تاریخ : 1396,دوشنبه 26 تير19:30
کد خبر : 241121 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

روز فعال تشکل‌های دانشجویی؛

از نامه به رئیس دفتر رهبر انقلاب تا پیگیری مسئله مدرک رئیس جمهور

امروز از طرف تشکلهای مختلف دانشجویی شاهد مواضعی گوناگون در قبال مسائل مختلف از رساله دکتری رئیس جمهور تا نامه به قوه قضائیه و کابینه آینده کشور بودیم. در ادامه به این مواضع می پردازیم:

خبرنامه دانشجویان ایران: امروز از طرف تشکلهای مختلف دانشجویی شاهد مواضعی گوناگون در قبال مسائل مختلف از رساله دکتری رئیس جمهور تا نامه به قوه قضائیه و کابینه آینده کشور بودیم. در ادامه به این مواضع می پردازیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران طی نامه‌ای به رییس دفتر رهبری خواهان شفاف سازی پیرامون علت حضور یکی از مسئولین کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در جلسه قراردار توتال، شد.

در بخشی از این نامه آمده است: امروز اما همان جریان در فضای عمومی کشور، ضمن طفره رفتن از پاسخگویی و انتشار جزیات  قرارداد جدید نفتی، با انتشار عکسی از حضور منصوبین دفتر رهبری، ما را به یاد توافقاتی می اندازد که برای توجیه آن از جایگاه رهبری هزینه کردند تا هم پاسخگو نباشند و هم هزینه ی سنگین این سیاستهای اشتباه را به گردن رهبری بیاندازند.

متن کامل نامه را اینجا بخوانید.

نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به آملی‌لاریجانی درباره شفاف‌سازی: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در این نامه اذعان داشت که عدم زمینه سازی مناسب توسط دستگاه قضا و توضیحات دیرهنگام گاها این مسئله را به ذهن عده ای متبادر میسازد که برخی اقدامات و برخورد ها در راستای تسویه حساب های سیاسی صورت گرفته و یا در برخی موارد به مظلوم نمایی و قهرمان سازی متهم منجر می‌شود

متن کامل نامه را اینجا بخوانید.

در ادامه انجمن دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی درباره کابینه بیانیه‌ای صادر کرد. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی طی این بیانیه خواهان کنار گذاشتن وزرا و مدیرانی که در طول ٤ سال گذشته همراه و همسو با وعده‌های حضرتعالی عمل نکرده‌اند یا در برابر اجرای آنها منفعل بوده‌اند، حداقلی‌ترین خواسته‌ای ا‌ست که جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان در چینش کابینه به ویژه در انتخاب وزیر علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، از شما دارند.»، شد. این دانشجویان در ادامه نوشته‌اند: «امروز سکان‌دار وزارت علوم کسی باید باشد که خواست و اراده لازم در جهت مقاومت برابر این دخالت‌های بی‌جا و سنگ اندازی‌های سهوی یا عامدانه بیرون از دانشگاه را داشته باشد که اگرچه حتی در این مسیر توفیقات چندانی نداشته باشد، اما همین تلاش و ایستادگی‌اش از چشم دانشجویان دور نمی‌ماند.

متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید.

همچنین 50 دفتر انجمن اسلامی طی نامه‌ای به آیت‌الله کلانتری خواهان پیگیری ایشان درباره رساله دکتری رئیس جمهور شدند. در بخشی از این نامه آمده است: هم‌اکنون وجود کپی‌برداری‌های غیرمجاز از اساتید مختلف ایرانی و غیرایرانی در بخش‌های گسترده‌ای از این رساله دکتری قطعی است. حداقل میزان سرقتِ علمی کلمه به کلمه از نوع بدون ارجاع در کل این رساله بطور میانگین بیش از ۶۰ درصد بوده که میزان آن در برخی فصول به بالای ۹۰ درصد می‌رسد. در میان قربانیان این سرقت علمی نام‌های بین‌المللی آشنایی مانند پروفسور وائل حلاق، پروفسور هاشم کمالی، علامه شهید مرتضی مطهری، ویلیام مونت‌گومری و ضیاءالدین سردار به چشم می‌خورد. شوربختانه، طبق نتایج حاصله تاکنون، قربانی اصلی این سرقت علمیِ عظیم، شما هستید و آقای حسن روحانی، بیش از ۹۰ (نود) درصد فصل چهار رساله‌ی خود (بالغ بر ۱۶۷۰۰ کلمه که حدود ۱۶.۵ درصد از کل رساله را تشکیل می‌دهد) را از کتاب شما با عنوان «حکم ثانوی در تشریع اسلامی» (نتیجه‌ی تحقیقی پایان یافته در سال ۱۳۷۶ و منتشر شده در سال ۱۳۷۸ و حائز جوائز پژوهشی متعدد) سرقت کلمه به کلمه نموده به صورتی که در هیچ جای این رساله، یادکردی از اثر شما به میان نیامده است.

متن کامل نامه را اینجا بخوانید.


کد خبرنگار : 42