تاریخ : 1396,دوشنبه 20 شهريور16:12
کد خبر : 245123 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اعزام انسان به فضا توسط ایران

رئیس پژوهشگاه هوافضا: کار اعزام میمون به فضا به اتمام رسیده است و هم اکنون در پژوهشگاه هوافضا در حال مطالعه روی پروژه اعزام انسان به فضا هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر فتح الله امی گفت: مقدمات برای اعزام انسان به فضا در حال انجام است و قرار است این پروژه در دو مرحله به صورت اعزام زیرمداری و مداری صورت گیرد. و ما در حد اعتباراتی که به این پژوهشگاه اختصاص یافته، کار مطالعاتی پروژه را انجام خواهیم دهیم.

وی افزود: پروژه اعزام انسان به مدار زمین باید تا سال ۱۴۰۴ انجام شود و قبل از آن پروژه اعزام انسان به زیرمدار زمین را خواهیم داشت.

امی ادامه داد از آنجایی که ارتفاع ارسال محموله زیستی به فضا تغییر پیدا می کند باید برای مسیر تعیین شده اعزام انسان به فضا، آزمایشهای مختلفی صورت گیرد و حداقل نیاز است که ۶ بار بدون انسان، محموله زیستی مورد امتحان قرار گیرد.در این صورت ممکن است از ربات و یا موجود زنده دیگری استفاده کرده و آن را قبل از اعزام انسان، به فضا بفرستیم. در صورتی که نتایج این اعزام با موفقیت همراه بود در آن زمان بعد از تستهای لازم، اعزام انسان به فضا صورت می گیرد.

پیش از این معاون سازمان فضایی ایران در گفتگو با مهر از توقف این پروژه خبر داد و گفت: طبق برآوردها قراردادن انسان در مدار زمین، ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار طی ۱۵ سال هزینه، نیاز دارد.به همین دلیل با وجود اینکه این چنین بودجه ای به این پروژه نمی تواند اختصاص یابد، شکل و شمایل این پروژه تغییر یافت و  اهداف آن به دستاوردهای تکنولوژیکی تبدیل شد، به این معنی که به جای اینکه انسان در مدار قرار گیرد، محموله های دیگری همزمان با پرتاب ماهواره ها در مدار زمین تست کنیم.