تاریخ : 1396,چهارشنبه 22 شهريور13:00
کد خبر : 245235 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

گپ و گفت 6 بازیگر و کارگردان با «خبرنامه دانشجویان ایران» به مناسبت روز سینما:

نظر نخبگان دانشجویی از آمارها مهمتر است/ بچه‌های سینما در ارتباط با دانشجویان موفق نبودند

مشکل اصلی آن جاست که در این عرصه مرغ همسایه، غاز پنداشته می شود! در آمریکا با سینما تاریخ می سازند برای خودشان؛ روسیه و چین برای ارئه افکار سیاسی و اقتصادی در جهان تاثیر گذارند اما ما اصطلاحات سینمای آمریکا را می خوانیم و تکنیک های آن را بکار می‌بریم؛ این در حالی است که با داشتن قرآن به عنوان منبع در کنار آثار سعدی، حافظ، سهروردی و.. پتانسیل بسیار زیادی داریم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجو و قشر جوان همواره از تاثیر گزار ترین اقشار، در جوامع مختلف محسوب می شوند. ارتباط دانشجو و دانشگاه با سینما طی سالیان اخیر در کشورمان کمرنگ تر از همیشه بوده است.

در همین راستا و به مناسبت فرارسیدن روز سینما، به سراغ چند تن از اهالی هنر، کارگردانان و بازیگران سینما رفتیم تا نظرات آنان درباره سنجش میزان مخاطبان سینما در میان دانشجویان و نسل جوان را بدانیم.

گپ و گفت خبرنامه دانشجویان ایران با جهانگیر الماسی، امید زندگانی، مریم سعات، بهزاد خداویسی، رضا داوودنژاد و بهروز بقایی را در ادامه می‌خوانید:

ارتباط باریک دانشجو و سینما؛ باید برای دانشجویان تسهیلات قائل شد

جهانگیر الماسی: نظر نخبگان دانشجویی از امارها مهمتر است
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره ارتباط دانشجو و سینما گفت: در حوزه ارتباط دانشجو و سینما ارتباط آماری مد نظر من نیست؛ برای ساختن کشور نیازمند نسل جوانان دغدغه مند و همکاری سایر ارگانهای کشور هستیم. نظر نخبگان دانشجویی برای من از آمارها مهمتر است. 

الماسی ادامه داد: باید از طریق سینما ارتباط علمی، روانی، تبلیغی و ارزشی داشته باشیم؛ در ارتباط با سینما بیشتر رابطه عاشقانه دختر و پسر به ذهن خطور می کند و کالبد شناسی جریان تاریخی و آثار سیاسی سیاستمداران جهانی و مظلومیت ملت ها هرگز مد نظر نبوده است، زیرا به سینما با مفهوم اینکه که برای لذت و اوقات فراغت است، می اندیشند. این در حالی است که حتی ورزش نیز همانند آنچه در بارسلونا و ایرلند میگذرد به عنوان سیاستی قدرتمند در جهت کنترل منابع انسان محسوب می شود.

بازیگر پیشکسوت کشورمان در انتها گفت: مشکل اصلی آن جاست که در این عرصه مرغ همسایه، غاز پنداشته می شود! در آمریکا با سینما تاریخ می سازند برای خودشان؛ روسیه و چین برای ارئه افکار سیاسی و اقتصادی در جهان تاثیر گذارند اما ما اصطلاحات سینمای آمریکا را می خوانیم و تکنیک های آن را بکار می‌بریم؛ این در حالی است که با داشتن قرآن به عنوان منبع در کنار آثار سعدی، حافظ، سهروردی و.. پتانسیل بسیار زیادی داریم.

