تاریخ : 1396,یکشنبه 22 مرداد06:14
کد خبر : 243137 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تظاهرات علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی

هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه در شهرها و شهرک‌های مختلف اراضی اشغالی به خیابان‌ها رفته و خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو به خاطر اتهامات فساد مطرح شده علیه وی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حدود دوهزار اسرائیلی شامگاه شنبه در مقابل منزل آفیخای مندلبلیت، مشاور قضایی دولت صهیونیستی و دادستان کل اسرائیل در شهر بیتاح تکفا در نزدیکی تل‌آویو تظاهرات و اعتراض خود را به نحوه رسیدگی وی به پرونده فساد نتانیاهو اعلام کردند.

تظاهرات‌کنندگان مندلبلیت را به همدستی و خودداری عمدی از صدور کیفرخواست علیه نخست‌وزیر و بی‌توجهی به توصیه‌های پلیس صهیونیستی علیه وی متهم کردند و خواستار استعفای فوری نتانیاهو شدند.

شهرهای مختلف فلسطین اشغالی طی روزهای گذشته صحنه تظاهرات علیه نتانیاهو بوده است. اسرائیلی‌ها بر لزوم استعفای نتانیاهو پس از طرح اتهامات فساد اخیر علیه او اصرار دارند.

روزنامه هاآرتص پیش‌تر به نقل از پلیس رژیم صهیونیستی تأکید کرده بود که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد بنیامین نتانیاهو به احتمال بسیار قوی در فساد، کلاهبرداری و خیانت در امانت دست داشته است.

پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید، ممانعت دادگاه صلح از انتشار جزئیات تحقیق و بازجویی از نتانیاهو، به خاطر قوت گرفتن دست داشتن او در پرونده فساد و کلاهبرداری است.