تاریخ : 1396,دوشنبه 19 تير18:51
کد خبر : 240469 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

پنهان کردن شماره حین برقراری تماس در آیفون

ترفندی که در این قسمت معرفی می‌کنیم از طریق یک کد USSD در آیفون‌ها قابل استفاده است. این ترفند سبب می‌شود تا بدون مشخص شدن شماره سیم‌کارتتان قادر به برقراری تماس با دیگران باشید.

خبرنامه دانشجویان ایران: ترفندی که در این قسمت معرفی می‌کنیم از طریق یک کد USSD در آیفون‌ها قابل استفاده است. این ترفند سبب می‌شود تا بدون مشخص شدن شماره سیم‌کارتتان قادر به برقراری تماس با دیگران باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ تصور کنید قصد دارید به فرد ناشناسی زنگ بزنید و تمایل ندارید تا وی شماره تلفن شما را روی صفحه‌نمایش گوشی خود ببیند. به بیان دیگر، به‌واسطه این ترفند می‌توانید از طریق آیفون خود یک تماس بدون شناسه (No Called ID) برقرار کنید.

کد مخفی که باید برای این عمل از آن استفاده کنید #31# است. این کد را در شماره‌گیر یا دایلر آیفون تایپ کنید و سپس شماره تلفن مقصد مد نظرتان را وارد کنید. درنهایت دکمه برقراری تماس را بفشارید. تماسی که به این صورت در دستگاه مقصد دریافت می‌شود، بدون شناسه یا Caller ID خواهد بود. یکی دیگر از کدهای USSD که می‌توانید به‌عنوان یک ترفند در آیفون خود از آن استفاده کنید، *#06# است که به نمایش کد IMEI حقیقی دستگاه منجر می‌شود.