تاریخ : 1396,سه شنبه 31 مرداد20:16
کد خبر : 243861 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان غرب کشور درباره تشکیل کمیته رفع حصر

5 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون تشکیل کمیته رفع حصر در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کردند و خواهان محاکمه سران فتنه شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، متن کامل بیانیه دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان غرب کشور پیرامون تشکیل کمیته رفع حصر در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ لا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى‏ اَلاَّ تَعْدِلُوا اِعْدِلُوا هُوَ اَقْرَبُ لِلتَّقْوى‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ اِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ
عداوت گروهى شما را وادار نکند که عدالت ننمایید. عدالت بورزید، که نزدیک‌تر به تقوى است و براى خداوند تقوى بورزید، قطعا خداوند به کردار شما دانا است».

امروز که با همت و پشتیبانی مردم عزیز و هدایت و درایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران توانسته بعد از 40 سال از سرنگونی رژیم فاسد پهلوی تثبیت شود و با اهدا خون هزاران شهید گلگون کفن، امروز مقتدر‌تر از هر زمان دیگر در مقابل نظام مستکبر و جهان خوار آمریکا توانسته بایستد و نگذارد خاورمیانه حیات خلوت بلند پروازی‌های استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده و عمال ایشان در منطقه گردد و مایه مباهات و غرور و عزت ملت ایران و همه دلسپردگان گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) در سرتاسر جهان شده است را باید قدر دانست و خدای متعال را بابت این نعمت بزرگ شکر و سپاس گفت..

اما متاسفانه شاهد آنیم که در میان مردم شریف ایران پرسشی بر زبان‌ها جاری می‌گردد چرا نظامی که توانایی مقابله با ابرقدرت‌ها را دارد در برابر عده‌ای که متهم به فساد و تبانی و خیانت و فتنه هستند به کندی برخورد می‌نماید و شاید گاهی احساس می شود مسئولین محترم با اغماض نسبت به اینان رفتار می نماید؛ مگر نه آنکه ما انقلاب نمودیم که بی عدالتی در این مملکت رخت بربندد و در دستگاه قضا تفاوتی میان فقیر و غنی، کوخ نشین و کاخ نشین احساس نشود.

پیرامون مسائل و اتفاقات سال 88 و بعد از آن در سال 89 لازم است نکاتی را یادآور شویم و آن اینکه:
1- در برابر آشوب های خیابانی و تهمت های ناروا به نظام جمهوری اسلامی و آن حرکات و اعمال که به حق باید گفت در شان نظام جمهوری اسلامی نبود و آن آسیب های گسترده به اموال عمومی و آن خون های به ناحق به زمین ریخته شده هیچگاه نباید سکوت کرد وباید با متخلفینی که بدون هیچ ادله قانونی دست به ایجاد هرج و مرج زدند ایستاد.

2- با آنکه آشوبگران فتنه 88 آن خسارات را به کشور وارد کردند ما شاهد آن بودیم که نظام مردمی جمهوری اسلامی در برابر آن ها با صبر و درایت برخورد کرد و سر انجام با توجه به اقدامات خلاف قانونی که در سال 89 انجام دادند با حکم قانونی شورای عالی امنیت ملی سران فتنه به حصر و ممنوع التصویری محکوم شدند. 

3- اینکه در مجلسی که با رای ملت عزیز ایران تشکیل شده عده ای بیایند بجای تشکیل کمیته های رفع فقر، بررسی مشکلات اقتصادی مناطق محروم و هزاران مشکل اساسی دیگر ملت ایران به تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مطالبه رفع حصر بپردازند کمی دور از خرد به نظر می رسد و جای این سوال هست که مگر نمایندگانی که وظیفه قانونگذاری را به عهده دارند نمی دانند حصر سران فتنه با حکم شورای عالی امنیت ملی و بر اساس اختیارات قانونی این شورا که در اصل 176 قانون اساسی ذکر شده است می باشد؟

4- مطالبه جدی و اساسی ما از قوه قضاییه محاکمه سران فتنه در دادگاه علنی است تا آن جنایاتی که در سال 88 و 89 اتفاق افتاد برای مردم و مسئولین روشن شود و معلوم شود چه کسانی مسئول خون های به زمین ریخته شده جوانان این انقلاب هستند؛ اما لازم است متذکر شویم که باید این تضمین وجود داشته باشد که نتیجه دادگاه هرچه شد مورد قبول باشد، نه مانند سال 88 که همین آقایانی که ادعای قانونمداری دارند حاضر نبودند نتیجه انتخابات را بپذیرند و دست به آشوب زدند.

5- همانطور که برهمگان آشکار است تا زمانی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی با قوت خود پا برجاست نمی توان سران فتنه را محاکمه کرد لذا از شورای محترم عالی امنیت ملی که در راس آن جناب حجت الاسلام والمسلمین روحانی ریاست محترم جمهور حضور دارند تقاضا داریم که بدون توجه به فضا سازی های افرادی خاص به قوانین پایبند باشند و مقدمات را برای محاکمه سران فتنه محیا سازند .

وسلام من تبع الهدی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام


کد خبرنگار : 20