تاریخ : 1396,یکشنبه 19 شهريور22:15
کد خبر : 245087 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

۵۰۳ خوابگاه تا اول مهر بازسازی می‌شود

یزدان‌مهر: در رابطه با رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی قیمت خوابگاه‌ها براساس رتبه خوابگاه تعیین و قیمت هر خوابگاه براساس رتبه‌ای که دارد مشخص شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ما تمام خوابگاه‌های دانشجویی دولتی را از بین صفر تا ۱۰ رتبه‌بندی کردیم و با توجه به امتیازاتی که خوابگاه‌ها کسب کردند آن‌ها را در ۵ کلاس یا طبقه تقسیم‌بندی کردیم. با اجرای رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی آن‌ها هم مانند هتل‌هایی که ستاره دارند، در ۵ کلاس طبقه‌بندی شدند و نرخ خوابگاه هم براساس، امکانات آن، نوع شهر و رتبه‌ای که دارد، تعیین شد.

یزدان مهر ادامه داد: بر اساس این رتبه بندی ۳۸ درصد از خوابگاه‌های دانشجویی در رتبه ۴ و ۵ و سی درصد از خوابگاه‌های دانشجویی در رتبه ۳ و مابقی در رتبه ۱ و ۲ قرار داشتند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی و تعمیر و تجهیز آن‌ها صورت گرفته تا خوابگاه‌های رتبه پایین به رتبه‌های بالا ارتقا یابند.

مشاور وزیر علوم در پایان با اشاره به آمادگی خوابگاه‌های دانشجویی برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید، خاطر نشان کرد: خوابگاه‌های دانشجویی در تابستان امسال به کارگاه‌های تعمیر و تجهیز تبدیل شدند و حداکثر تا مهرماه ۵۰۳ خوابگاه دانشجویی به رتبه‌های بالاتر ارتقا پیدا خواهند کرد.