تاریخ : 1396,چهارشنبه 22 شهريور14:49
کد خبر : 245308 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نقش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در افزایش نجومی بگیران

ضعف دیگر این است اگر مسئولین اطلاعاتی و امنیتی کارشان را انجام می دادند کار به این جاها نمی کشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان، امام جمعه طبس درباره نجومی بگیران و ادعای آن ها برای بازگرداندن حقوق های دریافتشان، خاطرنشان کرد: نخست باید مسئولین مشخص کنند چرا شرایطی فراهم شد تا افراد حقوق های نجومی دریافت کرده و بیت المال بدون مجوز شرعی و قانونی در اختیارشان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: همان گونه که برخورد با نجومی بگیران به عنوان معلول این قضیه لازم است باید با علت نیز برخورد شود؛ یعنی قانون با افراد و جریاناتی که زمینه دریافت حقوق های نجومی را فراهم کرده اند برخورد کند.

این استاد حوزه و دانشگاه، دریافت حقوق های نجومی را ناحق عنوان کرد که بازگشت آن ها به خزانه شرعی و قانونی است و اظهار داشت: این افراد به خاطر پرویشان طلبکار شده و مدعی هستند این پول ها باید به آن ها پس داده شود. البته بعید نیست افرادی که زمینه دریافت حقوق های نجومی را فراهم کرده پشت پرده از آن ها حمایت می کنند و به آن ها دلگرمی می دهند تا حقوق های نجومیشان را باز پس گیرند.

وی اضافه کرد: پس از انقلاب متأسفانه دولت های مختلفی مانند دولت آقای روحانی با این افراد برخورد قانونی محکمی نداشته اند. به این خاطر برخی از این افراد هر چند خطاکار بوده و محاکمه شده اند ولی سپس اعتراض کرده و اعتراضشان مورد قبول قرار گرفته است. به همین دلیل خود را طلبکار می دانند. حتی به عقیده بنده ارتباطی میان نجومی بگیران و افرادی که باید با آن ها برخورد کنند وجود دارد.

حجت الاسلام مهاجریان وظیفه قوه مجریه را معرفی نجومی بگیران به دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: قوه مجریه در این زمینه ضعف های مختلفی دارد. البته ضعف دیگر این است اگر مسئولین اطلاعاتی و امنیتی کارشان را انجام می دادند کار به این جاها نمی کشید. مسئولین اطلاعاتی باید به این امور اشراف داشته باشند. دریافت های نجومی مقداری تقصیر مسئولین اطلاعاتی و امنیتی است چون در اوایل که چنین اتفاقی افتاده، برخورد نکرده و به مقامات قضایی معرفی نکرده اند.

وی اذعان داشت: البته اکنون دریافت ۲۰ میلیون تومان را نجومی نمی دانند در حالی یک کارگر و کارمند یک میلیون تا ۱ میلیون ۲۰۰ تومان دریافت می کند. این دریافت های نجومی خلاف عدل و انصاف بوده و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. نظام ما یک نظام الهی و براساس عدالت است که هزاران هزار شهید داده تا ارزش ها و مقررات الهی پیدا شود. مسئولین اگر برخلاف معیار و اهداف اسلامی و شهدا عمل کنند خیانت بزرگی کرده اند.

امام جمعه طبس در توضیح روایت امام علی(ع) که می فرمایند باید مسئولین کشور از نظر سرمایه تأمین شوند تا به سمت دشمن سوق پیدا نکنند، اظهار داشت: این روایت درباره مسئولین قضایی است، یعنی زندگی قاضی باید تأمین شود تا در رشوه گرفتار نشود. چون تشکیلات قضایی به شکلی است که ممکن است قاضی را به طمعه انداخته و در قضاوت اسلامی خدشه وارد کند.