تاریخ : 1396,شنبه 28 مرداد20:21
کد خبر : 243634 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ابلاغ وظایف مشاوران روسای دانشگاهها در امور زنان

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده گفت: سند اهداف و وظایف مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده با تایید وزیر علوم به این موسسات ابلاغ شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، الهه حجازی در دومین نشست مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درامورزنان و خانواده که با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم و شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در این وزارت برگزار شد گفت: سند اهداف و وظایف مشاوران روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده در حقیقت به فعالیت های این مشاوران در امور زنان و خانواده دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مشروعیت قانونی می بخشد و جایگاه آنان را تثبیت می کند.

وی افزود: تاکنون در ۳۳ دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور، مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده منصوب شده اند و روز به روز شاهد افزایش این تعداد و همچنین ارتقای جایگاه آنان در ساختار دانشگاهها و مراکز آموزش عالی هستیم.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده تاکید کرد: هدف اصلی انتصاب مشاوران روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده ارتقای کیفیت زندگی زنان دانشگاهی است و در این راستا شورای سیاستگذاری امور زنان و خانواده در وزارت علوم تشکیل شده است.

وی افزود: تدوین سند اهداف و وظایف مشاوران روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده در این موسسات، تشکیل شورای علمی حوزه ستادی کارکنان وزارت علوم، تدوین اهداف و وظایف برنامه های حوزه زنان و خانواده در سال ۱۳۹۶ و اعطای اولین جایزه زنان در علم از دستاوردهای شورای سیاستگذاری امور زنان و خانواده در وزارت علوم بوده است.

حجازی با اشاره به تشکیل شورای علمی کارکنان ستادی وزارت علوم گفت: اعضای این شورا از کارشناسان ستاد وزارت علوم هستند.

وی گفت: هدف از تشکیل این ستاد این است تا بتوانیم نیازهای کارکنان زن را در حوزه ستاد وزارت علوم شناسایی کنیم و وضعیت آنان را ارتقا دهیم.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های تخصصی و نشستهای علمی و تدوین اولویت های پژوهشی در حوزه زنان و خانواده وزارت علوم گفت: از کارهای مهم دیگر در این حوزه ایجاد یک هسته مطالعات حقوقی در امور زنان در دانشگاه علامه طباطبایی است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده اعلام کرد: سند اهداف و وظایف مشاوران روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده با تایید دکتر محمد فرهادی وزیر علوم به این موسسات ابلاغ شد