تاریخ : 1396,سه شنبه 14 شهريور15:36
کد خبر : 244758 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آمادگی دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجویان ژاپنی

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور آمادگی خود را برای پذیرش دانشجویان ژاپنی جهت شرکت در دوره های زبان آموزشی فارسی در مرکز زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اعلام می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه پیام نور، علی اصغر رستمی در دیدار با رئیس بخش زبان و فرهنگ فارسی موسسه مطالعات زبان و فرهنگ آسیایی و آفریقایی ژاپن بر لزوم گسترش همکاری های دو جانبه بین دو کشور ایران و ژاپن برای پذیرش دانشجوی مشترک در رشته های خاص تاکید کرد.

وی گفت: دانشگاه پیام نور آمادگی خود را برای پذیرش دانشجویان ژاپنی جهت شرکت در دوره های زبان آموزشی فارسی در مرکز زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اعلام می کند.

رئیس دانشگاه پیام نورافزود: امکانات دانشگاه پیام نور در سراسر کشور بسیار ویژه است و دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور علاوه بر ۵۰۰ مرکز و واحد داخلی در ۶۴ کشور نیز حضور فعال دارد.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر بیش از ۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور می تواند زمینه همکاری علمی و فرهنگی دو کشور ایران و ژاپن را فراهم کند.

وی ادامه داد: با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک، امکان فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید دانشگاه پیام نور در کشور ژاپن و همچنین اساتید ژاپنی در ایران فراهم خواهد شد.

رستمی گفت: دانشگاه پیام نور می تواند در زمینه چاپ کتاب و مستندات و متون فارسی و ارسال به کشور ژاپن، تهیه محتوای فارسی مورد نیاز کشور ژاپن و برخورداری از مشاوره اساتید دانشگاه جهت راهنمایی پایان نامه های فارسی، خدمات گسترده ای ارائه کند.