تاریخ : 1396,دوشنبه 16 مرداد13:20
کد خبر : 242729 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

توسعه ورزش خوابگاهی در دانشگاه فرهنگیان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: توسعه ورزش خوابگاهی در دستور کار معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، معصومه علی‌نژاد شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشجویان فرهنگیان کشور که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی و در سالن شهدای پنجم مرداد اراک برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به ورزش اظهار داشت: ورزش تنها یک امر تربیت بدنی نیست، آموزش و پژوهش هم تنها یک امر یادگیری و آموزشی نیست.

وی افزود: مرزی بین آموزش و پژوهش با فرهنگ وجود ندارد، همان‌طور که آموزش و پژوهش جنبه‌های مختلف یک انسان را پرورش می‌دهد، ورزش هم جنبه‌های مختلف انسان را با صبر، هم‌زیستی، رفاقت و کار گروهی آموزش می‌دهد.

علی‌نژاد اضافه کرد: زمانی که در حال رقابت هستید، رفاقت‌ها را فراموش نکنید، بسیاری از موقعیت‌های دانشجو معلمان بستگی به این جنبه‌ها و فعالیت‌هایی ورزشی دارد، بنابراین توسعه برنامه‌های ورزشی به‌ویژه ورزش خوابگاهی در دستور کار معاونت دانشجویی قرار گرفته است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: پیروزی اخلاقی در گرو دوستی و کار گروهی است، رقابت‌ها پس از اینها مطرح می‌شود.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: توسعه ورزش خوابگاهی در دستور کار معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته است که قطعا با اجرای چنین برنامه‌هایی در مسیر افزایش سطح ورزش دانشجویی و در نتیجه سلامت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه حرکت خواهیم کرد که البته توسعه و ارتقای سطح این مجموعه فعالیت‌ها نیازمند نگاه ویژه مسئولان و برنامه‌ریزان در سطح کلان خواهد بود.

3000 دانشجو معلم در المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان حضور دارند
میترا  روحی در این افتتاحیه با اشاره به بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: سفیران و پیام‌آوران مودت و دوستی از 31 استان در بیست و سومین المپیاد ورزشی پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند.

وی افزود: نزدیک به سه هزار نفر دانشجو معلم در بخش دختران و پسران و در 6 رشته ورزشی رقابت‌هایی از جمله خودباوری، تلاش، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت‌پذیری معطوف به تقویت فضائل اخلاقی را به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در این رهگذر نشاط و شادابی نشات گرفته از مبانی اعتقادی این سفیران سرافراز نویدبخش وحدت و هم‌دلی، کسب تجربیات، تجلی فداکاری و ایثار و بروز استعدادهای امیدآفرین است.

روحی بیان کرد: افزون بر امکان شرکت رتبه‌های برتر هر رشته ورزشی در بخش دختران و پسران، در المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان و حضور آنها در المپیاد ورزشی دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات فناوری را هم در این رویداد اعلام می‌کنم و امیدواریم با همکاری و هم‌دلی شما دانشجویان شاهد نماینده شایسته‌ای برای دانشگاه فرهنگیان در جمع المپیاد ورزشی وزارت علوم و همه دانشجویان کشور باشیم.

ساعات سلامت جسمی مغفول واقع شده است
سرپرست امور پردیس‌های استان مرکزی هم با اشاره به این المپیاد گفت: تنها افرادی که می‌توانند در آموزش و پرورش تغییر ایجاد کنند همین دانشجومعلمان هستند و تنها چیزی که می‌تواند در آموزش و پرورش تغییر ایجاد کند دانشگاه فرهنگیان است.

سعید فخاری ادامه داد: در ساعت‌های تربیت معلم ساعات سلامت جسمی مغفول واقع شده است، این مهم به دست شما دانشجویان سپرده شده و امیدواریم در انجام این امر مهم موفق باشید.