تاریخ : 1396,چهارشنبه 01 شهريور17:33
کد خبر : 243929 - سرویس خبری : باشگاه نویسندگان

قاسم روانبخش؛

جای ایرانی‌ها در صفوف مسجدالحرام کم رنگ است!

فتوای حضرت امام(ره) و همه فقهای امروز این است که در نمازهای اهل سنت در مسجدالحرام و مسجدالنبی شرکت کنیم و خواندن نماز در هتل های مکه و مدینه جایز نیست. امسال بنا به مسائل امنیتی از سوی نماینده ولی امر مسلمین اجازه داده شده که در هتل ها نماز بخوانند.

خبرنامه دانشجویان ایران: قاسم روانبخش// ولی متاسفانه این تبدیل به یک روال شده و نمازخانه های هتل ها مملو از نمازگزاران ایرانی است و حضور حجاج ایرانی در صفوف نماز جماعت مسجدالحرام کم رنگ شده؛ چهره های نورانی حجاج ایرانی به هنگام نماز کمتر دیده می شوند! به طوری که بعضی از حجاج خارجی سوال می کنند که امسال ایرانی ها حضور ندارند؟! این در حالی است که نفس حضور ایرانی ها در مسجدالنبی و مسجدالحرام موجب تبلیغ مکتب تشیع  و اهل بیت علیهم السلام و انقلاب اسلامی است. و روحیه استکبارستیزی را تبلیغ می‌کنند در موارد متعددی پیش آمده که تا متوجه می شوند ایرانی هستیم مشتشان را گره می کنند و می گویند امام خمینی ،‌امام خامنه ای! گویا ایران را با نام امام می شناسند. بسیاری از حجاج وقتی می فهمند ایرانی هستیم به ما احترام ویژه می‌گذارند سجاده اشان را به افقی پهن می‌کنند و از ما دعوت می‌کنند تا روی آن بنشینیم. بی‌تردید این عزت مدیون رهبری حضرت امام(ره) و امام خامنه‌ای و خون‌های پاک شهیدان است و ما در این سرزمین برای همه آن ها طواف و نماز انجام می‌دهیم.

چند شب پیش دو جوان با من برخورد کردند و در مقابل من دائما خدا را شکر می‌کردند که مسلمانند و رسالت پیامبر خدا حضرت محمد(ص) را قبول دارند احساس کردم که گویا مساله‌ای شده یا درصدد بیان نکته یا تعریضی هستند. از من پرسیدند اهل کجا هستید؟ گفتم ایرانی هستم. پرسیدند شیعه یا سنی؟ گفتم مسلمان هستم ولی شیعه هستم. با یک نگاه ترحم آمیز به من گفتن آخر چرا شیعه هستی؟! گفتم شیعه هم مسلمان است مثل شما شیعه و سنی مشترکات زیادی دارند هر چند در مساله امامت با هم اختلاف نظر داریم. گفتند شیعیان پیامیر پیامبر را قبول ندارند شما معتقد به پیامبری علی هستید! گفتم این یک دروغ محض است خدا لعنت کند کسی را که منکر پیامبری پیامبر(ص) است و معتقد به رسالت علی بن ابی طالب(ع)؛ ما زمانی که نام مبارک پیامبراکرم(ص) را می‌شنویم با صدای بلند بر ایشان و آل ایشان صلوات می فرستیم و در نمازهای واجبمان چندین بار به رسالت ایشان شهادت می‌دهیم و در تشهد نمازمان به بندگی اش برای خدا و رسالتشان شهادت می دهیم و بر ایشان صلوات می فرستیم. سپس گوشی موبایلم را در آوردم و قرآنی که در آن بود بهش نشان دادم و گفتم ببینید این قرآن همان قرآن شماست. بسیار تعجب کرد و عذرخواهی کرد و گفت واقعا من نمی دانستم. این جوری به ما گفته بودند که شیعه کافر است و محمد(ص) را به پیامبری قبول ندارد. به این جوان گفتم شما تحصیل کرده هستید هر چه به شما گفته می‌شود تحقیق کنید بعد آن را بپذیرید. ما همه برداریم و نباید بگذاریم میان ما شمشیر حاکم کنند.

پس از این گفتگوی ساده به حکمت فتوای امام ره در باره خواندن نماز های واجب در مسجد الحرام و مسجد النبی بیشتر پی بردم. پس از نماز ظهر در نماز خانه هتل به حجاج سفارش کردم حتما نمازهایتان را به جماعت در مسجد الحرام بخوانید. اگر هر حاجی ایرانی فقط با دو طرف خودش دست بدهد و خودش را معرفی کند و بگوید ایرانی هستم و بگوید اللهم صل علی محمد و آل محمد در هر نمازی 85 هزار نفر با 170000 هزار نفر ارتباط برقرار کرده و آن شبهه را از ذهنشان بیرون کرده است. اگر پس از سلام و بیان این که ایرانی هستم شما کجایی هستی؟ (با اشاره) نامی از امام خمینی و امام خامنه ای را ببرید (البته در بسیاری از مواقع وقتی آن ها می فهمند شما ایرانی هستند آن ها نام امام را می‌برند) عملا در شبانه روز به حد اقل 500 هزار حاجی این پیام منتقل شده است که در یک ماه می شود 15000000میلیون نفر. علاوه بر آثار سیاسی،‌ هر رکعت نماز در مسجد الحرام ثواب 100 هزار رکعت دارد. یعنی 17 رکعت را اگر به 100000 هزار ضرب کنیم می شود 170000000 میلیون رکعت! براستی آیا سزاوار است چنین فرصتی را از دست بدهیم؟! اکنون که روشن شده است الحمدلله مشکل امنیتی وجود ندارد انتظار می رود حضرت حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده محترم امام خامنه ای در حج از نماز خواندن در هتل ها جلوگیری کنند و همه را به شرکت در نمازهای جماعت مسجد الحرام و مسجد النبی تشویق کنند. امام خامنه ای فرمودند دشمن در صدد است میان شیعه و مسلمانان جهان دیوار بکشد و ما را تافته جدابافته ای به حساب آورد تنها جایی که این دیوار برداشته می‌شود و مسلمانان جهان با این حقیقت مواجه می شوند و همه تبلیغات خنثی می شود حج و عمره است. پس دیگر خودمان با تشکیل جماعت در هتل ها به دور خودمان دیوار نکشیم!

کد خبرنگار : 17