تاریخ : 1396,پنجشنبه 09 شهريور17:41
کد خبر : 244472 - سرویس خبری : ورزشی

به بهانه قبولی علی دایی و جواد خیابانی در مقطع دکتری؛

همه چیز درباره تحصیلات دانشگاهی ۱۰ ستاره ورزشی کشور

درخشش اخیر کاروان دانشجویان ایران در مسابقات یونورسیاد دوباره توجهات را به نسل جوان و باانگیزه در ورزش کشور که اتفاقا مدال تحصیلات آکادمیک را نیز برگردن دارند برگرداند و این موضوع بهانه‌ای شد تا اسطوره‌های ورزشی ایران که تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک دارند را دوباره بشناسیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاید برای خیلی از اهالی ورزش یا حتی اهالی علم و فناوری جالب باشد که بدانند کدامیک از اسطوره‌های ورزشی وارد دانشگاه شدند و تحصیلات آکادمیک کسب کردند.

1- علی دایی – کاپیتان اسبق تیم ملی و آقای گل جهان
دایی فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی متالورژی است و کارشناسی ارشد تربیت بدنی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گرفته است. به تازگی نیز دایی در مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در رشته جامعه‌شناسی ورزش قبول شده است.

2- حسن یزدانی – قهرمان کشتی جهان و المپیک
یزدانی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در دانشگاه آزاد واحد قائم‌شهر است.

3- امیررضا خادم – قهرمان کشتی جهان و المپیک
خادم دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت دولتی (گرایش منابع انسانی) است؛ وی هم‌چنین، عضو هیئت علمی گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی است.

4- بهداد سلیمی – قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک
سلیمی دانشجوی مقطع کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد قائمشهر است.

5- عادل فردوسی‌پور – گزارشگر و کارشناس فوتبال
فردوسی پور دارنده مدرک مهندسی صنایع در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی شریف است و هم‌اکنون به عنوان استاد زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می‌کند.

6- جواد خیابانی – گزارشگر و کارشناس فوتبال
خیابانی دانش‌آموخته کارشناسی رشته ریخته‌گری و کارشناسی ارشد رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است. وی که مدرس دانشگاه نیز هست، به تازگی در مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در رشته جامعه‌شناسی ورزش قبول شده است.

7- علیرضا دبیر - قهرمان کشتی جهان و المپیک
دبیر تحصیلات خود را در رشته مدیریت بازرگانی آغاز کرد وبا اخذ مدرک دکترای مدیریت منابع انسانی از دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساند، او هم اکنون با مرتبه علمی استادیار عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی است.

8- هادی ساعی – قهرمان تکواندو جهان و المپیک
ساعی در رشته‌های تربیت بدنی و مدیریت MBA  دارای مدرک کارشناسی است. وی همچنین تحصیلات خود را در رشته تربیت بدنی را تا کارشناسی ارشد ادامه داده است.

9- حسین رضازاده – قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک
رضازاده دارای مدرک کارشناسی در رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد است.

10- امید نوروزی – قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک
نوروزی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه شیراز است.


کد خبرنگار : 17