تاریخ : 1396,سه شنبه 24 مرداد03:49
کد خبر : 243264 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

گزارش بلومبرگ از طرح ضدآمریکایی مجلس

یک رسانه آمریکایی تصویب کلیات طرح یک فوریتی «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» در مجلس شورای اسلامی ایران را نشان‌دهنده عزم تهران برای مقابله با فشارهای آمریکا خوانده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح یکشنبه، کلیات طرح یک‌فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا را با 240 رأی موافق، یک رأی ممتنع و بدون رأی مخالف به تصویب رساندند.

این طرح دولت را موظف می‌کند به منظور مبارزه با تروریسم در منطقه مبلغ 10 هزار میلیارد ریال در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دهد. دولت، به علاوه مکلف شده است مبلغ 10 هزار میلیارد ریال برای گسترش فعالیت‌های موشکی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح ایران قرار دهد.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته افزایش بودجه دفاعی و موشکی ایران با هدف ارسال پیامی «چند وجهی» به واشنگتن صورت گرفته است.

یک کارشناس مسائل ایران در اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» گفته است: «برنامه موشکی، برای اعمال قدرت و نشان‌دادن توان ایران در زمانی که منطقه به طرز ناباورانه‌ای غیرپایدار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف از آن مقابله با دشمنان منطقه‌ای ایران مانند کشورهای عربی خلیج (فارس) و همچنین داعش و سایر گروه‌های تروریستی است.»

تحلیلگر بلومبرگ اضافه کرد: «این برنامه همچنین برای این است که به آمریکا نشان دهد جار و جنجال باعث هراس ایران نخواهد شد. از نگاه آنها (ایرانی‌ها)، هدف از این برنامه، بازداری است.»