تاریخ : 1396,سه شنبه 07 شهريور18:56
کد خبر : 244331 - سرویس خبری : خبرنامه

فرهاد رهبر مطرح کرد:

بهترین راه کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: اولویت دانشگاه آزاد در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پزشکی و بخصوص داروسازی است، برای اتکا به درآمدهای غیر‌شهریه‌ای باید شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه داروسازی فعال شوند.

فارس، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در همایش تحول در آموزش پزشکی گفت: تجمیع دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران آغاز شده است و اگر قابلیت تعمیم داشته باشد، تجمیع واحدها در استان‌ها هم انجام خواهد شد.

رهبر گفت: هزینه‌ها نسبت به درآمدها افزایش پیدا کرده است و سازمان مرکزی توان تامین منابع مالی ندارد، اگر واحدها می‌توانند منابع مالی و بودجه جذب کنند، مانعی برای جذب هیات علمی یا افزایش حقوق نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد با سازمان تامین اجتماعی برای خدمات درمانی و بیمارستانی تفاهم‌نامه‌ای منعقده کرده‌ است که طبق آن تامین تجهیزات و منابع٬ برعهده سازمان تامین اجتماعی است و در مقابل دانشگاه نیروی انسانی را از اعضای هیات علمی تامین خواهد کرد. تفاهم‌نامه دیگری نیز محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه با کارشناسان تامین اجتماعی به امضا رسانده است که با عملی شدن آن٬ در آینده نگران جذب هیات علمی نخواهیم بود.

وی درباره استفاده از ظرفیت‌های علوم پزشکی در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اولویت دانشگاه آزاد در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پزشکی و خصوصا داروسازی است. برای اتکا به درآمدهای غیر‌شهریه‌ای باید شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه داروسازی فعال شوند.

رهبر اظهار داشت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد وظیفه حمایت٬ نظارت بر عملکرد واحدها و سیاست‌گذاری دارد و انتظار بیش از این از سازمان نیست.