط ویدئو
تصور کنید با استفاده از اپلیکیشن دوربین آیفون یا آیپد در حال ضبط ویدئو هستید و تمایل دارید علاوه بر آن ویدئو بتوانید از منظره پیش رو عکس هم بگیرید. خوشبختانه این امر امکان‌پذیر است و برای ضبط عکس در حین فیلم‌برداری هیچ نیازی به توقف این پروسه وجود ندارد! برای این کار کافی است حین ضبط ویدئو آیکون سفید رنگ شاتر که به‌شکل دایره در گوشه سمت راست و پایین صفحه نمایان می‌شود را انتخاب کنید.

ترفند دوم: تایمر پخش موسیقی و توقف خودکار آن
اگر از این دسته افراد باشید که پیش از خوابیدن به موسیقی گوش می‌دهند، احتمالاً با مشکل پخش موسیقی پس از به خواب رفتن خود دست و پنجه نرم کرده‌اید. مطمئناً بسیار جالب می‌شد اگر می‌توانستیم برای پخش موسیقی تایمر یا شمارش معکوسی تعیین کنیم تا پس از به پایان رسیدن مدت زمان مد نظرمان، پخش موسیقی در دستگاه به‌طور خودکار متوقف شود. این عمل نیز در سیستم‌عامل iOS امکان‌پذیر است. برای این کار به شرح زیر عمل کنید:

• اپلیکیشن موسیقی آیفون خود را اجرا و مجموعه آهنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب و شروع به پخش کنید.
• با لمس دکمه Home از اپلیکیشن موسیقی خارج شوید.
• اپلیکیشن Clock را اجرا کنید.
• به بخش Timer مراجعه کنید.
• مدت زمان مد نظرتان را مشخص کنید. این مدت زمان نشان می‌دهد تمایل دارید پخش موسیقی‌ از دستگاه تا چه زمان ادامه پیدا کند.

• گزینه When Timer Ends را انتخاب کنید و به‌سمت پایین صفحه بروید تا به گزینه Stop Playing برسید. آن را انتخاب کنید.
• گزینه Set را لمس کنید.
• درنهایت باید آیکون Start را در اپلیکیشن Clock لمس کنید تا تایمر پخش موسیقی آغاز شود.

می‌توانید از اپلیکیشن Clock خارج شوید و آیفون یا آیپدتان را مادامی که موسیقی پخش می‌کند در گوشه‌ای رها سازید. به‌محض اینکه بازه زمانی از پیش تعیین شده شما در حالت تایمر تمام شود، پخش موسیقی از دستگاه به‌طور خودکار متوقف خواهد شد.

ترفند سوم: تایپ سریع بخش انتهایی دامنه‌های مختلف در حین وب‌گردی
این ترفند بسیار ساده اما کاربردی است. احتمالاً در حین وب‌گردی با مرورگر آیفون یا آیپدتان با مشکل تایپ عبارت تحتانی دامنه‌های مختلف نظیر Com. یا  Net. مواجه شده‌اید. برای رفع این مشکل کافی است پس از تایپ بخش اصلی دامنه در آدرس‌بار مرورگر، کلید مجازی «نقطه» یا «دات» را فشار دهید و کمی نگه دارید تا بخش انتهایی دامنه‌های مختلف نمایان و قابل انتخاب شوند. به این صورت می‌توانید خیلی سریع‌تر به وب‌گردی بپردازید و سایت‌های مختلف مد نظرتان را بازبینی کنید.

ترفند چهارم: یادداشت روی فایل PDF
شاید برای شما هم پیش آمده باشد یک فایل PDF در آیفون یا آیپدتان ذخیره کرده باشید و بنا به هر دلیل در حین مطالعه آن، بخواهید روی بخش‌های مختلف فایل مذکور یادداشت یا نوت بنویسید! برخلاف تصور اغلب کاربران، این امکان در سیستم‌عامل iOS 9 بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن جانبی فراهم شده است. برای این عمل کافی است:
• فایل PDF مد نظر را اجرا کنید.
• از منوی زیرین صفحه، آیکون یا نماد «کیف» را انتخاب کنید.

به این صورت می‌توانید با استفاده از انگشت خود در هر کجا از فایل PDF یادداشت یا نوت بنویسید. این ترفند در برخی از شرایط، به‌ویژه در شرایطی که در کلاس درس باشید و توضیحات استاد براساس فایل PDF خاصی باشد، به‌مراتب کاربرد دارد.

ترفند پنجم: خاموش کردن چراغ فلش آیفون فقط با یک حرکت
اگر بنا به هر دلیل چراغ فلش دوربین آیفون خود را روشن کرده‌اید، می‌توانید به‌سادگی و با یک حرکت سریع دستور خاموش کردن آن را از Lock Screen صادر کنید. تصور کنید چراغ فلش آیفون فعال است و می‌خواهید با ترفند مد نظر ما آن را خاموش کنید. بدین منظور:
• انگشت خود را روی لبه سمت راست نمایشگر آیفون قرار دهید و نگه دارید.
• با یک حرکت سریع، انگشت خود را کمی به‌سمت چپ بکشید و سریع از روی نمایشگر بردارید.

مشاهده خواهید کرد چراغ فلش دوربین آیفونتان خاموش می‌شود. دقت کنید که در حین پیاده‌سازی این ترفند، انگشت خود را کامل از سمت راست نمایشگر به‌سمت چپ نکشید، زیرا در این شرایط اپلیکیشن دوربین آیفون اجرا می‌شود.

منبع: شبکه