تاریخ : 1396,چهارشنبه 01 شهريور10:45
کد خبر : 243908 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

رحیم‌پور در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

سهم‌خواهی برخی جریانات از انقلاب، خطرناک است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی‌ها ملی گرایی را به حرکت‌های نژادپرستانه و متعصبانه تبدیل می‌کنند که این خطرناک است. یکی از تاکتیک‌هایی که برای انحراف در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دنبال می‌شود تقطیع و تجزیه شعارهای اصلی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت:‌ طبق ارزش‌های انقلاب اسلامی مبنا شایسته سالاری است ولی می‌بینیم که برخی جریانات سیاسی به جای این کار به دنبال سهم خواهی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی روش‌های دهه شصت برای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی قداست ندارند. باید روش‌ها و تاکتیک‌ها تغییر کنند، البته برخی می‌خواهند این شعار‌ها را عوض کنند که باید مراقب باشیم کلاه سرمان نرود.

وی گفت: یکی از تاکتیک‌هایی که برای انحراف در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دنبال می‌شود تقطیع و تجزیه شعارهای اصلی انقلاب است.

رحیم پور ازغدی در تکمیل سخنانش افزود: به طور مثال برخی‌ها می‌گویند فرهنگ جدای از اقتصاد، رفاه عمومی و کرامت انسانی است، عده ای این حرف را می‌زنند و فقط به موعظه اخلاقی، حجاب چسبیده و از دیگر موضوعات غافل شدند که این انحراف است.

وی تاکید کرد: برخی‌ها هم فقط به اقتصاد و رفاه چسبیده اند و هنگامی که از حجاب، عفاف و ارزش‌ها بحث می‌شود می‌گویند این‌ها مهم نیستند و اگر پیشرفت درست شود همه این مسائل هم درست می‌شود و این هم انحراف است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آزادی، حقوق اجتماعی، کرامت انسانی، حق اعتراض، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری از حاکمیت هستند و اگر کسی ملی گرایی را به مفهوم غیرت ملی و احترام به مفاخر، حفظ کرامت، تلاش برای عزت بین المللی و حب وطن بداند این خوب است ولی برخی‌ها ملی گرایی را به حرکت‌های نژادپرستانه و متعصبانه تبدیل می‌کنند که این خطرناک است.

رحیم پورازغدی گفت: کشور ما در هشت سال دفاع مقدس مورد حمله دشمن قرار گرفت ولی هیچ کدام از این ملی گرا‌ها در جبهه‌ها حضور پیدا نکردند، کسانی هم که به جبهه آمده بودند هیچ کدام شعار ملی گرایی و ناسیونالیستی ندادند و در واقع حرف آن‌ها مسائلی همچون ضرورت پایبندی به ولایت فقیه بود.

وی تاکید کرد: در مقوله جنسیت نیز اسلام به برابری زن و مرد معتقد است، امام خمینی(ره) هم می‌گفتند که اگر زنان نبودند ما در جنگ پیروز نمی‌شدیم واقعیت این است که امام زنان را به صحنه انقلاب کشاند و این در حالی است که در هر کجای جهان انقلابی صورت گرفته به دلیل خشونت بار بودن انقلاب‌ها فقط مردان در صحنه بودند.

رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سریع‌ترین رشد مربوط به زنان ایرانی بود ما در حوزه زنان ارزش‌هایی داریم که می‌توانند در جهان الگو باشند، در واقع امروز نهضت عظیمی از جانب زنان کشورمان به راه افتاده به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند.

وی گفت: یک جریان انحرافی می‌خواهد جنگ قدرت و ثروت بین مرد و زن را به راه بیندازد و اساس خانه و خانواده را سست کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این جریان به اسم پیشرفت می‌خواهد شرایطی را که امروز برای جامعه غربی رقم خورده را در کشور به وجود آورد و اگر ما نیز بخواهیم این مسیر را برویم تا چهل سال دیگری با شرایط غرب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای تامین حقوق بشر و آزادی برای تمام بشریت بنا شده است. یکی از برنامه‌های دانشجویان باید صدور انقلاب اسلامی و جهانی کردن ارزش‌های انقلاب باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: امروز این ارزش‌ها جهانی شده اند به گونه‌ای که شاهدیم در کشور آمریکا پرچم این کشور را آتش می‌زنند و یا اینکه صهیونیسم باید از بین برود جهانی شده است و این‌ها همه بیانگر این است که شعارهای انقلاب اسلامی جهانی شدند.

رحیم پورازغدی گفت: انقلاب اسلامی برای مسائل اقتصادی بوجود نیامده بلکه ما برای اسلام انقلاب کردیم. امام (ره) هم با فاصله طبقاتی مخالف بود و اعتقاد داشت که اگر اسلام بیاید همه چیز از جمله اقتصاد نیز درست می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز تمام روسای جمهوری آمریکا به کلیسا می‌روند و یا مقامات اسرائیلی در کنار دیوار ندبه حاضر می‌شوند در واقع همه آن‌ها می‌گویند که باید مذهب باشد، ولی این مذهب نباید به اقتصاد، عدالت و حقوق اجتماعی کاری داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: تمام الگوهای غربی لزوما مادی و غیراسلامی نیستند با این وجود یکی از مشکلات ما این است که نمی‌دانیم آیا هر چه از غرب آمده سکولار است یا نه در هر حال معیار ما غرب و شرق نیست و باید بدانیم که معیار ما اسلام است.


کد خبرنگار : 17