تاریخ : 1396,یکشنبه 25 تير21:38
کد خبر : 241036 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

شناسنامه دار شدن حدود ده هزار کانال تلگرامی

امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی دو مصوبه در ارتباط با پیام‌رسان‌های اجتماعی برخط داشت، از شناسنامه ‌دار شدن تعدادی از کانال‌های تلگرامی خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی دو مصوبه در ارتباط با پیام‌رسان‌های اجتماعی برخط داشت، از شناسنامه ‌دار شدن تعدادی از کانال‌های تلگرامی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ امیر خوراکیان - معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی دو مصوبه در ارتباط با پیام‌رسان‌های اجتماعی برخط داشت، گفت: یک مصوبه سند فعالیت پیام‌رسان‌ها بود که چندین جلسه تصویب آن طول کشید و در نهایت سیاست‌ها و اقداماتی که باید در این رابطه توسط دستگاه‌های مختلف صورت بگیرد، بررسی و تصویب شد. در کنار این مصوبه کلی، شورا یک مصوبه خاص هم در جهت شناسنامه‌دار شدن کانال‌هایی که بیش از  ۵۰۰۰ عضو دارند، ‌داشت.

وی درباره شناسنامه‌دار شدن کانال‌های تلگرامی بیان کرد: کانال‌ها تقریبا کارکرد رسانه‌ای دارند و چون به صورت عمومی و رسانه‌ای عمل می‌کنند و فعالیت آنها قبلا در چارچوب خاصی پیش‌بینی نشده، مقرر شده که این کانال‌ها خود را ثبت کنند. در حال حاضر طبق آخرین آمار، بیشتر از ۹ هزار و ۸۷۰ کانال از کانال‌هایی که در این زمینه فعال هستند، خود را ثبت کردند و شناسنامه‌دار شدند و مشغول فعالیت هستند.