تاریخ : 1396,شنبه 24 تير15:16
کد خبر : 240914 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معرفی اساتید ممتاز دانشگاه علم‌وصنعت

مجیدرضا آیت اللهی و تورج محمدی به عنوان استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران شناخته شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجیدرضا آیت اللهی و تورج محمدی به عنوان استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران شناخته شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در دومین دوره انتخاب استاد ممتاز دردانشگاه علم و صنعت ایران مجید رضا آیت اللهی(عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک) و تورج محمدی(عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی) به عنوان اساتید ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران انتخاب و معرفی شدند.

به گفته منصور سلطانیه، دبیر کمیته انتخاب استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران، این دومین سال متوالی است که آیین نامه انتخاب استاد ممتازدر دانشگاه علم و صنعت اجرایی می شود که پیش از این، در سال گذشته اولین دوره آن برگزار شد و علی کاوه(عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران) و محمودمهرداد شکریه(عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک) به عنوان اولین اساتید ممتاز این دانشگاه شناخته شدند.

سلطانیه در زمینه فرآیند انتخاب اساتید ممتاز اظهار داشت: برای این منظور ابتدا در یک فراخوان عمومی از کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه دعوت می کنیم که از این آیین نامه استفاده کنند. در ادامه بر اساس اطلاعات جامع پژوهشی اساتید که در مدیریت امور پژوهش دانشگاه موجود هست، اطلاعات لازم گردآوری می شود و با یک کار کارشناسی فشرده در حوزه امور پژوهش این اطلاعات گردآوری شده و  تمام مدارک و دستاوردهای پژوهشی اساتید بررسی می شود.

سلطانیه، مدیر امور پژوهش دانشگاه گفت: در ادامه این فرآیند، تمام اساتیدی که حایز این شرایط اند بر اساس معیارهای موجود در آیین نامه انتخاب اساتید ممتاز دسته بندی خواهند شد و برای ارزیابی و انتخاب نهایی به کمیته انتخاب اساتید ممتاز ارایه می شود.

استاد تمام دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: اعضای کمیته اساتید ممتاز مرکب از رئیس دانشگاه(رئیس شورا)، معاون پژوهش و فناوری(نایب رئیس شورا)، معاون آموزشی، معاون فرهنگی و اجتماعی و سه استاد برجسته دانشگاه به انتخاب هیات ممیزه هستند  و در نهایت این کمیته اساتید ممتاز را انتخاب خواهند کرد.

سلطانیه در ادامه به معیارهای انتخاب اساتید ممتاز اشاره کرد و گفت: بر اساس معیارهای مشخص شده در آیین نامه، استاد ممتاز می بایست بعد از ارتقا به مرتبه استادی دارای ویژگی هایی همچون: داشتن حداقل 10 سال سابقه تدریس، راهنمایی حداقل 10 دانش آموخته در سطح دکترا تخصصی ، کسب حداقل 6 امتیاز از کمیت آموزشی در هر سال تحصیلی بر مبنای آیین نامه ارتقای اعضا هیات علمی و...باشد.

دبیر کمیته انتخاب استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران افزود : برای انتخاب اساتید ممتاز ویژگی های پژوهشی و فناوری همچون انتشار حداقل 50 مقاله Q1 با نام دانشگاه علم و صنعت ایران بعد از احراز مرتبه استادی به عنوان مسوول مکاتبات، متوسط امتیاز اعتبار پژوهشی 10 سال آخر متقاضی باید جزء 10 درصد اول اعتبار دانشگاه در این دوره ضروری است.

مدیر امور پژوهش دانشگاه در پایان صحبت های خود به نحوه قدردانی از اساتید ممتاز دانشگاه اشاره کرد و گفت: دومین دوره مراسم تکریم اساتید ممتاز دانشگاه به زودی برگزار خواهد شد و در آن نشان استاد ممتاز توسط رییس دانشگاه به آنان اعطا خواهد شد.

از جمله امتیازاتی که به اساتید ممتاز تعلق خواهد گرفت مواردی همچون در پذیرش داوطلبان ممتاز دکترا در اولویت است، سقف دریافت پایه های تشویقی طول خدمت برای آنان در نظر گرفته نمی شود و همزمان با اعطای استاد ممتازی سه پایه تشویقی به آنان اعطا خواهد شد. اعتبار گرنت اساتید ممتاز در 5/1 ضرب می‌شود.

حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران کسب این توفیق را به دو استاد آیت اللهی و محمدی تبریک گفته و دست یابی به مدارج بالای علمی و پژوهشی را برای آنان خواستار است.