تاریخ : 1396,دوشنبه 06 شهريور13:06
کد خبر : 244221 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

پوست‌اندازی تشکل‌های دانشجویی در تعطیلات تابستانی

فصــل کادرسازی

فصل تابستان برای تشکل‌های دانشجویی بسیار مغتنم است؛ روزهایی که دانشجویان در تعطیلات به‌سر می‌برند و اکثر تشکل‌های دانشجویی از این ایام برای کادرسازی و برگزاری اردوهای آموزشی تشکیلاتی با نشست‌های سراسری و سالانه استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فصل تابستان برای تشکل‌های دانشجویی بسیار مغتنم است؛ روزهایی که دانشجویان در تعطیلات به‌سر می‌برند و درگیر درس و حاشیه‌های پیرامون کلاس و بحث و مسائل صنفی و آموزشی دانشگاه‌ها نیستند. اکثر تشکل‌های دانشجویی از این ایام برای کادرسازی و برگزاری اردوهای آموزشی تشکیلاتی با نشست‌های سراسری و سالانه استفاده می‌کنند. در همین راستا، اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی نیز دوره‌ها و نشست‌های خود را برگزار کردند و با فراغ بال به استقبال آغاز سال تحصیلی در دانشگاه می‌روند.

بیست‌ویکمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی
دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی که از سال 1375 تحت عنوان «آموزش مبانی اندیشه اسلامی» در ایام تابستان برگزار می‌شود، به بیست‌ویکمین گام خود رسید. این دوره که امسال از 20 تیر به مدت 45 روز آغاز به‌کار کرد، روزانه با سه کلاس آموزشی با محوریت مباحث معرفتی برگزار و دنبال می‌شود. مباحث معرفتی که در این دوره مطرح شد، عبارت بود از: 1-معرفت‌شناسی و درآمدی بر مبانی دینی 2-خداشناسی فلسفی، 3- انسان، راه و راهنماشناسی، 4- فلسفه اخلاق 5-فلسفه حقوق و 6- فلسفه سیاسی اسلام.

طرح ولایت همه‌ساله به دو صورت متمرکز و پراکنده برگزار می‌شود. دوره اصلی طرح ولایت که امسال در تهران برگزار شد، میزبان دانشجویان بسیجی از سراسر کشور بود که در این دوره، شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیات مصباح‌یزدی و جوادی‌آملی، سردار غیب‌پرور و حسن عباسی برای دانشجویان سخنرانی کردند. میزبانی از شهدای گمنام با نوای امیر عباسی نیز از دیگر برنامه‌های طرح ولایت امسال بود.

در کنار این دوره‌ متمرکز، هرکدام از طرح ولایت با محوریت بسیج دانشجویی هر استان نیز جداگانه برگزار می‌شود و به همین نحو، میزبان دانشجویان دانشگاه‌های همان استان هستند.

دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی

هجدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل
هجدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از 28 مرداد تا سوم شهریور با حضور اعضای دفاتر این اتحادیه دانشجویی در دانشکده الهیات دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار شد.

شعار این دوره از نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان، «نوگرایی در حکومت، پایبندی به حاکمیت» بود.

در این نشست سالانه، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی همچون امیر حبیب‌ا... سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرزاد جهان‌بین دبیر علمی همایش تمدن نوین اسلامی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس، مجتبی ذوالنور نماینده مجلس، محمدعلی وکیلی نماینده مجلس، سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان، مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامعلی حدادعادل، مصطفی کواکبیان، حسن رحیم‌پورازغدی، حسین دهباشی مستندساز و تاریخ‌پژوه، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، محمد خوش‌چهره نماینده اسبق مجلس، نادر طالب‌زاده، هادی حجازی‌فر بازیگر سینما، سارا عرفانی نویسنده، حامد عسگری شاعر، پرویز امینی جامعه‌شناس و سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مجلس حضور یافتند. در پایان این نشست انتخابات شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی برگزار شد و نفرات جدید مشخص شدند.

نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

سی‌وچهارمین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت
سی‌وچهارمین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت از 21 تیر به مدت پنج روز و با حضور دفاتر انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت از دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

شعار این دوره از نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت «جمهوریت ناتمام، تکمیل خط امام» بود.

در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت شخصیت‌هایی از قبیل حسن رحیم‌پورازغدی، سیداحمد سادات مدیر شبکه الکوثر، علی خضریان سردبیر روزنامه فرهیختگان، محمدحسین بادامچی عضو هیات‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همچنین مهدی عباسی‌مهر دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت برای دانشجویان سخنرانی کردند.

در این گردهمایی سالانه اعضای جدید شورای مرکزی این اتحادیه‌ دانشجویی انتخاب شدند.

نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت

بیستمین کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
بیستمین کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از دوم تا چهارم مرداد در مشهد مقدس برگزار شد.

در این کنگره که با حضور 70 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان از سراسر کشور برگزار شد، آیت‌ا... علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد در مراسم افتتاحیه برای دانشجویان سخنرانی کرد. دانشجویان شرکت‌کننده در این کنگره در خلال برنامه‌های آموزشی و تشکیلاتی خود به دیدار رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی رفتند.

همچنین در پایان این کنگره‌ دانشجویی، انتخابات شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد و اعضای جدید مشخص شدند.

کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

گفتنی است که هنوز خبری از چند و چون برگزاری گردهمایی سالیانه جنبش عدالتخواه دانشجویی و انتخاب شورای مرکزی جدید این تشکل دانشجویی، منتشر نشده است.

فرهیختگان


کد خبرنگار : 17