ارتباط باریک دانشجو و سینما؛ باید برای دانشجویان تسهیلات قائل شد

امید زندگانی: قشر دانشجو نسبت به سینما سرد شده است
این بازیگر سینما، تلویزیون و گوینده‌ی رادیو گفت: دانشجو در هر جامعه از جمله سیاسی، دینی و مدنی مرکزیت دارد. سرمنشا فرهنگ سازی قشر دانشجو است که در آینده خانم و آقای خانواده را تشکیل می‌دهند. از طرف دیگر سینما بازوی مهم در عرصه دینی، فرهنگی و... جهت ترویج وقار و منش است.

زندگانی ادامه داد: در حال حاضر به ویژه پس از دهه هفتاد قشر دانشجو نسبت به سینما سرد شده است که نیاز به آسیب شناسی دارد. در زمینه قیمت بلیط و تخفیف که هیچ حتی در زمینه حمایت از هنرمندان باید در قطعه بهشت زهرا نیز به آنها توجه شود. در زمینه حمایت از دانشجو جهت اقبال به سینما می توان از تورهای گروهی سینما جهت نقد و بررسی سینما و تبدیل مخاطبان دانشجو به عنوان بیننده حرفه ای استفاده کرد.

این بازیگر در انتها افزود چرا باید بسیاری از ساعات جوانان و دانشجویان در فضای مجازی صرف شود؟ می توان با ارائه تسهیلات زمینه حضور بیشتر را فراهم کرد.

ارتباط باریک دانشجو و سینما؛ باید برای دانشجویان تسهیلات قائل شد

مریم سعادت: کاش برای دانشجویان تسهیلات در تهیه بلیط سینما می‌گذاشتند
بازیگر سینما و تلویزیون در زمینه روند استقبال دانشجویان از سینما گفت: دو سه سال اخیر بهتر شده و فیلم ها خیلی خوب است؛ خیلی از فیلم‌های هجو درباره جوانها مد شده بود که الآن خوشبختانه خیلی ساختارمند و دارای محتوا هستند.

سعادت با توجه به اشتغال بیشتر خود در زمینه تئاتر گفت: ما یک شنبه ها بلیط نیم بها داریم و کاش در سینما برای دانشجویان و جوانان نیز این چنین باشد.

ارتباط باریک دانشجو و سینما؛ باید برای دانشجویان تسهیلات قائل شد

بهزاد خداویسی: این روزها دانشجویان خودشان فیلم‌های خیلی خوبی می‌سازند
هنرپیشه و کارگردان ایرانی سینما، تئاتر وتلویزیون گفت: دانشجویان فعلی خیلی به سینما اهمیت می‌دهند؛ خیلی آن را دوست دارند؛ فیلم‌های خوبی حتی در زمینه‌های غیر سینمایی می سازند. هرچند بلیط در ایران نسبت به جهان گران نیست اما اگر ارزان تر در اختیار دانشجو قرار گیرد بسیار خوب است؛ البته در ایام خاصی این تخفیف‌ها وجود دارد که می تواند باعث استقبال بیشتر از سینما شود.

ارتباط باریک دانشجو و سینما؛ باید برای دانشجویان تسهیلات قائل شد

رضا داوود نژاد: دانشجویان به سمت سینما بیایند، سطح سینما بالا می‌رود
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: حضور دانشجویان 100 درصد باعث گرمی سینما است؛ یکی از تفریحات دانشجو سینما است که فکر می کنم هرقدر به سمت سینما رفته و سلیقه خود را ابراز کنند، سطح سینما بالاتر می رود. برای حضور بیش از پیش دانشجویان نیز اگر مجانی بیایند بهتر است؛ این حداقل کاری است که می توان برای قشر دانشجو انجام داد.

بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس

بهروز بقایی: بچه‌های سینما در ارتباط با دانشجویان موفق نبودند
بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما درباره علت اقبال کم دانشجویان به سینما گفت: تقصیر از خود بچه‌های سینما و ما بوده است که در ارتباط با دانشجویان موفق نبوده‌ایم؛ مشکل از سانسور نیست؛ علت ما هستیم که اشتباهات وحشتناک داشته‌ایم و می‌بایست به مسائل اساسی جامعه می پرداخیم.


کد خبرنگار : 42