تاریخ : 1396,سه شنبه 07 شهريور17:53
کد خبر : 244327 - سرویس خبری : باشگاه نویسندگان

سینا عزیزی؛

تطهیر از نوع ابراهیم یزدی

اما جنس فعالیتهای مبارزاتی نهضت آزادی و دکتر یزدی با جنس فعالیت های جریان انقلاب اسلامی تفاوت ها داشت. که این مسئله مدت کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب ،هویدا شد. دکتر یزدی و همفکران وی برخی فاکتورهای جریان انقلابی ، مثل نفرت از شیطان بزرگ و ولایت پذیری را در عمل نداشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سینا عزیزی// تلاشها و اقدامات نهضت آزادی در سرنگونی رژیم طاغوت بر کسی پوشیده نیست. دکتر یزدی که از فعالان مبارزاتی در دانشگاه ها بود ، در بحبوحه پیروزی انقلاب در محضر امام خدمات قابل تقدیری ارائه داشت. اما جنس فعالیتهای مبارزاتی نهضت آزادی و دکتر یزدی با جنس فعالیت های جریان انقلاب اسلامی تفاوت ها داشت. که این مسئله مدت کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب ،هویدا شد. دکتر یزدی و همفکران وی برخی فاکتورهای جریان انقلابی ، مثل نفرت از شیطان بزرگ و ولایت پذیری  را در عمل نداشتند.

عملکرد مرحوم ابراهیم یزدی با ادعاهای بزرگ او همخوانی  نداشت. ادعاهایی نظیر طراحی سپاه ، طراحی روز قدس و برنامه نویسی برای نظام اسلامی و... ‌.

بعد از فرمایش امام خمینی مبنی بر اینکه خطر نهضت آزادی از منافقین هم بیشتر است ، نه تنها از مسیر خود بازنگشت حتی با بیت امام نیز در تعارض قرار گرفت و در طول عمر نزدیک به ۴۰ ساله نظام اسلامی به یک شخصیت اپوزوسیون وار شاخصی مبدل میشود و منافقین داخلی نیز در پس شخصیت وی پنهان میشوند.

مسئولینی که در کنار پیام تسلیت، از عملکردهای مثبت دکتر قدردانی میکنند، توصیه میکنم سعی در پوشاندن چهره واقعی دکتر ابراهیم یزدی نداشته باشند و تلاش نکنند شخصیتی متفاوت از ایشان به نسلهای جدید معرفی کنند.


کد خبرنگار : 42